טיפול רגשי לילדים ללא כימיקלים

קל לדמיין את מציאות חייהם של הילדים כנטולת דאגות. אולם למעשה, סביבת החיים המודרנית, קצב החיים, הרשתות החברתיות, החדשות, היחסים החברתיים בגן או בכיתה, כל זה מוביל ללא מעט לחצים.

קל לדמיין את מציאות חייהם של הילדים כנטולת דאגות. אולם למעשה, סביבת החיים המודרנית, קצב החיים, הרשתות החברתיות, החדשות, היחסים החברתיים בגן או בכיתה, כל זה מוביל ללא מעט לחצים. קשיים ומועקה, חרדות ודאגות, דימוי גוף לא בריא, כל אלה עשויים לגרום למצוקה רגשית עזה. הפתרון ממש לא חייב לכלול שימוש בתרופות שעלולות להוביל לתופעות לוואי. טיפול רגשי לילדים יכולה להתבצע היטב ולהשיג תוצאות מצוינות, בעזרת כמה שיטות שעליהן נצביע להלן. 

כיצד מזהים קשיים רגשיים בילדים
עבור הורים ואנשי חינוך, חשוב להיות ערים לשינויים בהתנהגותו של כל ילד. לא תמיד ילדים יבטאו מצוקות וקושי רגשי בצורה מילולית כמו מבוגרים. במידת הצורך, ניתן לבצע אבחונים או להעריך בעזרת איש מקצוע, האם התנהגות הילד ביום יום תואמת את הנורמה בקרב בני גילו. והכי חשוב, התנהגות שמרמזת על קושי או סבל ניתנת לטיפול. אין שום סיבה להזניח קושי רגשי!

פרחי באך והתועלת עבור ילדים
טיפול בפרחי באך נחשב לפתרון טבעי, שיכול לעזור במגוון מצבים נרחב. אנשי מקצוע ומטפלים בפרחי באך מכירים מיני תמציות אשר יוצרות הטבה מהירה, הקלה רגשית וחיזוק גוף ונפש ללא תופעות לוואי. לדוגמא, עבור ילדים שנוטים לאבד שליטה, להתנהג באימפולסיביות, לפעמים גם בתוקפנות ואף באלימות, ניתן להתאים תמציות מרגיעות שמחזירות איזון רגשי ומקטינות את עוצמות הרגשות המשלהבים. עבור ילדים אחרים, שסובלים מחוסר ביטחון עצמי (למשל בבית הספר או בחברת בני גילם), ניתן להתאים תמציות אשר מסייעות לחיזוק ביטחון עצמי והפחתת חרדות ודאגנות. 

קיימות תמציות פרחי באך אשר מסוגלות להביא לשינוי עצום גם לילדים הסובלים למשל מחרדת בחינות, לילדים שמתקשים להתרכז, לסובלים מאי שקט. ככלל, תמציות פרחי באך נועדו להחזיר איזון לחיים והם מהווים כלי עזר חשוב ביותר. תמציות יכולות לסייע במקרים של דפוסים מזיקים שקשה להיפטר מהם, חרדות, מחשבות טורדניות ועוד. ניתן לשלב את הטיפול עם טכניקות נוספות של הירגעות, עליהם נצביע בהמשך. 

טיפול רגשי בשיחות, במשחק, בדרמה
סוג נוסף של טיפול רגשי בילדים יכול להתבסס על שיחות עם פסיכולוגים, תרפיסטים או יועצים. חשוב לשים לב שישנם אנשי מקצוע אשר מתמחים בטיפול בילדים והעקרונות עשויים להיות שונים לעומת טיפול במבוגרים. טיפול באמצעות שיחות מיועד לילדים בעלי כושר ביטוי גבוה ולרוב לילדים יחסית גדולים. שיטה חלופית שמאפשר לילד לבטא את רגשותיו, מבוססת על כלים לא מילוליים. לדוגמא, טיפול באמצעות משחק. על ידי מתן סביבה בטוחה לילד ובחינת האופן שבו הוא משחק לבדו או עם ילדים אחרים, נחשפים נקודות חוזק וקשיים גם יחד. טכניקות משחק מסוימות הינן בעלות ערך ריפויי ממשי. שיטה אחרת לטיפול רגשי נעזרת בכלים מתחום הדרמה. המחזה והצגת סצנות מהחיים על ידי הילד מאפשרים זיהוי קשיים וגם נטרול מצוקות, חרדות וקשיים רגשיים אחרים. דמיון מודרך ותרגילי נשימה יכולים מאוד להועיל, בסיטואציות מאיימות או קשות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך