הוריד 51 ק"ג בכדי להיות קצין מג"ב

מפקח יאיר מיארה מאשדוד, 22, שקל לפני גיוסו למשמר הגבול 135 ק"ג. בכדי להתגייס חייב אותו הרופא הצבאי להוריד 6 ק"ג לפחות. מאז הוא הוריד בסך הכל 51 ק"ג!! ובחמישי הגשים את חלומו, להיות קצין מג"ב, ולא רק זאת אלא שיאיר מיארה סיים כמצטיין הקורס. אחרי שהבין שהוא יכול לעמוד בכל מטרה שיציב לעצמו יש לו עוד מטרה גדולה לעתיד – לפקד על החייל שהוא אוהב, להיות מפקד מג"ב. יאיר: "לכל קצין חייב שיהיה חזון ושאיפה. זו השאיפה שלי. לפני שלוש שנים הכל היה בגדול, עכשיו אני חושב בגדול".
צפקח יאיר מיארה. צילומים: דוברות המשטרה

זו כבר הפעם השנייה שבסיום קורס קוראים בשמו כמצטיין. פעם לפני כ-9 חודשים כשסיים בהצטיינות את קורס המכ"ים של מג"ב ובחמישי בבית חורון, בבית הספר החיילי של מג"ב קראו שוב בשמו כשסיים  נכון…בהצטיינות…הפעם את קורס הקצינים של מג"ב. וזו לא סתם הצטיינות,. זו הצטיינות של מי שכלום לא עומד בפניו. הצטיינות של בחור שבכדי להיות קצין מג"ב השיל מעליו לא פחות מ-51 קילוגרמים!!!

מפקח (דרגה מקבילה לסגן בצבא. בוגר קורס קצינים מקבל דרגת מפקח משנה. מצטיין מקבל דרגת מפקח – מ.ס) יאיר מיארה, 21, גר באשדוד ברובע הסיטי, הוא התגייס בנובמבר 2017 למג"ב. יש לו שני הורים ו-6 אחים שגאים בו על כל מה שעשה. יאיר סיים את לימודיו ב-2016 ב"נווה הרצוג", כבחור שמן. 135 ק"ג שפרוסים על 1.82 מ'. הוא החליט לאחר לימודיו ללכת לישיבת הסדר באשקלון, שם שהה שנה אחת. לאחר שנה החליט להתגייס למג"ב. ההחלטה הזו מסתבר שינתה אצלו את החיים כפי שהכירם.

יאיר: "כשהגעתי להתגייס, אמר לי הרופא כי במשקל הזה אני לא יכול להתגייס למג"ב ולשמש כשוטר. עמדתי על 135 ק"ג והוא ביקש ממני להוריד 6 קילוגרמים ולחזור, רק כך אוכל להיות לוחם. השיחה הזו העירה את יניב והוא חזר לבדיקה הבאה עם 10 ק"ג פחות. משם הוא רק המשיך להוריד משקל. יאיר החל את טירונות מג"ב עם 125 ק"ג. בסיום ארבעת חודשי הטירונות הוא כבר שקל 92 ק"ג. הוא החליט לא לעצור כאן והבהיר כי הוא רוצה ללכת לקורס מכ"ים. גם כאן המשיך להוריד ממשקלו.

יאיר לפני הגיוס.

יאיר: "מהרגע שאני ראיתי שהורדתי במשקל וזה מצליח לי. הבנתי שבכל יעד שאציב אעמוד בו. בקורס מכי"ם אומנם חששתי, כי אף פעם לא התנסיתי בזה, אבל ראיתי שלא רק שאני עומד במטרת הורדת המשקל, אני עומד בקורס וביעדים וסיימתי בהצטיינות. זה נתן לי דחיפה להמשיך. אם עמדתי בזה אני יכול גם להמשיך לקורס קצינים וכך לכל דבר אשר אציב לעצמי.

ואכן משם הדרך לקורס קצינים בנובמבר שעבר הייתה קצרה. הוא יצא לקורס והמשיך להשיל ממשקלו והיום הוא עומד על 84 קילוגרמים!! כאמור פחות  51 קילוגרמים ממשקלו. גם שם הוא הצטיין כאמור. הפך לסמל. סמל לעצמו וללא מעט חיילים בחייל.

פקד גל יהודה ביטון מפקד השלמה לקצינים בבית הספר החיל של מג"ב סיפר על יאיר: "ששמעתי את הסיפור והדרך שעבר יאיר בכדי להגיע אל קורס הקצינים כבר הבנתי שמדובר בשוטר נחוש ומקצועי. במהלך הקורס יאיר פשוט הוכיח לנו שאין דבר שאי אפשר לעשות, תפקודו היה פשוט למופת, כל מטלה ומשימה שקיבל ביצע על הצד הטוב ביותר בצטרה מצוינת ועל כך גם קיבל את ההצטיינות שכל כך מגיע לנו. יאיר יהיה מפקד שהוא קודם כל בן אדם מסור וערכי לארגון ולאנשיו. אנחנו במשמר הגבול עושים הכל בכדי להוציא את המקסימום מהאנשים שלנו ולהוביל אותם למצוינת ויאיר הוא הדוגמא הכי טובה לכך".

יאיר במהלך קורס הקצינים.

תפסנו את יאיר המתרגש רגע לפני טקס הסיום כשהוא עומד לקבל את הדרגות ואת ההצטיינות עבור הקורס והדרך שעשה שם.

יאיר, עשית חתיכת דרך מהבחור ששקל 135 ק"ג ועד לרחבת המסדרים

"בהחלט. זו הייתה תקופה משמעותית. כמה שאני מודה למג"ב. כי הם נתנו לי את "הסטירה", הם העירו אותי. הייתי בישיבת הסדר, שם אין משהו שדוחף לספורט, זה רק ללמוד. במשמר הגבול הבהירו לי כי אני צריך להתעורר על חיי. המשכתי להתמיד ולרדת למשקל ואיתו המשכתי לשנות את חיי"

מאמין שהגשמת את החלום והפכת לקצין?

"אפשר להגיד שאני מתחיל להתרגל לזה. עכשיו בתחילת השבוע הזה הבנתי איפה שאני נמצא. אני גאה בעצמי על מה שהצלחתי לעשות"

מה אתה רוצה להיות בחייל?

"לכל קצין צריך שתהיה להיות שאיפה חזון, כך אמר לנו מפקד קורס הקצינים. גם מרים פרץ אמרה את לנו זה כשהרצתה לנו בקורס. החזון והשאיפה שלי הם להיות מפקד מג"ב ולקדם את החייל. זה מתחיל בקטן עכשיו שאני מ"מ ובעזרת השם זה יימשך כמפקד מג"ב".

שאיפה "קטנה לא"?

"קטן עליי בעתיד".

המילה קטן עליי היא בדיוק הפוכה מה שהיית, הכל היה אצלך בגדול.

"נכון לפני שלוש שנים הכל היה בגדול, עכשיו אני חושב בגדול".

בתחילת גיוסו למג"ב.

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך