מנוע לרכב מיבוא – מידע וטיפים ששווים זהב

מנוע הרכב הלך ואתם שוקלים אם לקנות מנוע חדש במקום המנוע התקול? רגע לפני שאתם הולכים להחליף את המנוע – שירות שעלותו תעמוד על אלפי שקלים, מוטב שתדעו מהן האופציות העומדות לפניכם.
צילום: PIXABAY

סוגי מנועים חלופיים:

חשוב לדעת שאין כזה דבר "מנוע חדש" בארץ, לא ניתן לקנות מנועים חדשים, אלא אך ורק מנועים משומשים כשהאופציות הן:

מנוע מיבוא – מנוע משומש שפורק מרכב מחו"ל ויובא לארץ.

מנוע משומש מפירוק מקומי – מנוע אשר פורק מרכב שיצא מכלל שימוש בארץ (כמו למשל רכבים שעברו תאונה ויתכן שעקב התאונה המנוע גם קיבל פגיעה כלשהי).

מנוע משופץ – מנוע משומש שעבר שיפוץ.

כמו כן ניתן לשפץ את המנוע, במקום להחליפו (שיפוץ ראש מנוע) אך במקרים רבים של תקלה רצינית יעלה הצורך להחליף את המנוע.

היתרונות של מנוע מיבוא

במקרים רבים  החלפת מנוע מיבוא  תהיה האופציה המשתלמת ביותר: היבוא מגיע לרוב ממדינות עם אקלים נוח יותר (פחות בלאי ושחיקה של המנוע) ועם תרבות נהיגה וטיפולים קפדניים, כך שהרכבים והמנועים הינם שמורים יותר. בייבוא ניתן להשיג מנועים עם קילומטראז' נמוך יותר אשר מגיעים גם כיחידה אחת (המנוע המקורי מגיע בחבילה סגורה), זאת הודות למבחר העצום של המנועים המגיעים ממדינות גדולות עם צי רכבים ומנועים ענק, בהן גם ישנה תדירות גבוהה של החלפת רכבים. זאת, לצד מחירים משתלמים יותר הודות להיצע הגדול והבלתי נגמר, לעומת המלאי המצומצם והפחות איכותי הקיים בארץ.

דברים שחשוב לדעת לפני החלפת מנוע מיבוא (או כל מנוע אחר)

  1. דרשו מנוע שמגיע כיחידה אחת כפי שצוין לעיל, עם קילומטראז' נמוך.
  2. ודאו כי המנוע המיובא עבר בדיקות מקיפות בארץ ובחו"ל: בדיקת קומפרסיה, שברים ומעברים, תנועת שמן ומים ועוד. במסגרת ההחלפה יש צורך גם לבדוק מערכות רלוונטיות נוספות ברכב, זאת כדי לוודא את תקינות המנוע ופעולתו. כך שלעיתים במהלך הבדיקה ייתכן ויעלה הצורך להחליף חלקים מסוימים, כמו החלפת משאבת מים, טרמוסטט, ניקוי רדיאטור והחלפת צינורות מים.
  3. רצוי להבין מראש מה המחיר הכולל – ודאו כי הספק מעניק שירות שכולל יבוא, התקנה ושירות מלא לאחר ההחלפה.
  4. נסיעת מבחן – רצוי כי תבצעו נסיעה יחד עם מכונאי של המוסך טרם קבלת המפתחות, בשביל השקט הנפשי שלכם ודאו כי הנסיעה חלקה ואין בעיות מיוחדות.
  5. חשוב לדעת כי יש לבצע  רישום מנוע מול משרד הרישום, לכן חשוב מאוד לוודא כי המנוע שיובא כולל שטר מכר ותעודת יבוא ומסמכים רלוונטיים אודות המפרט הטכני של המנוע.
  6. הקפידו על החלפת מנוע נכונה – לכל מנוע יש זיהוי יחודי המורכב מאותיות אשר משתנה בין סוג דגם, נפח המנוע והשנתון של הרכב. חשוב לוודא כי מדובר בהחלפה זהה לאישור הרישום ולפעילות תקינה של הרכב.
  7. רכשו את המנוע מהיבואן – מומלץ לרכוש את המנוע דרך היבואן של המנוע ולא דרך מתווך, כך תוכלו לחסוך את עמלת התיווך ולרכוש את המנוע במחיר מוזל.
  8. פנו למוסך אמין – בצעו את הרכישה ממוסך אמין, בעל חוות דעת מעולות ועם ניסיון רב בתחום. מדובר ברכישה יקרה, של חלק המהווה את "הלב" של הרכב שלכם ולא הייתם רוצים לבצע רכישה מספק חאפר.
  9. ודאו מראש מהי משך תקופת האחריות ומה היא כוללת.
  10. רכשתם מנוע? תתחדשו! כעת חשוב לשמור על המנוע. הקפידו לבדוק שמן מנוע ומים ברכב לעיתים קרובות, בזמן נסיעה, אל תאיצו שלא לצורך והקפידו על נסיעה רגועה ויציבה. במקרה של חשד לבעיה או הדלקה של נורות האזהרה המעידות על בעיה במנוע או במקרה של התחממות מנוע יש לטפל בבעיה במהירות. כמו כן הקפידו לבצע טיפולים תקופתיים הכוללים החלפת פילטר ושמן מנוע.

נסיעה נעימה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך