שיש איציק – סוגי שיש יוקרה למטבחים

שיש היא אבן טבעית , אבן גיר הקיימת בהרבה מאוד צבעים, כל אבני הגיר הם אבנים שנשחקות לאורך הזמן. לכל סוג שיש יש רמת שחיקה משתנה. וישנם פעולות שיכולות לעזור לנו לשמר אותו עד כמה שאפשר. אין שיש שמוגדר כשיש הטוב ביותר, לכל שיש יש את השימושים השונים שלו. ישנם סוגי שיש שעדיפים יותר לשימוש במטבחים וישנם סוגי שיש עם תכונות אנטי בקטריאליות שמשתמשים בהם במוסדות ובמטבחים תעשייתיים.
צילום: PIXABAY

המאמר שלפניכם יביא לכם סקירת הסוגים של שיש למטבח, היתרונות והחסרונות של כל סוג שיש. 

קיימים כמה סוגי שיש עיקריים שנעשה בהם לרוב שימוש למטבחים : שיש קוריאן, שיש דקטון, שיש אבן קיסר ושיש גרניט  ושיש סיליסטון.

שיש קוריאן:

שיש קוריאן מאוד נפוץ בשימוש בבתים בישראל, הוא מאפשר תחזוק נוחה עם שמירה על אסתטיקה מרבית.

תכונותיו של שיש הקוריאן:

  • חומר הקוריאן הינו חומר חזק ושאינו נשחק מהר.
  • ניתן לחידוש כל כמה שנים על ידי ליטוש.
  • השיש מאוד קל לניקוי
  • בשל הרכב השיש נחשב כשיש אנטי בקטריאלי ושומר על היגיינה כלומר, אין הצטברות של לכלוך, ועל כן בשיש זה נעשה שימוש במוסדות רבים כמו בתי חולים, מלונות, בתי קפה ואף חדרי אמבטיה בבתים פרטיים.

שיש אבן קיסר:

שיש אבן קיסר הינו אבן סינתטית העשויה מחומר קוורץ שנחשבת לאבן הטובה בעולם, שיש אבן קיסר הינו חזק מאוד, גמיש ואיננו ניתן לשבירה בקלות כמו מרבית האבנים השונים. אבן קיסר נכון להיום מעניקה אחריות לתקופה של שלוש שנים. הדבר היחיד שיכול לשרוט משטח של אבן קיסר הינו יהלום כל דבר אחד לא יצליח לשרוט את השיש וזה מקנה לו יכולת שחיקה נמוכה ביותר. לשיש אבן קיסר חסרון אחד מאוד בולט,  הוא לא אמיד בחום דבר העלול לגרום לסדקים במשטח.

שיש אבן גרניט:

מדובר על אבן טבעית שמקורה בהרים, שיש אבן גרניט בעלת סף שחיקה מאוד גבוהה, מכיוון שמדובר בשיש ממשפחת אבני הבזלת. אחד הדברים המרשימים בשיש אבן גרניט הוא מגוון הצבעים הקיימים ובייחודיות משטח אחד ממשנהו. בגוונים הבהירים בשיש הגרניט יש בעיית ספיגות ועמידות נמוכה מול מכות חזקות במיוחד, מצד שני שמדברים על הגוונים הכהים יותר כגון שחור וחום כהה אז מדובר בעמידות גבוהה במיוחד וצפיפות גבוהה שגורמים לאבן להחזיק שנים רבות.

שיש דקטון – dekton

שיש דקטון – שיש יוקרתי למטבח רמה אחרת מעל כולם. שיש דקטון איכותי וייחודי הנו פטנט של קבוצת קוסנטינו (COSENTINIO) אשר מקנה למשטח השיש מראה יוקרתי וייחודי.

חשוב שתדעו לשיש דקטון יש את כל הפרמטרים להיות השיש המובחר ביותר, השיש עמיד בפני סדקים, שריטות וכל חבלה שונות, כתמים, הקפאה, אש ובעל ספיגת מים אפסית מה שהופך אותו למתאים שיש למטבח. מה שכן את משטחי שיש דקטון אפשר לנקות בקלות – אפילו את הכתמים העקשניים ביותר, כגון קפה, יין, דיו או חלודה.

סיליסטון:

הינה אבן סינתטית שמקורה בספרד, אבן זו היא המתחרה המשמעותית ביותר לאבן קיסר מכיוון שהינה בעלת איכויות גבוהות וקיימת במגוון רחב של צבעים ולעיתים קרובות מחירה זול משמעותית מאבן הקיסר.

השימושים השונים של שיש מלבד המטבח

בשנים האחרונות נכנס טרנד חדש של ריצוף בשיש של משטחים בבית ומחוץ לבית. כמו כן, השיש משמש לחיפוי קיר שונים בצורות בריקים בעיבודים שונים.

לסיכום, בחירת שיש למטבח יכול להיות דבר לא פשוט, אתם צרכים לדעת בדיוק מה הדרישות שלכם והצרכים שלכם לפני הקניה. 

המאמר באדיבות –  שיש איציק שיש למטבחים, אשר מתמחה בייצור משטחי שיש למטבח ועבודות שיש בסטנדרטים הגבוהים ביותר. לפרטים נוספים בקרו באתר  – https://www.marble-itzik.co.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך