יריד חקר וירטואלי

צוות החווה למדעי החקלאות והסביבה באשדוד, לא נתן לקורונה לבלום את חדוות היצירה ומצא דרכים יצירתיות, לשמור על קשר עם החוקרים הצעירים מכיתות ה'-ו' בבתי הספר היסודיים בעיר. על זום, סרטונים וחקר חקלאי.
צילום: החווה למדעי החקלאית

מסתבר שהעולם הוירטואלי בתקופת הקורונה הוא למעשה העולם האמיתי. זאת הודות לטכנולוגיות כדוגמת אפליקציית זום או השימוש ברשת הווטסאפ, אשר הפכו כל פגישה לחוויה מהנה ובעיקר מועילה. תשאלו את המנהלת וצוות החווה למדעי החקלאות באשדוד אשר לא נתנו למשבר הקורונה להשבית את פעילותם.

בעבודת צוות משותפת, הפיקו עובדי החווה מצגות וסרטים עבור התלמידים המציגים, וקבוצות החקר התאמנו מרחוק על אופן ההצגה וחלוקת התפקידים. תחילה בפני צוות המורים ולאחר מכן מול קבוצות תלמידים, גם מרחוק וגם פנים אל פנים. מורות מהחווה ש'הגדילו ראש', הפגישו באמצעות זום קבוצות חקר מארבעה בתי ספר שונים, ויחד יצרו הדמיה של מושב מקדים. 

"היה מרגש לראות עד כמה התלמידים משתפים פעולה, זוכים למחמאות ומחזקים את הביטחון העצמי" אומרת מנהלת החווה גב חדווה אליעד ומתארת כיצד כולם הגיעו נרגשים לכנס. "הקבוצות התקבצו בבתים מול המחשבים, ולכנס מרחוק הגיעו גם המנהלים" אמרה. 

מנהלת בית ספר 'הראל' איריס דדון, תיארה היטב את החוויה והחמיאה לצוות ולמנהלת. "חדווה יקרה", היא כותבת, "אני חייבת לשתף אותך שהשנה חוויתי את הכנס כמו שאף פעם לא חוויתי. הביחד עם התלמידות ועם שלומי המקסים, היתה חוויה מיוחדת. התרגשתי עם הילדים, תודה על ההזדמנות".

כנס חקר מחוזי וירטואלי שנפתח לארבע מאות משתתפים היה כולו מבוסס טכנולוגיה, אשר הצליח מצד אחד לקרב את כולנו, מאילת ועד אשדוד, ומאידך הציב אתגרים בפני החוקרים הצעירים. הכנס עצמו, בניצוחה של גב' עדנה כהן מהפיקוח על הוראת המדעים, היה מאורגן למופת ועל אף שבמושבים רבים לא הוצגו המצגות והסרטים, בוגרי החקר לא נרתעו והציגו את העבודות תוך הפגנת בקיאות, יכולת להתמודד עם שינויים, והשיבו בביטחון על שאלות השופטים.

חדווה אליעד, מנהלת החווה: "במשך חמש שנים אנחנו מבצעים בחווה החקלאית כמאה עבודות חקר מעשיות בשנה עם תלמידי בתי הספר בעיר, במסגרת פרויקט 'מפזרים זרעים של מדע'. הפרויקט מתבצע בשיתוף של מינהל החינוך בעיר, המפקחות במשרד החינוך ובחסות חברת אדמה. החווה הפכה למרכז מצוינות וחקר וליריד המחוזי נשלחת עבודה אחת מכל בית ספר בעיר. זאת גאווה לעיר שמתוך 50 עבודות חקר אשר נשלחו מכל המחוז, 25 מחקרים נערכו בחווה שלנו. שיתוף הפעולה הפורה בין צוות החווה החקלאית למנהלים ולמורים למדעים בבתי הספר בעיר הוכיח את עצמו." אגב כך היא מציינת כי "עבודת החקר של תלמידי בית ספר שז"ר 'עבודת שורשים' זכתה ביריד המחוזי במקום הראשון וייצגה את המחוז ביריד הארצי." 

אריה מימון, ראש מינהל החינוך: "חדווה יקרה, ישר כוח לך ולצוות החווה על הובלת הליך החקר, רמת הביצוע ובכלל על עשייה שנתית מדהימה בפרט בזמנים מורכבים בהם לא הייתה למידה פיזית. את והמוסד בניהולך מהווים גאווה לעיר." הגב' רות בן ואליד, המפקחת המתכללת של העיר סיכמה: "יישר כוח לחדווה ולצוות החווה ולמנהלי בתי הספר על התהליכים היפים שמתרחשים בחווה, יישר כוח לבית ספר שז"ר על הישגי התלמידים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך