הנס של אמברוז – קפץ למים וכמעט הפך משותק לכל חייו

אמברוז קורנלי, רצה בסך הכל להתחיל בוקר בשחייה, אבל הקפיצה שקפץ למים הביאה לפגיעה קשה ומסוכנת מאוד בצוואר שלו * רק ניתוח מהיר ומציל חיים בבית החולים אסותא מנע ממנו להיות משותק * ד"ר מוטי קרמר, מנהל יחידת עמוד שדרה באסותא אשדוד: "מדובר על מקרה רפואי נדיר מכיוון שברוב המקרים האנשים הנפגעים כך לא מספיקים לקבל טיפול רפואי"
אמברוז והצוות שהציל את חייו

אמברוז קורנלי לא חשב ששחיית הבוקר שלו, כשהגיע לחוף הים באשדוד, עלולה להוביל אותו לניתוח ארוך ומסובך. כל מה שהוא רצה זה קצת ליהנות לפני יום עבודה עמוס. הדבר האחרון שהוא חשב עליו שקפיצה קטנה למים תביא למצב כמעט בלתי הפיך עבורו. אבל זה גרם לו לשבר ופריקת צוואר ואלמלא רופאי ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד שהצילו את חייו, אין לדעת מה היה קורה איתו היום.

כמו בכל בוקר, אמברוז קורנלי רץ על חוף הים באשדוד ונכנס לטבילה קצרה במים בסיום הריצה. הפעם המים היו רחוקים יותר וכשהוא קפץ למים, ראשו פגע בתלולית חול. אמברוז הבין שקיבל מכה לא פשוטה. כשיצא אל החוף הבין עד כמה.

אמברוז לא חיכה זמן רב מידי לאחר הקפיצה והבין שמשהו קרה. הוא  יצא מהמים והרגיש מיד כאבים בצוואר. הוא ניסה להתלבש והתקשה, לכן קרא לעזרת האנשים בחוף. האנשים שנכחו למזלו במקום גילו עד כמה מצבו מסוכן, הם מיהרו והביאו אותו למלר"ד (המחלקה לרופאה דחופה) בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד. בביה"ח התגלה לאחר אבחנה מהירה עד כמה מצבו מסוכן וכי הוא זקוק בדחיפות לניתוח. בבדיקה במלר"ד התגלה שבר בצוואר יחד עם פריקה בחוליות, אשר עלול להוביל לשיתוק או סכנת חיים. פגיעה שהיא די נדירה כשהיא משולבת. כאמור מיד הכניסו אותו לחדר הניתוח. הניתוח שהציל את חייו בוצע על ידי יחידת עמוד השדרה בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד וארך שש שעות בשני שלבים, תחת ניטור עצבי.

המחלקה האורתופדית בבית החולים אסותא אשדוד עוסקת במגוון רחב של בעיות: טראומה, פציעות ספורט, כאבי גב, בעיות מפרקים, כף היד, כף הרגל, כתף ועוד. המחלקה מצוידת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, לצורכי ביצוע הדמיות, בדיקות וניתוחים. המחלקה מסייעת לחולים שמופנים אליה מהמרכז לרפואה דחופה בבית החולים, כמו שארע עם אמברוז וכן למטופלים המופנים מהמרפאות השונות בבית החולים ובקהילה וכמובן למנותחים בבית החולים. את המחלקה מנהל פרופ' מיכאל דרקסלר.

הוכנס מיד לניתוח לאחר אבחנה מהירה

ד"ר מוטי קרמר, מנהל יחידת עמוד שדרה: "המטופל הגיע אלינו עם שבר בצוואר יחד עם פריקה בחוליות. השבר לא נדיר, אך יחד עם פריקת הצוואר מדובר על מקרה רפואי נדיר מכיוון שברוב המקרים האנשים הנפגעים כך לא מספיקים לקבל טיפול רפואי. הניתוח כלל שני שלבים: הראשון החזרה של הפריקה וקיבוע זמני ע"י מסגרת חיצונית והשני שכלל קיבוע פנימי ע"י ברגים לחוליות הצוואריות העליונות. הטיפול, שהוגדר כהצלחה, מנע פגיעה מסכנת חיים בצוואר ואפשר למטופל להשתחרר למסגרת שיקומית"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך