ליל החניונים הפתיע את הפוליטיקאי המיומן ביותר בישראל

הלילה שבין יום שני ליום שלישי היה סופר דרמטי שייזכר כליל החניונים. בלילה הזה בעצם היו תרגילים פרלמנטריים נהדרים שהתרגלנו אליהם רק מהליכוד ⦿ והנה, 4 ח"כים מכחול לבן, 2 ח"כיות מהליכוד, גדעון סער ויאיר לפיד - וכנסת אחת שלמה כמרקחה - הצליחו לעשות את מה שחשבנו שרק הליכוד יודע לעשות

בואו נתחיל.  חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד (ידועה כמקורבת מאוד לגדעון סער ובעצם כבר הצטרפה אליו רשמית) הודיעה לסיעת הליכוד רגע לפני ההצבעה שהיא חולה. בפעם השלישית שבה קראו בשמה היא נכנסה לפתע למליאה (אחרי שהסתתרה בחניון, כמו רם שפע מכחול לבן) והצביעה נגד הפשרה, הפתיעה והתייצבה במליאה, למול מבטיה המופתעים של חבריה.

עוד חברת כנסת מהליכוד שרן השכל שבפריימריז האחרון הצהירה בגלוי על תמיכה בגדעון סער פשוט נעלמה. במהלך היום ניסו בליכוד לתפוס אותה אך לא ענתה להודעות של הסיעה אבל מי שניסה לתפוס אותה בפרטי דווקא הצליח. בקיצור, סיננה את אנשי הנהלת הקואליציה וחברי מפלגתה.

את החכים בליכוד אנחנו מכירים כפוליטקאים מיומנים. אבל בכחול לבן הצליחו להפתיע גם את עצמם. 3 חברי כנסת בכחול לבן חתומים על תרגילים שלא ידענו שהם יודעים לעשות – ואני אומר את זה לזכותם כפוליטקאים. מדובר בחברי הכנסת רם שפע, מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר. שלושתם נשארו בכנסת אבל מתחת לרדאר או יותר נכון בחניון הכנסת. אחרי הסיבוב הראשון של הקראת השמות זמיר וחיימוביץ' נכנסו לפתע למליאה – והצביעו נגד. מעניין מאוד מה היה בשעות שקדמו להצבעה שהצליחו להוציא משהו לקראת הבחירות הבאות ממי מאלו שהפעילו עליהם לחץ להתנגד. אבל השיחוק האמיתי הוא של רם שפע – ששהה בבידוד, אבל במכוניתו, שתנחשו איפה? ניחשתם נכון בחניון הכנסת. פעם הוא היה מתגלה על ידי מרגלי הליכוד, הפעם הוא היה חמקן מעולה וברגע האחרון הוא יצא ממכוניתו, נכנס למליאה והצביע נגד הפשרה מיציע המבודדים.

לסיכום- זה יזכר כליל החניונים. רם שפע ישן במכוניתו כך שלא יסומן כנוכח במשכן ויחכה להתפתחות. מיכל שיר כמו ילד שלא רוצה ללכת לבית ספר הודיעה לאורך כל היום שהיא חולה ולא יוצאת מהמיטה, התחבאה גם היא ברכב בחניון. הם יצרו את התחושה שהרוב לפשרה מובטח ורק בהקראה החוזרת רצו פנימה והפילו אותה.

הניצחון האמתי בליל החניונים הוא של גדעון סער. ניהל את האופרציה מביתו שבמרכז תל אביב. הבין שהוא במומנטום והסקרים לטובתו, ולא היה יכול להרשות לעצמו להתקרר על הספסל עכשיו במשך שבועות, ועשה הכל מאחורי הקלעים כדי שהכנסת תתפזר.

סיפור די מדהים אבל מי ששיקם את הליכוד ב-2006 באופוזיציה כיו"ר סיעה של 12 מנדטים, עשה בית ספר לפוליטקאי המיומן ביותר במשכן ולראש מפלגתו לשעבר- וייאמר לזכותו הצליח לפזר את הכנסת.

אם ביבי היה עושה לגדעון סער את המהלך שסער עשה עם מיכל שיר, היינו אומרים: ״ביבי גאון״. מול הבנאדם שהפך את הפוליטיקה לאמנות, המהלך של מיכל שיר וסער סופר לגיטימי ויצירתי. בדרך לשלטון מתלכלכים וגם מפתחים אובססיה שבמסגרתה הכל כשר. תשאלו את ביבי.

אגב פעמיים בעשור האחרון נתניהו הופתע והפסיד במליאת הכנסת בצורה כל כך כואבת כשגילה ברגע האחרון שאין לו רוב – בפעם הראשונה ב 2014 בבחירות לנשיאות וביום שלישי האחרון בהצבעה על חוק פיזור הכנסת.

בשתי הפעמים מי שרקח את ההפסדים הללו של נתניהו היה אחד – גדעון סער! (סימן לבאות? ימים יגידו).

בקיצור: זו הייתה ממשלה לא מתפקדת, רעה ואימפוטנטית וטוב שהתפזרה אבל דווקא מהכנסת הזאת קיבלנו כמה תזכורות לאיך הפרלמנט הישראלי זה המקום הכי מתוחכם שיש, כשהוא רוצה להיות כזה.

ואחרי כל זה, נתניהו קיבל את מה שרצה: בחירות! כשברקע מבצע חיסונים ועוד הסכמי שלום שלבטח יגיעו. וגנץ? רוטציה הוא לא היה נותן לו. בחלומות הלילה. יותר נכון בחניוני הלילה.

בחירות מועד ד'. או כמו שהחלופי קורא לזה. יאללה פאודה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך