איך מבדילים בין פשפשים לפרעושים?

חרקים ומזיקים מהווים מטרד רציני שאתם ודאי לא מעוניינים בו בבית או בחצר. הדבר החשוב ביותר בהדברת מזיקים הוא קודם כל הזיהוי שלהם. זיהוי נכון של מזיקים מביא לכך שהמדביר יודע בדיוק את ההתנהלות שלהם ואורח חייהם וכך למעשה מתאים את דרך ההדברה שתסיים את חייהם ותימנע הגעה שלהם מחדש. שני מזיקים שיש נטייה להתבלבל בניהם הם הפשפשים והפרעושים. בכתבה הבאה נסביר איך מבדילים בניהם ואיך מדבירים אותם
תמונה: freepik

הדומה והשונה בין פשפשים לפרעושים

אז אחד הדברים שדומים בין שני המזיקים האלו הוא היכולת שלהם למצוץ דם. וזהו למעשה גם אחד ההבדלים העיקריים שלהם. כשפשפש מוצץ דם, הוא מייצר עקיצה וגרד. לעומת זאת, כאשר פרעוש מוצץ דם, הוא עוקץ, גורם לגרד, גירוי ואף מעביר מחלות. גם מבחינת יכולת התנועה ניתן לראות הבדל. הפשפש נע במהירות, לעומתו, לפרעוש יש יכולת ניטור למרחקים. שני המזיקים אוהבים להסתתר בבית, כאשר את הפשפש ובעיקר פשפש המיטה תוכלו למצוא על מזרונים, קפלים של בדים, סדקים בקירות ושקעים ואילו הפרעוש ימצא בכל מקום בבית ובעיקר בשטיחים, וילונות, מיטות ופרוות של בעלי חיים. שני המזיקים קטנים בגודלם והנקבה שלהם מטילה מאות ביצים, כך שההתרבות היא מהירה מאוד. גם לפשפש וגם לפרעוש יש מחזור חיים. מחזור החיים של הפשפש כולל ביצה, גולם, נימפה ובוגר. מחזור החיים של הפרעוש כולל ביצה, זחל, גולם, פרעוש בוגר. 

איך מדבירים את פשפש המיטה?

הדברת פשפשים מחייבת איתור המקומות שבהם הם נמצאים. לרוב יחפש אותם המדביר בקפלי המזרון של המיטות שלכם, בסדקים בקירות ובשקעי החשמל. הפשפשים נראים כנקודות שחורות קטנטנות. הדברת פשפש המיטה תיעשה אך ורק על ידי מדביר מקצועי ומוסמך שיביא עמו ציוד שאיבה חזק. בעזרת השאיבה ידאג המדביר להרחיק פשפשים וביצים ששוהים על המיטות והאזורים הנוספים. לאחר השאיבה, יש לבצע הדברת פשפשי מיטה באמצעות קיטור וריסוס יחד. חשוב לציין שהמזרונים בבית הם המקום האהוב על הפשפשים ולכן זה מחייב טיפול מקצועי של הדברת פשפשי המיטה במזרון. 

איך מדבירים פרעושים?

הפרעושים הם מטרד מזיק ומסוכן מאוד, בגלל היכולת שלהם להעביר מחלות. ברגע שזיהיתם אותם בבית או זיהיתם מזיק שדומה להם, יש להזמין מדביר באופן מיידי. מדביר מוסמך יכיר היטב את מחזור החיים של הפרעוש ולכן יתאים את פעולת ההדברה למחזור החיים על מנת למנוע מעגל שלא נגמר שבו הביצים בוקעות שוב ושוב ולבסוף הופכות לפרעוש בוגר. ההדברה תחל בשאיבה עוצמתית בכל חלקי הבית בעזרת ציוד שאיבה מתקדם ואיכותי. השאיבה תתבצע בעיקר בבדים, ריפודים, מיטות, ספות, ווילונות ומקום השינה של בעלי החיים. לאחר פעולת השאיבה, יעבור המדביר לבצע ריסוס מיוחד לפרעושים. מדובר על עבודה מדויקת ויסודית שרק באמצעותה תוכלו להיפטר מהפרעושים המזיקים. 

בשיתוף: חברת סטופ פשפש – מומחים להדברת פשפש המיטה: https://bedbugs.org.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך