במטבח של שולה בולנדי

בשישי האחרון הגעתי לביתה של הגברת שולה בולנדי, את הדרך לדירה שלה יכולתי לנתב על פי הריח של התבשילים הפרסים האותנטיים שדיי מזכירים את הריחות מהמטבח בבית משפחתי. כשנכנסתי הובילה אותי שולה למטבח הצנוע ונתנה לי להציץ בתבשיל הפרסי הנפוץ בשם "מוסמא בדנג'ון".

שולה מספרת שזה האוכל שילדיה אוהבים ובנוסף אליהם גם חתניה, כלתה ונכדייה. התבשיל עוד זכור לה מילדותה ותמיד רצתה לדעת לבשל אותו בשל אהבתה הרבה אליו. זהו מאכל פרסי קלאסי, עם ריחות שלא ניתן לתאר במילים. ע"פ דברי השכנים שולה ידועה בכישוריה ובדאה לפנק אותם בתבשיל שכל אחד מהם אוהב. כל אחד שמגיע זוכה לטעום ממטעמיה הנהדרים ומרגיש בן בית.

מוסמא בדנג'ון . 5-6 סועדים.
מצרכים:
1 ורבע בשר שריר (מספר 8)
1 בצל
5 שיני שום
1 חבילת שעועית ירוקה קפואה
2 חצילים
חצי חבילת רסק עגבניות
6 עגבניות

תבלינים:
מלח, פלפל, שחור (ניתן להחליף בפפריקה חריפה),
פפריקה מתוקה, כוסברה יבשה, כמון, כורכום, סוכר.

 

אופן ההכנה:
לחתוך את הבשר לקוביות, להרתיח במים ולסנן במסננת.
את החצילים יש לקלף ולחתוך ל-8 חתיכות (לחלק כל חציל לחצי, ואת החצי ל-4 חתיכות),
לשטוף היטב, לפזר מלח (רצוי גס) ולהשאיר לסינון כך שכל הנוזלים יצאו. לטגן טיגון קל מכל הכיוונים.

 

את הבצל והשום יש לטגן בסיר לחץ עם שמן, להוסיף את הבשר לטיגון ולתבל בכל התבלינים הנ"ל. להוסיף 2 וחצי כוסות מים, לסגור את הסיר ולבשל את הכל כ-45 דקות, עד שהבשר רך ומבושל. את העגבניות יש לרסק לחתיכות גסות (רצוי במיקסר), להוסיפם לסיר יחד עם כל השעועית ועם חצי חבילת רסק. להמתין 10 דקות ולהוסיף גם את החצילים. לבשל חצי שעה על אש קטנה. אם התבשיל סמיך מדי ניתן להוסיף כוס מים. להגיש בתוספת אורז. בתיאבון !

רוצים שנגיע גם למטבח שלכם? השאירו הודעה כאן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך