"אני יפה ומיוחדת כמו שאני"

נטע וגנר בת ה-9 מאשדוד היא ילדה כמו כל הילדים, ילדה יפה וחכמה מאוד. מה שאין לנטע מספיק בגוף הוא פריטין (ברזל בדם) וזה מעכב את צמיחת השיער שלה, והוא קצר. משפחתה הלכה לכל הרופאים המומחים והתקווה היא שהשיער יצמח בעתיד. בינתיים מדובר בילדה מאוד חכמה ורגישה, שכששומעים אותה מדברת מבינים שאולי אין לה פריטין, אבל יש לה בגרות שאין לילדים בני גילה. אביה אסף: " נטע מסבירה שככה היא נולדה שזה המצב וזו הסיטואציה. היא אומרת כל ערב אני יפה כמו שאני וזה הכל".  נטע: ""גם אם פונים אליי בלשון זכר, אני מתקנת ואומרת שאני בת ולא בן".

לפני כשבוע וחצי אירחו פאולה וליאון בתכנית הבוקר שלהם בקשת 12, ילדה מאוד מיוחדת מהעיר אשדוד היא הגיעה לדבר על מחסור שיש לה בדם, אבל מהר מאוד השיחה עברה לדון בילדה החכמה והשנונה הזו שהיא רק בת 9, ומתנהלת כמו בוגרת. ילדה שהפכה חוסר מסוים ליתרון גדול.

אי אפשר להישאר אדיש לייחודיות של נטע. הייחודיות של האופי שלה. אבל לנטע וגנר בת ה-9 יש בעיה קטנה, לא בעיה, מחסור. מחסור בפריטין, שזה למעשה ברזל ומונע מהשיער שלה לצמוח כמו כל בת גילה ויש לה שיער קצר, מה שלא מוריד אפילו במעט מהיופי האישי והפנימי של הילדה הזו ואל תשכחו, היא בת 9 בלבד.

אביה אסף מספר: "נטע מסבירה שככה היא נולדה שזה המצב וזו הסיטואציה. היא אומרת כל ערב אני יפה כמו שאני וזה הכל". הבנתם?

נטע ואסף וגנר אצל פאולה וליאון

אסף ומירי וגנר, 35. נשואים פלוס 3 בנות, נטע בת 9, אופיר בת ה- 6 וחצי ונוגה בת השנה ושלושה חודשים. לנטע הבכורה שהיא בכיתה ד', לא אורך השיער, בניגוד לאחותה בת ה-6 וחצי. ההורים לקחו מיד את נטע לטובי המומחים שיש בענף הרפואי והלא פורמאלי. אסף מספר על מה שהיה אחרי הביקור אצל מומחה: "היינו אצל רופא עור שהוא גם פרופסור בשניידר, נאמר לנו על ידו שיש חוסר בפריטין שזה ברזל. ניסינו כל מיני דברים שנתנו לנו, אם זה טיפות ברזל. כדורים שלקחנו אפילו מחברות שיער, וכלום לא עזר. גם לפרופסור לא היו תשובות. הוא אמר לנו 'עד החתונה זה יעבור'. אין כרגע כל פתרון. אין שום דבר. אין הבטחה ודאית מרופא כזה או אחר. בינתיים הילדה בת 9 ולא אורך לה השיער. השיער הוא מינימליסטי אצלה, הוא מאוד דליל וקצר".

חוסר ברזל הוא החסר התזונתי הנפוץ ביותר בילדים. כ-10%-15 מהתינוקות עד גיל שנתיים סובלים מאנמיה הנובעת ממחסור בברזל (פי 3 מילדים בארצות מערביות אחרות).

ילדים ותינוקות הם האוכלוסייה הפגיעה ביותר למצבי חסר ברזל בגוף מכיוון שגדילתם המואצת מגבירה את ניצול הברזל. בנוסף, אנמיה מחוסר ברזל מהווה סיכון להאטה בהתפתחות הילד ובתפקודו הקוגניטיבי.

"הכל מתחיל בחינוך של ההורים". נטע וגנר

אבל שלא תתבלבלו נטע מבינה את המצב ויודעת לחיות אתו יותר טוב מבוגרים ממנה. בתכנית של פאול וליאון היא כאמור הדהימה את כולם. שאלו אותה שאלו אותה איך את מתמודדת עם זה ואיך מגיבים לה בבית הספר. נטע ענתה לשניים: "גם אם פונים אליי בלשון זכר, אני מתקנת ואומרת שאני בת ולא בן". הכל בביטחון גדול. השניים, פאולה וליאון כבר לא התעסקו בשיער הדליל, אלא בילדה המיוחדת.

אבל יש גם מקרים של ילדים ואפילו אנשים בוגרים, כן ההורים שלהם, שלא חושבים לפני שהם מדברים. היא נמצאת ברשתות חברתיות כמו 'טיק טוק' ושם לא מעט מגיבים בכל מיני תגובות, חלקם כאלה שלא עצרו רגע בכדי להבין שמדובר בילדה בת 9. היו תגובות של אנשים ששואלים אותה אם היא חולה במחלה קשה. נטע בכתה לא פעם בגלל תגובות של אנשים, אבל ידעה כל פעם למנף את הקושי הזה למשהו טוב. האבא אסף מספר: "בפורים היא מחפשת את התחפושת עם הפאה והשיער הארוך מדמה סיטואציה שיש שיער ארוך. היא כמהה לשיער ארוך".

אסף וגנר מחזק את נטע הבת האהובה שלו, אבל לפעמים גם לו זה קשה. "היא כולה ילדה בת 9. למה היא צריכה להתמודד עם זה? לפעמים הולכים למפגשים של ילדים שלא מכירים אותה והשאלה עולה. הבעיה היא לפעמים ההורים".

משפחת וגנר.

מה הכוונה?

הכל מתחיל בחינוך. ההורים צריכים ללמד את הילדים שילמדו לקבל את כולם. זה משהו שההורים חייבים לקבע אצל הילדים שלהם. זה מגיע לא פעם מההורים. צריכים ללמוד לקבל כל אחד ואחד. לא משנה איך הוא נראה או נשמע. בנאדם הוא בנאדם".

אני מרגיש עכשיו בשיחה שזה בא לך מהנפש

"לי מאוד מאוד קשה. קורה לי הרבה לפעמיים שפונים אליה ואני מרגיש את הפגיעה שלה. אצלי בדם. זה פגעו בי. זה הדם שלי. אבל שתדע מדובר בילדה מבוגרת, חכמה מדהימה. פאולה וליאון שאלו אם היא בת 18, בחכמה שלה?"

מה את מאחל לה?

"רק שתהיה לי בריאה, שתשמח תמיד ותחייך תמיד. לפעמים השוני זה הייחוד. כולם מסביב נראים אותו הדבר, אני אומר לה : "את המיוחדת והנדירה כמו שאת".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך