אזורי שירות להדברת מזיקים

הקיץ מגיע, השמש יוצאת ואיתה לא מעט מזיקים, תיקנים, ברחשים, יתושים, נמלים הם רק חלק קטן מרשימת המטרדים שנושא איתו הקיץ. הדברת מזיקים היא לא נושא שיש להקל בו ראש, המזיקים יכולים להימצא בכל מקום בין אם זה בבית או בחצר, בעסק או במוסד, אם קרה ונתקלתם במזיק בסביבתכם יש להזמין מדביר מקצועי שיטפל בבעיה מהשורש.
צילום: Canva

הקיץ מגיע, השמש יוצאת ואיתה לא מעט מזיקים, תיקנים, ברחשים, יתושים, נמלים הם רק חלק קטן מרשימת המטרדים שנושא איתו הקיץ.
הדברת מזיקים היא לא נושא שיש להקל בו ראש, המזיקים יכולים להימצא בכל מקום בין אם זה בבית או בחצר, בעסק או במוסד, אם קרה ונתקלתם במזיק בסביבתכם יש להזמין מדביר מקצועי שיטפל בבעיה מהשורש.

הדברת נמלים

הנמלה היא אחת מהמזיקים הנפוצים ביותר, עם סבירות גדולה להיתקלות בה בבית או בחצר, הנמלים ניזונות ממקורות מזון שונים כמו צמחים, טרף ונבלות. הן חיות בקנים שהן בונות באדמה, על עצים או מתחת לסלעים ולכן אם נתקלתם באחת סביר להניח שיש קן בקרבתכם.
הנמלים אינן מסכנות בני אדם אך המטרד שהן מהוות מצריך טיפול מקצועי.
ישנן מספר דרכים לטפל בבעיית נמלים:

שימוש בג'ל: פיזור ג'ל נגד נמלים במקומות אסטרטגיים, כלומר במקומות שאנו יודעים שיירות הנמלים עוברות (על השיש לדוגמה), הנמלים אוספות את הג'ל בדרכן אל הקן ומאכילות את מלכת הקן בג'ל המורעל ובכך הקן מחוסל.

שימוש בריסוס: ריסוס חומר נגד נמלים במקומות ובחריצים בהם הנמלים נמצאות יש לדאוג לרסס כמות נכבדת של חומר באותם החריצים על מנת לבצע "וידוא הריגה".

שימוש בפיתיונות גרגירים: בדומה לפיזור הג'ל המטרה היא אותה מטרת סוס טרויאני, להרעיל את המלכה בעזרת פיתיון חיצוני, בשונה מהג'ל את הגרגירים מפזרים מחוץ לבית, בחצר או בגינה לקבלת תוצאות מקסימליות.

יש מגוון דרכים להיפטר מנמלים, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את הרעל שלכם ואת המדביר שלכם.
למציאת אזורי שירות להדברה

הדברת תיקנים

אם הייתה תחרות היפותטית לחרק השנוא ביותר התיקן היה לוקח בזחילה, התיקן הוא חרק שאף פעם לא נעים להיתקל בו ולכן חשוב מאוד לטפל בבעיה אם נתקלים בכל סוג של תיקן בבית, חשוב גם לזהות את התיקן לפני הזמנת מדביר הביתה.
ישנם כמה סוגים של תיקנים שחיים בקרבת בני אדם הנפוצים ביותר הם התיקן האמריקאי והתיקן הגרמני:

תיקן אמריקאי: צבעו חום-אדמדם והוא מגיע עד כ-4.5 ס"מ.
הוא "הג'וק" המגיע מהביובים, הוא אוהב בעיקר מקומות לחים ומעופשים לכן נראה אותו יותר בארונות מטבח, מערכות ביוב, ערימות אשפה וכו' .
למזלנו קל מאוד לחסל אותו ולמנוע את התפתחותו בבית בעזרת טיפול מתאים.

תיקן גרמני: צבעו חום בהיר, גודלו הוא עד כ-1.5 ס"מ .
בניגוד לתיקן האמריקאי התיקן הגרמני יעדיף דווקא מקומות חמים לכן סביר למצוא אותו בתנורים, מנועי מקררים ושאר מוצרי חשמל פעילים.
אם נתקלים בתיקן גרמני בבית סביר להניח שהוא כבר התרבה והתפתח, בשל גודלו הקטן הוא נכנס לסדקים וחריצים קטנים ומטיל שם את הביצים שלו מה שהופך אותו לאחד החרקים שהכי קשה להיפטר מהם.

אם אתם נתקלים בתיקנים מכל סוג בבית או בחצר יש להתקשר למדביר מקצועי שיידע לפתור לכם את הבעיה.

הרחקת יונים

הרחקת יונים הוא שירות שנעשה מבוקש ורלוונטי יותר ויותר, עם התפתחויות הבנייה בערים פוחתים מקומות הקינון של בעלי הכנף ולכן נוצר מצב בהן יונים ושאר ציפורים מקננות במקומות מגורים ומהוות מטרד לשוכני המקום. היונים נושאות תחת כנפיהן לא מעט בעיות, הן מלכלכות את הסביבה בצואה שלהן, מקימות את הקנים שלהם, ואולי הבעיה העיקרית נושאות איתן את כיני היונים המתפשטות במהירות באזור המחיה.

ישנן כמה דרכים להרחיק יונים בצורה הומנית ויעילה:

התקנת רשת נגד יונים: רשת שמרחיקי יונים יתקינו לרוב במקומות המצריכים גידור כמו מסתורי כביסה, או דודי השמש והקולטים הסולאריים שעל גגות הבתים.
חשוב לוודא שמתקין הרשת אכן התקין את הרשת בצורה מדויקת שהיא לא מתוחה מדי ולא רופפת מדי. כמו כן, חשוב לוודא שהרשת עשויה מחומר איכותי שיחזיק מעמד להרבה זמן.

התקנת פסי דריכה חשמליים: בפתרון זה נשתמש לרוב כאשר אנו לא רוצים לתחם אזור קינון. דוגמה קלאסית למקרה כזה היא כאשר אנו רוצים להרחיק יונים ממרפסת שמש או מגג רעפים, במקרים אלו התקנת רשת תהיה פתרון לא אסתטי, לכן יש להתקין פסי דריכה חשמליים שכשאר היונים עולות עליהם הן מקבלות זרם חשמלי שמבריח אותן אך לא פוגע בהן.

התקנת דוקרנים: שיטה זו היא שיטה מקבילה לפסי הדריכה בקונספט של ההרחקה, שיטה זו מתאימה למצבים של העדר תקציב או טיפול בשטח קטן יותר, למשל במצב של קינון יונים על אדני החלונות התקנת דוקרנים תהיה אידאלית.

במקרים של קינון יונים בביתכם חשוב לבחור את שיטת ההרחקה המתאימה ביותר דרך חברה מקצועית ולדאוג לניקוי וחיטוי המקום במקרה הצורך.

לסיכומו של דבר
בחירת חברת הדברה היא חלק מהותי להעלמת כל בעיית מזיקים לאורך זמן, לכן חשוב מאוד לבחור חברת הדברה שאחריות ומקצועיות הן חלק אינטגרלי מהשירות המסופק על מנת שתוכלו ליהנות מהקיץ מבלי לדאוג מהמזיקים הנספחים אליו. 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך