לילה מסוכן: מעל 250 צעירים אשדודים פצועים בתאונות בעשור האחרון

בשבועות הקרובים יחל החופש הגדול, בני נוער וצעירים רבים יצאו לחופשה ולבילויים עד השעות הקטנות של הלילה. בחלק מהמקרים עשויים הבילויים הללו להעמיד את אותם צעירים בסיכון להיות מעורבים בתאונות דרכים במיוחד עכשיו לעומת יתר השנה. באשדוד נפגעו בעשור האחרון (2009-2018) 256 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם צעיר אחד נהרג. בשנת 2018 נפגעו בעיר 12 צעירים בלילה.
לילה מסוכן: מעל 250 צעירים אשדודים פצועים בתאונות בעשור האחרון
אלכוהול צעירים צילום: דוברות אור ירוק

בשבועות הקרובים יחל החופש הגדול, בני נוער וצעירים רבים יצאו לחופשה ולבילויים עד השעות הקטנות של הלילה. בחלק מהמקרים ישתו אלכוהול, חלקם ינהגו עייפים ובכל מקרה עשויים הבילויים הללו להעמיד את אותם צעירים בסיכון להיות מעורבים בתאונות דרכים במיוחד עכשיו לעומת יתר השנה.

באשדוד נפגעו בעשור האחרון (2009-2018) 256 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם צעיר אחד נהרג. בשנת 2018 נפגעו בעיר 12 צעירים בלילה.

באשקלון נפגעו בעשור האחרון (2009-2018) 163 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם צעיר אחד נהרג. בשנת 2018 נפגעו בעיר 15 צעירים בלילה.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) 81 צעירים (15-24) בירושלים, כפול מאשר בתל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 42 צעירים בשעות הלילה בשנה זו.

עוד עולה מן הנתונים כי בתל אביב-יפו נפגעו בעשור האחרון (2009-2018) מעל אלף צעירים בתאונות דרכים שאירעו במהלך הלילה, בירושלים נפגעו למעלה מ- 900 צעירים במהלך שעות הלילה, בחיפה נפגעו בעשור החולף קרוב ל-600 צעירים בתאונות בלילות ובבאר שבע נפגעו 400 צעירים.

במהלך שנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 602 צעירים בגילאי 15-24 בשעות הלילה, מתוכם ארבעה צעירים נהרגו ו-73 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הצעירים המבלים בשעות הלילה מצויים בסיכון להיפגע בתאונות דרכים, אך תאונות אלה הן אינן גורל וישנן דרכים להילחם בהן ולמנוע אותן. למדינה יש אחריות לצמצם את מספרי הנפגעים הגבוהים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתחבורה ציבורית יעילה בשעות הלילה, כזו שתאפשר לצעירים להימנע מנהיגה לאחר הבילויים ולהגיע הביתה בשלום. המשטרה במקביל חייבת להעלות את מספר השוטרים והניידות שבשטח ולהגביר אכיפה ממוקדת למרכזי הבילוי, בצורה כזאת שנוכחותם תמנע מהנהגים הצעירים לנהוג תחת השפעת אלכוהול, לסכן את חייהם ואת חיי כולנו.

להלן הנתונים בערים נוספות

  • בתל אביביפו נפגעו בעשור האחרון (2009-2018) 1,032 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם עשרה נהרגו. בשנת 2018 נפגעו בעיר 42 צעירים בלילה, אחד מתוכם נהרג.

מסקר עמדות בני נוער מדגמי שביצעו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק עולה כי

  • 84% מהנשאלים חושבים שנהיגה ונסיעה ללא חגורת בטיחות מסוכנת, 24% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם אינם מקפידים לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה.
  • 89% מהנשאלים חושבים מהירות מופרזת מסוכנת, 52% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם אינם שומרים על המהירות המותרת.
  • 83% מהנשאלים חושבים ששימוש בטלפון הנייד בנהיגה מסוכן, 38% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם מדברים ללא דיבורית.
  • 92% מהנשאלים חושבים שנהיגה תחת השפעת אלכוהול מסוכנת, 14% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול.
  • 71% מהנשאלים מדווחים שאי נתינת זכות קדימה להולכי רגל מסוכנת, 41% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם אינם מקפידים לתת זכות קדימה.
  • 91% מהנשאלים מדווחים שחציית צומת באור אדום מסוכנת, 16% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם חוצים באור אדום.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך