ואהבת את עצמך כמוך

אני מאוד אוהב שאנשים כל הזמן מדברים על לאהוב את האחרים. אבל עד שלא תלמדו לאהוב את עצמכם, לא תוכלו לאהוב אחרים. אם למדתם לאהוב את עצמכם ולקבל אתכם כמו שאתם, אז הגעתם לשלב התובנות בחייכם. רק לצערנו זה קורה בגיל מתקדם מידי. מצד שני ברוך השם שהן מגיעות...מהיום כבר תבינו אחרת מה זה – "ואהבת לרעך כמוך"....כמותכם. הבנתם? תקראו תבינו....תאהבו.
חכם סידי.

יש כמה דברים בחיים שלי שאני מצטער שלא למדתי את זה קודם לכן. דברים שהיו הופכים את החיים שלי ליותר "נוחים" עבורי. ואני איש של נוחות. מה לא? בנינו גם אתם. אבל בואו לא נתפזר. אני מצטער לדוגמא שלא הכרתי מוקדם יותר את המשפט הזה שאני אומר תמיד לעצמי – להיעלב זו בחירה". זה לא שאני לא נעלב, אבל בהחלט פחות ממה שנעלבתי בעבר לפני התובנה הזו, הרבה פחות. זה עושה לי את החיים עבורי קלים יותר ומכניס יותר ויותר אנשים למה שאני מכנה" פח הזבל של ההיסטוריה שלי". עצוב להם, אבל נח. לי בעיקר.

ככה זה בחיים התובנות מגיעות קצת מאוחר מידי, אבל ישתבח ההוא היושב במרומים שמביא אותנו לידי זה. לפחות את חלקנו. בדיוק על זה אני רוצה לדבר אתכם היום. עלינו. זאת אומרת על עצמכם. אז קחו לכם כמה דקות לעצמכם לתובנה עליי און דה האוס…

בתקופה הזו שכל אחד רואה באחר "ארוחה" (רוצה ל"בלוע" אותו מרוב עצבים…) כי הוא לא חושב כמותו, עולה לא פעם האמירה האלמותית –"ואהבת לרעך כמוך". אני יודע אני יודע, סיימתי כיתה ג3 אצל המורה מה שמה, המשפט אומר שצריך לאהוב את האחר כמו שאתה אוהב את עצמך. אבל וואלה אנשים זה רק חצי משפט. חצי תובנה אם תרצו תבונה. התמונה המלאה גדולה יותר, והיא קשורה בעיקר …אליכם ולא לאחר. מיד תבינו, אם רק תואילו בטובתכם להתקדם איתי הלאה.

הואלתם. אז ככה המשפט זהה אומר במילים אחרות עוד דבר – בכדי שתאהבו את האחר כמו שאתם אוהבים את עצמכם, תלמדו קודם כל ולפני הכל לאהוב אתכם. כן כן את עצמכם אין פה טעות. רק אז תדעו כמה ואיך לאהוב את האחר. הבנתם? יופי כי הרבה שנים לא הבנתם שקודם כל ולפני הכל מגיעה לכם אהבה והיא עצמית. לאהוב יקירותיי ויקירותיי זה גם לקבל את עצמכם לפני אחרים. חתיכת משימה אהה?

כי לא פעם אני שומע יללות מכל מיני אנשים, כן יללות (כי בכי לטעמי לא פותר) שלא טוב להם כי X או Y (למה תמיד זה X  ו-Y?) לא אוהב אותם, או עזב אותם. מסכנים קחו טישו…ניקיתם את הדמעות? נמשיך. הלו הלו להתעורר שם, האושר שלכם, האהבה שלכם את עצמכם תלויה בכם, לא במישהו אחר. מדד האושר של מקומכם בחיים האלה הוא שלכם. אל תתנו למישהו חיצוני לקבוע את מידת האושר והאהבה העצמית שלכם אל  האדם הכי קרוב אליכם – אתם. מותר לכם לאהוב רק את עצמכם קצת, גם אם אתם בזוגיות. אני יודע, אני יודע מיד תגידו שהילדים לפני הכל. טוב, נניח, נסכים, אבל גם הילדים רוצים אתכם מאושרים ואוהבים את עצמכם כי ככה אתם תאהבו אותם יותר…הבנתם? מניח שכן.

אני לבד שנים רבות. פה ושם הנחתי לאיזו מיוחדת לעשות לי שריטה בלב ולהתקדם. למזלי אין לי שריטות רבות בלב כי הוא היה די מוגן כבר (הניסיון, הניסיון), אבל מצד שני שריטות בראש דווקא יש לי, ולא מעטות. מה שהכי כואב לי זה לא שהן הלכו, זה שלקח לי כל כך הרבה שנים, משהו כמו 53 שנה (ואני נראה פצצה, כן בואו…בלי להסתלבט) להבין שאני צריך קודם לאהוב את עצמי אצלי. זה הפך אותי בשנים האחרונות איש טוב יותר לאחרים. רואים את זה על הפנים שלי, שלכם, כשאתם אוהבים את עצמכם. אתה טוב לבריות. כי פשוט טוב לך עם מי שהולך לצדכם – אתם.

אז נכון, כמו שאמרתי, התובנות האלה באו לי בגיל מאוחר וללא ספק הייתי שמח לקבל אותם לפני כן. אבל נראה לי שצריך חתיכת דרך בחיים בכדי להבין את דרך החיים. בכדי להבין שגם אם אתם אוהבים את עצמכם זה לא אגואיסטיות, ההפך זה בדיוק המקום להיות למען האחרים. כי רק שתאהבו את עצמכם מספיק, יהיה לכם מספיק להשוות מה צריך לתת. מניח שכאן אתם כבר לא מבולבלים כמו בהתחלה. אז נכון גם לתבונות שלי יש קמטים, אבל לפחות כשאני מתסכל עליהן, התבונות מחייכות אליי חזרה ואומרות לי….אהבת את עצמך כמוך? אז יאללה לך תפזר את זה לאחרים….

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך