הכרות עם עולם האפליקציות

האפליקציות- כולנו משתמשים בהן, כולנו מחוברים אליהן 24 שעות ביממה והן הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, אך מה באמת אנחנו יודעים על ממשק הפלא הזה, שגורם לאצבעות שלנו לנוע לכיוונו ללא הפסקה?

בסדרת הכתבות הבאה, תסביר לכם אולגה לבקוב, מפתחת אפליקציות והבעלים של חברת BITFIX, אודות האפליקציות, איך הן הגיעו לחיינו, איך הן משפיעות עלינו, מי היה הראשון לפתח את האפליקציה הראשונה ומה קורה באמת מאחורי הקלעים של הדבר שפתאום, בלי שנשים לב, הפך לחלק משמעותי מאוד מחיינו.

למי שעדיין לא התחבר לטלפונים החכמים ולא הספיק להבין מה היא האפליקציה שכולם מדברים עליה- מדובר בממשק נוח המאפשר גישה באמצעות לחיצה אחת על מסך הטלפון, לעולם תוכן אין סופי, בין אם מדובר ברשתות חברתיות, אתרי חדשות, ספורט, אפליקציות שיווקיות ועוד מגוון רחב של נושאים אליהם ניתן להגיע באמצעות נגיעה אחת על מסך הטלפון הנייד שלכם.

אז איך הכל התחיל? במקור, האפליקציה פותחה למטרות עבודה ומידע, האפליקציות הראשונות היו אפליקציות המכילות מידע בסיסי כגון מיילים, מזג אויר, יומן ועוד. עם השנים ולאור הביקוש והתאוצה שתפסו האפליקציות, תחום העיסוק של הממשק הידידותי הזה הלך והתרחב וכיום, ישנה כמות בלתי נגמרת של אפליקציות הנוגעות בשלל תחומי החיים ומעבר לכך. כל מותג או חברה גדולה מייצרת אפליקציה ידידותית למשתמש בכדי להישאר בקשר עם קהל הלקוחות שלהם באמצעות לחיצה פשוטה על מסך הטלפון, ישנם אין ספור משחקים, אתרי חדשות, ספורט, אופנה, מידע ועוד מגוון רחב של נושאים הנוגעים בתחומי העיסוק של כל אחד מאתנו.

בסקר שנערך בשנת 2012 על ידי חברת comScore נקבע כי ישנם יותר משתמשי אפליקציות מאשר גולשים באינטרנט באמצעות מכשיר הסלולר שלהם ומאז, התופעה נעה בכיוון אחד והפערים ממשיכים לגדול לטובת משתמשי האפליקציה.
אז מה הן האפליקציות הכי מורדות? נכון לסוף שנת 2014, האפליקציות שהורדו הכי הרבה פעמים בApp store (תכנת הורדת האפליקציות של אפל) הן פייסבוק ופייסבוק מסנג'ר, יו טיוב, סנאפצ'ט, אינסטגרם וכמובן, גוגל מפות, חלק מאותן אפליקציות הורדו בקרב משתמשי אייפון בלבד (המהווים אחוז נמוך יותר ממשתמשי האנדרואיד) למעלה ממיליארד פעמים!!!

עם כל היתרונות של הממשק החדשני והמתקדם הזה, יש לא מעט טענות מצד משתמשים הנוגעים לחסרונות של האפליקציה. משתמשים רבים טוענים שהאפליקציות לא מצליחות להעביר את מלוא התכנים המועברים באתרי האינטרנט הרגילים, עובדה שהינה די נכונה בהתחשב בכך שהאפליקציה מוגבלת למסך טלפון קטן ביחס לגודל המסך של המחשב הביתי או המחשב הנייד. חסרון נוסף עליו מצביעים משתמשי האפליקציה הוא עניין העדכונים והבאגים- האפליקציות דורשות לא מעט פעמים עדכוני תכנה הגורמים לסרבול בשימוש באפליקציה. גם הבאגים נפוצים יותר באפליקציות ולא מעט פעמים הן נתקעות, המסר לא תמיד מועבר באופן מלא, אך גם כאן מדובר בתופעה מינורית שהולכת ונעלמת ככל שהתחום מתפתח ומשתכלל.

לא מעט בעלי עסקים גילו את הפוטנציאל של האפליקציות כמקור לשמירה על קשר עם קהל הלקוחות שלהם ופיתחו אפליקציות שיאפשרו לקהל הלקוחות שלהם להתעדכן בכל המתרחש בנוגע למותג באמצעות לחיצת כפתור מהירה על מסך הטלפון, החשיבות הפרסומית של האפליקציות והיוקרה שהן משדרות מביאות גם הן פן מאוד חיובי לאותם עסקים שבחרו לפתח אפליקציה ועל כך נדבר בשבועות הבאים.

אולגה לבקוב, כותבת הטור, הינה מפתחת אפליקציות והבעלים של חברת BITFIX – https://www.facebook.com/pages/BitFix/707249149343877?fref=ts.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך