האשדודי שמשבש את המערכות של אויבי ישראל

רס"מ אבירן דבח (38), מאשדוד, הוא האחראי בצה"ל על התחום הטכני והלוגיסטי במרחב הדרום בחיל תקשוב ⦾ במילים אחרות, ממה שמותר להגיד, הוא למעשה האיש שאחראי בצה"ל על כל מה שקשור למידע בכל דרך ובכל מכשיר באזור שלנו ובדרום כולו ⦾ לאחרונה נבחר גם למצטיין שר הביטחון, שזו הצטיינות שמוענקת מדי שנה לנגדים וקצינים מצטיינים בקבע שנבחרו מכל יחידות צה"ל ⦾ רס"מ דבח: "מאוד גאה בזה, עצם המחשבה שאתה מגיע למעמד הזה, ועלית ראשון בכל אגף התקשוב, זה נותן לך הרגשה שאי אפשר לתאר במילים"
צילום: דובר צה"ל

האמת שבאנו לכתוב על רס"מ אבירן דבח מאשדוד אז כל מילה שכתבנו מחקנו וכתבנו שוב. העניין הוא שמותר יותר לא לספר על מה שהוא עושה מאשר עשה, והוא עשה ועושה הרבה בצה"ל. עובדה, הוא זכה לאחרונה "בהצטיינות שר הביטחון" שזו למעשה ההצטיינות של אנשי הקבע. אבל ננסה להסביר לכם למה הבחור הצנוע, מרובע ה' באשדוד קיבל את התעודה. ויש זה סיבה טובה מאוד. את זה תגלו בהמשך. זהו גילנו יותר מידי… האויב אולי מאזין….

רס"מ אבירן דבח (38), נשוי לחן. ממש נשוי טרי, הוא נולד באשדוד, למד במקיף ד' ועשה גם כיתות י"ג י"ד במקיף ה', שם למד אלקטרוניקה ומחשבים. הוא כעת בעל תואר הנדסאי. עם כל זה הוא נכנס לצבא, שם מיד הבינו שהם צריכים את אבירן בחיל התקשוב, כי הוא יכול לעזור מאוד בחייל. מהר מאוד הוא השתלב בחיל התקשוב וכיום הוא מ"מ "טכנולוגיסטי", כך הם קוראים לזה בגדוד 'איתנים', הגדוד שלו. במילים אחרות הוא אחראי על כל התחום הטכני והלוגיסטי במרחב הדרום בחיל תקשוב.

אבירן מסביר: "הגדוד שלנו "איתנים", אחראי על כל מתקני הקשר מדן ועד אילת, ואני משויך לגזרה הדרומית. אני אחראי על כל התפעול, האחזקה, בניין כח (הפעלה של מערכות חדשות במרחב). אנחנו אחראים על אוטוסטרדת המידע של צה"ל".

הרבה אי אפשר לספר על מה שעושה רס"מ דבח, אבל מדובר בלא מעט עזרה ללוחמים ושיבוש מערכות האויב. מדובר בהפעלת מערכות למערך הטאקטי של הלוחמים בשטח. אבירן: "תחשוב שבסופו של דבר הם צריכים לקבל איזו מערכת קשר, ממצלמות, טלפונים ועד פריטים שאסורים במידע, אנחנו אחראים על שינוע המידע והפעלתו".

רס"מ דבח נותן חשיבות רבה לעובדה שהוא משרת באזור שהוא גר בו: "ההסלמות והמלחמות שעברתי במהלך השירות, מעצמים את הרגשת החשיבות בשירות שלי, אתה יודע שהפעילות שאתה עושה שומרת גם על המשפחה שלך. אלה דברים שגרמו לי להישאר בצבא. לדעת שהמשימה שאני מבצע מאחורי הקלעים מגנה על המשפחה שלי בבית, ועוזרת לצה"ל הגדול לנצח במלחמה".

לפני כשבוע הוא קיבל הצטיינות 'שר הביטחון', שעד עכשיו הוא עדיין מתרגש ממנה: "קיבלתי הצטיינות על הצטיינות לאורך השנים. אני מדורג כבר שנים ביחידה שלי דירוג א', שזה דירוג חוות דעת על תפקוד של אנשי קבע. זה דירוג פנימי של הצבא. עכשיו קבלתי הצטיינות של שר הביטחון שזה הכי גבוה שאפשר לקבל למי שמשרת בצבא הקבע".

מצטיין שר הביטחון הוא הצטיינות למשרתי הקבע בצה"ל. תעודת ההצטיינות מוענקת בטקס על ידי שר הביטחון ובמעמד הרמטכ"ל וראש אגף כוח אדם. התעודה מוענקת מדי שנה סמוך לראש השנה לנגדים וקצינים מצטיינים שנבחרו מכל יחידות צה"ל. במעמד הטקס המצטיינים מקבלים תעודת הצטיינות אישית.

אבירן חתיכת גאווה

"מאוד גאה בזה. עצם המחשבה שאתה מגיע למעמד הזה, ועלית ראשון בכל אגף התקשוב, זה נותן לך הרגשה שאי אפשר לתאר במילים. לצערי הטקס היה בלי קהל והמשפחה שלי ואשתי לא יכלו להגיע, אבל הם ראו את זה מרחוק בזום".

בימים האלה שהאקרים פרצו לחברת ביטוח ומאיימים על חברות ישראליות נוספות, ברור לרס"מ אבירן שהוא יכול למצוא לו עבודה באזרחות בשנייה ורבע. סליחה, שנייה בלי רבע, אבל הוא מתעקש להישאר בצה"ל. פה הוא מרגיש שזה מקומו.

אתה לא מתכוון להשתחרר?

"ברור. מבחינתי זו לא אופציה. אני מאוד אוהב את מה שאני עושה. זה מתחיל באנשים שמגיעים אליי, אנשים מכל קצוות הארץ ומכל האוכלוסיות האפשריות במדינה. כשאתה רואה אנשים שמגיעים מאוכלוסייה חלשה ואתה עוזר להם להתפתח, להישאר בקבע, עוזר להם לצאת מהמקום הלא טוב שהם נמצאים, אלה דברים שגורמים לכך תחושה עשייה חשובה מאין כמותה".

ומבחינה מקצועית?

"בסופו של דבר המערכות שאנחנו מתעסקים איתם, אלה מערכות שמתעסקים גם באזרחות ומי שיוצא מהיחידה שלנו, מחכים לו המשכורת הגדולות, המפתח לרכב, ויתר ההטבות שיש להייטק להציע".

אז למה אתה לא הולך?

"כי אני מרגיש סיפוק שרק בצבא ניתן לקבל אותו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך