מהיום אפשר להפסיק לפחד להינעל מחוץ לבית

אם הייתם בסיטואציה הלא נעימה והמפתיעה שבה נתקעתם מחוץ לבית אתם בוודאי מכירים את התסכול והתחושה המביכה של עמידה בחוסר אונים מול דלת נעולה, במיוחד כשלא מדובר בסתם דלת אלא בדלת הפרטית שלכם לבית שלכם.

אם הייתם בסיטואציה הלא נעימה והמפתיעה שבה נתקעתם מחוץ לבית אתם בוודאי מכירים את התסכול והתחושה המביכה של עמידה בחוסר אונים מול דלת נעולה, במיוחד כשלא מדובר בסתם דלת אלא בדלת הפרטית שלכם לבית שלכם.

לרוב, ישנם סימנים מקדימים ולא נתקעים מחוץ לבית פתאום. תחילה, מנגנון הנעילה מתקלקל בשלבים, התעלמות מהמצב כמובן לא מועילה.  

עצה ראשונה היא להבחין כאשר משהו יוצא דופן בתחושה בעת פתיחת הדלת או המנעול; אם המפתח מסתובב באופן קשה מידי, אם הדלת נגררת על הרצפה, אם הידית שמוטה כלפיי מטה, כל אלו הם סימנים שמעידים שתכף הדלת עלולה להיתקע.

מכיוון שלהיתקע מחוץ לדלת הבית או בפנים כרוך באי נעימות, בזבוז זמן והוצאה כספית מיותרת לפניכם טיפים למניעת מקרה זה בעתיד.

טיפים למניעת סיטואציה שבה תתקעו מחוץ לבית

מנעול מיוחד:

ישנו פתרון מיוחד שמסייע להימנע ממצב שנתקעים מחוץ לדלת והוא התקנת מנעול טביעת אצבע. באמצעות שימוש במנעול זה – לא תאלצו לקחת עמכם את המפתח לכל מקום, רק את האצבע שלכם. המנעול עובד גם עם שלט וגם אפליקציה מהסמארטפון וגם באמצעות קודן (הקשת קוד מספרים בכניסה לבית), כך שאין סיכוי שתיתקעו בחוץ. אך למי שהפתרון לא מתאים ישנם פתרונות נוספים.

ניתן להשאיר מפתח נוסף או חלופי אצל חבר, שכן או קרוב משפחה שגרים בקרבתכם.
זה יעזור לכם להיכנס הביתה ולא להישאר בחוץ אם חלילה תאבדו את המפתח שלכם.

המצב הכי לא נעים זה להיתקע מחוץ לבית, כי לא תמיד מזג האוויר נעים, יתכן שחם מאוד בחוץ או לחלופין יורד גשם.. לעיתים מדובר על שעה לא שגרתית כמו 2 בלילה וזה עוד יותר מגביר את תחושת התסכול.

 

מניעת היתקעות מחוץ לבית

העצה הטובה ביותר שיש לנו לתת לכם על מנת להימנע ממצב שבו תחזרו מהעבודה או מכל מקום אחר ולא תוכלו להיכנס לביתכם כי אין לכם מפתח (שכחתם אותו בעבודה, הוא אבד או נגנב וכדומה), היא להשאיר עותק נוסף של המפתח אצל שכנים שניתן לסמוך עליהם או אצל חברים שגרים בקרבת מקום כי כך, גם אם המפתח לא בידכם – תוכלו להימנע מפריצה ורק לעשות נסיעה קצרה לקחת את המפתח לביתכם.

רצוי מאוד שלא להשאיר מפתח בארון החשמל, בעציץ או מתחת לשטיחון הכניסה, כי הרבה פורצים כבר מכירים את מקומות המחבוא הללו והסיכון גבוה כי עלול להיווצר מצב שכאשר תחזרו לביתכם תופתעו לגלות שהדלת נעולה, ולא רק זה אלא גם תגלו שמישהו רוקן לכם את הבית….

 

מניעת נעילה של חדרים פנימיים

גם נעילה בתוך הבית יכולה להיות מצב לא נעים, בעיקר כאשר ננעלתם כשאין אף אחד בבית ודלת הכניסה נעולה כשהמפתח בפנים. במקרה כזה גם אם תצליחו בדרך כלשהי להזמין מנעולן באשדוד או בכל מקום אחר בו אתם מתגוררים, יהיה לו קשה לפרוץ את דלת הכניסה בגלל שהמפתח בתוך הצילינדר מבפנים ותהיו עלולים למצוא את עצמכם נעולים למשך זמן רב. 

לכן, כדאי מאוד שתמיד יהיה אתכם טלפון, וכדאי גם לדאוג באופן קבוע להוציא את המפתח מהצילינדר של דלת הכניסה, ולא לנעול את הסוגר ביטחון כדי שאם יהיה צורך – המנעולן יוכל להיכנס לביתכם יחסית בקלות.

אנו ממליצים על התקנת צילינדר פרפר בדלת הכניסה, מצב שמונע את השארת המפתח בצילינדר הבית ומונע את הצורך בחיפוש אחר המפתח בתוך הבית כל בוקר מחדש.

 

צילינדר פרפר 

אחת הסיבות הנפוצות לפריצת דלת היא הסיבה שהמפתח נשבר בתוך הצילינדר של הדלת. זה קורה בדרך כלל לאחר התעסקות יתרה במפתח לדוגמא כאשר ילד מנסה לפתוח את הדלת בעצמו, אבל זה כמובן קורה גם למבוגרים. 

על מנת למנוע מצבים שכאלה, מומלץ להתקין בדלת מנעול צילינדר עם מנגנון פרפר – מנעול שבצדו הפנימי יש מפתח קבוע. מפתח כזה מונע מצב שבו המפתח נשבר וכן מצב שבו ננעלים כשנמצאים בתוך חדר נעול בבית. חשוב לציין, שמנגנון כזה הוא גם בטיחותי יותר, משום שהוא מאפשר במקרה חירום לדיירים להימלט מהבית מהר יותר (לא צריך לחפש את המפתח).

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

שימוש נכון במנעולי הדלתות, לצד נקיטת אמצעי הזהירות שהוזכרו קודם לכן, עשויים לעזור לכם להימנע מעוגמת נפש. אך אם בכל זאת נקלעתם לסיטואציה לא נעימה כזאת, תשמרו על קור רוח והזמינו מנעולן מקצועי באשדוד או מהסביבה הקרובה כדי שיוכל לספק מענה מידי ושירותי.

 

המנעול בדלת הכניסה לביתכם מהווה את ההגנה העיקרית והחשובה ביותר לביתכם. מנעול איכותי יוכל לספק הגנה לכם לבני ביתכם ולרכוש שנמצא בבית , יש למנעול את היכולת למנוע פריצה לאורך שנים וללא תקלות.
חשוב שתתאימו למנעול צילינדר ברמה תואמת על מנת למקסם את ההגנה של הדלת ולהגן על הבית בעזרת מנגנוני הגנה שונים שיש למנעול כמו פין נגד קידוח או כרטיס נגד שכפול או צילינדר למניעת פריצה שקטה ועוד.

תיקון דלת בזמן – אל תחכו עד שהמנעול יתקע את הדלת אם אתם שומעים רעש חריקה בעת סיבוב המפתח, או שהמפתח מסתובב אך הדלת לא נפתחת, הזמינו מיד מנעולן. 

ישנם מנעולים ברמות בטיחות שונות לכן מומלץ לבחור בקפידה ולשאול מה הן היתרונות והחסרונות של כל צילינדר או מנעול בהשוואה למנעול המתחרה שלו מחברה אחרת.

החלפת מנעול דורשת מקצועיות, ניסיון בענף המנעולים והיכרות עם כל סוגי המנעולים הצילינדרים ומנגנוני הנעילה בדלתות השונות. רק מנעולן ותיק שמכיר כל דגם של מנעול או צילינדר וצבר ניסיון יצליח במהירות וללא נזק להחליף מנעול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך