הדרכים להגיע ללקוחות באמצעות האינטרנט הן רבות ומגוונות, בשנים האחרונות עולם השיווק עובר שינוי עצום- השיווק באמצעות האינטרנט תופס תאוצה ורבים מבעלי העסקים המשתמשים בפורמט זה מעידים על עליה במכירות, תנועה מוגברת ומייחסים זאת לשימוש במדיה החדשה- עולם האינטרנט.
אחד היתרונות הגדולים שיש לאינטרנט הוא יכולת האומדן- כאשר בעל עסק בוחר לפרסם באינטרנט הוא מקבל נתונים מפורטים אודות הצלחת או אי הצלחת הפרסום שלו ונתוני חשיפה מדויקים. פרסום באינטרנט הוא כמובן לא ערובה להצלחה וצריך לדעת איך לעשות את זה, אך ללא ספק, הרוח נושבת לכיוון הזה, אין בית שאין בו אינטרנט, אין אדם שלא נחשף למדיה, ובשנים האחרונות, לאחר כניסת הטלפון החכם לחיינו, התהליך מתגבר עוד יותר ונכנס לכולנו לכף היד.
שימו לב לנתון הבא- בעלי סמארטפונים בודקים בממוצע את הסמארטפון שלהם (קבלת הודעות, קריאת חדשות, עדכונים, רשתות חברתיות ועוד…) 150 פעמים ביום בממוצע! על פי נתונים שפורסמו באתר גלובס, אנחנו מקדישים לטלפון החכם כ-11% מהזמן שלנו, נתונים שבהחלט מעידים על החשיפה העצומה של הלקוחות הפוטנציאלים לפרסום באמצעות האינטרנט ובמיוחד בטלפון החכם.
בישראל רק 50% מהעסקים פעילים ברשת – והם אלה שיצרו 80% ממקומות העבודה בשלוש השנים האחרונות. לפי נתוני גוגל, כ–17,500 עסקים יצרו אתר באמצעות השירותים שסיפקה החברה, 78% מהם עסקים זעירים שהעסיקו עובד אחד או שניים.
בשנים האחרונות, עם התפתחות הטלפונים החכמים וההבנה כי הם הופכים לחלק בלתי נפרד מאתנו, החלו אתרים רבים להתאים את האתר שלהם לגלישה סלולרית ואף פיתחו אפליקציות ייעודיות המפנות ישירות לאתר שלהם.
כמובן שלא הכל מושלם, כיוון שהתחום נמצא בשנים הראשונות שלו, גם כאן ניצבות מגבלות מסוימות כגון שטח פרסום מוגבל (מסך הטלפון קטן יחסית), מערכות שלא תמיד נתמכות ובעיות נוספות כגון קליטת אינטרנט וגרסאות מתחלפות שעשויות להשפיע על טיב החשיפה.
נתונים נוספים שפורסמו באתר גלובס מעידים על העתיד של תחום הפרסום בסלולר- התחזית מעידה על גדילה עתידית של כ-200% בשימוש בסלולר עד שנת 2018, נכון להיום, כ40% מצרכני התכנים באינטרנט עושים זאת דרך המכשיר החכם.
כותבת הכתבה היא אולגה לבקוב, מנכ"לית חברת BITFIX – פיתוח אפליקציות לעסקים. https://www.facebook.com/pages/BitFix/707249149343877