קלנועית – כל הדברים החשובים אותם יש לדעת

אשדודים יקרים, אם אתם או האנשים היקרים לכם הגיעו לגיל מבוגר ומעוניינים בפתרון תחבורתי יעיל לסביבה הקרובה, הגיע הזמן להכיר את הקלנועית ואת כל הדברים החשובים אותם יש לדעת אודותיה טרם אתם רוכשים או שוכרים אותה. הבה נתחיל..

אשדודים יקרים, אם אתם או האנשים היקרים לכם הגיעו לגיל מבוגר ומעוניינים בפתרון תחבורתי יעיל לסביבה הקרובה, הגיע הזמן להכיר את הקלנועית ואת כל הדברים החשובים אותם יש לדעת אודותיה טרם אתם רוכשים או שוכרים אותה. הבה נתחיל..

מהי קלנועית?

קלנועית היא כלי תחבורה חשמלי קטן המיועד לנוסע אחד או לשני נוסעים. כלי זה אידיאלי לניידות בסביבה בה מתגורר האדם הנוהג בכלי תחבורה זה. הקולנועיות משמשות בעיקר אנשים המוגבלים בתנועתם ואנשים מבוגרים שמתקשים ללכת ממקום למקום, אך עדיין מעוניינים לשמור על עצמאותם. הקולנועית הומצאה עוד בשנת 1968 בארצות הברית על ידי אלאן טיים במטרה לעזור לבן משפחה שחלה שטרשת נפוצה. המבנה של הקלנועית כולל שלושה או ארבעה גלגלים, רצפה והגה. כלי רכב זה מופעל לרוב על ידי סוללות אותן טוענים על ידי מטען מיוחד בחשמל הרגיל. מהירות הנסיעה של כלי רכב זה לא יעלה על 12 קמ"ש.

קלנועית בישראל

רוב האנשים אינם מודעים לכך שבישראל קיימות תקנות שונות לגבי הקולנועית עוד משנת 2006.  לכל מי שנוהג בקלנועית יש פטור מרישיון נהיגה ואין צורך ברישוי רכב בכל הקשור אל הקלנועית. ניתן לנהוג בכלי רכב זה רק מגיל 14 ואסור לנהוג בה בכביש, אלא אם מדובר על קיבוץ או מושב או שאין אפשרות לנהוג על המדרכה. נקודות חשובות אותן יש לדעת אודות קלנועית ניידת הן שכלי תחבורה זה חייב לעמוד בכל הדרישות של תקן ישראלי מספר 1279 ודרישות טכניות נוספות אותן ניתן למצוא  בנהלי אגף הרכב המשרד התחבורה.

היתרונות של הקלנועית

  • עצמאות – קלנועית ניידת מאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו להגיע לכל מקום בסביבה הקרובה לנו.
  • אין הוצאות – אין לכם הוצאות על תשלום שנתי לרישוי, אין הוצאות דלק שכן כלי רכב זה נטען באופן חשמלי,  אינכם צריכים להוציא כסף על מקום חניה ואינכם חייבים בביטוח רכב.
  • תחליף אידיאלי – מבוגרים רבים בוחרים לוותר על שימוש ברכבם בסביבה הקרובה ולהשתמש בקלנועית למטרת קניות, איסוף הנכדים מהגנים, סידורים שונים ונסיעה לחברים קרובים.
  • אין צורך במיומנות – אינכם צריכים להתחיל ללמוד את "התיאוריה של הנהיגה בקלנועית" ואין לכם צורך ברישיון נהיגה.
  • אפשרות בחירה – כל אחד יכול לבחור האם הוא מעוניין בקלנועית גדולה אשר מיועדת לשני נוסעים ואידיאלית לעליות לא פשוטות. קלנועית בינונית המיועדת לנוסע אחד ואידיאלית ואיתה ניתן להיכנס לכל מיני מבנים או קלנועית קטנה אותה פעמים רבות ניתן לקפל ולהכניס לרכב.

אם גם אתם החלטתם לקנות קלנועית, חשוב שתבחרו באותו כלי רכב חשמלי אשר מתאים לכם באופן מושלם. כמובן שתמיד יש לוודא שיש לה אחריות ומהי אחריות זו כוללת, לכמה זמן תקפה האחריות ואם נדרש תיקון היכן הוא נעשה, האם בביתכם או במקום אליו אתם צריכים לנסוע במיוחד. כיוון שכיום ישנם סוגים שונים של קלנועיות, דבר אשר כולל קלנועית מיני מתקפלת, קלנועית מיוחדת לכבדי משקל ועוד, חשוב שטרם הקנייה תתייעצו עם המוכר באשר לאותו כלי תחבורה המתאים לכם. בהצלחה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך