"אנחנו מגיעים לכל מקום שכוחות הצלה לא יכולים להגיע"

לאיחוד הצלה באשדוד יש רכב שטח מסוג 'רייזר' שדואג לכל הפציעות והתאונות בשטחי החולות ובדיונות, או בכל מקום שאמבולנסים, רכבים ואופנועים לא יכולים להגיע. נתנאל מאור, 34, מאשדוד, האחראי על יחידת השטח '4 על 4' של איחוד הצלה מאשדוד מספר על היחידה, מגלה שלא תמיד האנשים שרוכבים ונוהגים בשטח יודעים איפה הם, וגם ממליץ המלצה ששווה חיים. אז לפני שתצאו לשטח, אתם חייבם לקרוא את הכתבה הזו.
נתנאל מויאל בשטח.

קניתם רכב שטח, או אופנוע שטח? תתחדשו. כמו שזה נראה אתם הרי תגיעו במקודם או במאוחר לשטחי החולות באשדוד, מהדיונה ועד חולות ניצנים. לא, אנחנו לא מתכוונים לדווח למשטרה, אבל בהחלט מייעצים לכם לקרוא את הכתבה הבאה, שעשויה להציל את חייכם. אז תסגור רגע את הסוויצ' ותקשיבו. לא לנו. לנתנאל מויאל.

למי? לנתנאל? כן. נתנאל מויאל בן 34. מאשדוד נשוי פלוס 2 הוא מתנדב באיחוד הצלה. בשלל תפקידיו הוא רכז אגף מבצעים של סניף אשדוד, ראש צוות צפון אשדוד, מפקד יחידת החילוץ העירונית והכי חשוב לענייננו אחראי יחידת '4 על '4 – יחידת השטח של איחוד הצלה באשדוד.

סליחה על הבורות נתנאל. מה זה אומר יחידת '4 על 4'?

"אנחנו 7 מתנדבים ביחידה בסניף אשדוד. אנחנו אחראים על כל מה שקשור לאירועי חירום והצלה שאי אפשר להגיע באמצעים קונבנציונליים רגילים כמו, רכב, אמבולנס אופנועים ורכבי הצלה דומים. מקומות כמו חוף הים, הדיונה, חולות ניצנים. גם גורמי הביטחון בעיר משתמשים בנו לחיפושים אחרי נעדרים או במקרי טביעה. הרכב משמש גם ככונן לטובת יחידת החילוץ העירונית".

רכב השטח הותאם לנשיאת פצוע בשכיבה.

איך בדיוק אתם מגיעים למקומות שאחרים לא יכולים?

"מלבד אנשים ביחידה שיש להם רכב ארבע על ארבע פרטי ובאים איתו, אנחנו משתמשים ברכב שטח ייעודי של איחוד הצלה – ה"רייזר" . רכב שטח מתקדם של '4 על 4 ' שאנו שמשתמשים בו כבר 3 שנים. לאחרונה אגב קיבלנו "רייזר" חדש עם ארבעה מקומות שבו ניתן להגיע עם יותר אנשי צוות ולעזור ליותר אנשים הזקוקים לטיפול. יותר מזה, באיחוד הצלה דאגו להתאים את "הרייזר" לפינוי פצוע באלונקה בשכיבה. שזה דבר לא שכיח".

עד כמה היחידה הזו והרכב המיוחד הזה נחוצים, תלמדו מהסיפור הבא שנתנאל מספר לנו: "לפני 3 שבועות, באחד מימי שישי, קיבלנו קריאה לשטח. בהתחלה אמרו לנו להגיע לאירוע של תאונה של פצוע בדיונה. כשיצאנו לכיוון, התברר כי רוכב אופנוע נפגע מרכב "רייזר" פרטי שהיה בשטח. אבל לקח זמן לאתר אותם בשטח. המודיע עצמו לא ידע לספר איפה הוא נמצא ואיפה אירעה התאונה. עבורם הכל חולות. הסתבר שהם היו עמוק בשטח והגענו עד חולות ניצנים. היה מדובר בפצוע בינוני על גבול הקשה. כבר שקלו להעלות מסוק לאוויר בכדי לאתר אותו. אבל אז הרכב שלנו הגיע לשטח, זיהה את הפצוע ואת המיקום. החברה של היחידה הגיעו אליו, טיפלו והביאו אותו לניידת טיפול נמרץ שחיכתה מחוץ לשטח. כי לא יכולה הייתה להיכנס".

רכב השטח של איחוד הצלה בפעולה.

כמה פעמיים בשלוש השנים הגעתם לקריאה כזו או דומה?

" בקיץ, רכב השטח שלנו מוזעק להצלה לפחות פעם ביום אם לא יותר מכך. אם זה בחופים אם בדיונות או בחולות ניצנים. לפעמים יש כמה קריאות ביום. בסופי השבוע המתנדבים לא נחים. אפילו מקרה קל בחופים אנחנו יוצאים לשם. מזניקים אותנו לכל מיני דברים בשטח, פציעות תאונות ואפילו אם אדם התייבש שם. הרכב מגיע כאמור לכל מקרה כזה, שכוחות ההצלה האחרים לא יכולים להגיע".

יש לך איזו עצה לכל אלה שמגיעים עם רכבי שטח ואופנועים לשטח?

" בהחלט כן. לצד זה שימשיכו ליהנות ממה שהם עושים, כמובן על פי החוק, שיזכרו שהם חייבים לנהוג בזהירות. שלמרות שהשטח נראה כאילו פתוח ולא מסוכן כי זה לא כביש, הרי שאין שם תמרורים, רמזורים ואין אזהרות שיש בכביש. מעבר לעובדה שהם יכולים להיפגע בעצמם בתאונה עצמית, במהלך הנסיעה בתנאי שטח, הם גם יכולים להיפגע מרכב שטח אחר, מה שקורה לא מעט"

"ועוד דבר חשוב", הוא מוסיף, "הרבה רוכבים מגיעים לשטחים מבלי שהם יודעים את המיקום שלהם. הרבה פעמים הם מדווחים על אזור מסוים שהם חושבים שהם נמצאים, נניח הדיונה, ובעצם הם נמצאים במקום אחר, לדוגמא חולות ניצנים. עבור חלק מהם הכל נראה אותו הדבר. חשוב חשוב שילמדו את השטח לפני שהם יוצאים אליו".

מגיעים לכל מקום שאחרים לא יכולים. יחידת 4 על 4 של איחוד הצלה בפעולה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך