גשמים ורוחות סוערות שהחלו בצפון כבר מגיעים לאזורנו וקצין הבטיחות בתעבורה של עיריית אשדוד אמנון לוי החליט שזה הזמן להזכיר לנהגים מהי נהיגת חורף. בחוזר מיוחד שהוציא לעובדים, הוא ריכז מספר עצות והנחיות לנהיגת חורף בטוחה. לא רק לעובדי עירייה כמובן.
להלן עצות לנהג הזהיר:
כאשר הכביש רטוב קיימת סכנת החלקה ואיבוד שליטה ברכב, הנגרמת כאשר הגלגלים ננעלים בזמן בלימה חזקה. על כן, יש לנהוג במשנה זהירות ולזכור כי ברכב המאבד אחיזת כביש אין יכולת הגוי ואין יכולת בלימה.
בכביש רטוב יש להגדיל את המרחק מהרכב שנוסע לפנים ולהקטין את מהירות הנסיעה.
להימנע ככל האפשר מבלימת פתע. ברכב עם מערכתABS) ) יש ללחוץ על הדוושה בחוזקה בכל שלב הבלימה ולא להרפות. מערכת ה-ABS מאפשרת שליטה והיגוי תוך כדי העצירה.
התחל לנסוע במתינות ולא בפראות כדי לא להיכנס למצב של סחרור גלגלים ואובדן שליטה.
יש להאט לפני כניסה לשלולית גדולה כדי לא להרטיב את המנוע וחלקיו ועל מנת שלא ייגרם נזק מכני.
חובת הדלקת אורות בכל שעות היום בכבישים בין עירוניים עפ"י החוק, בתוקף מ-1.11.02016 ועד 31.3.2017. מומלץ לנסוע באורות דולקים גם בכבישים עירוניים, וזאת על מנת לראות ולהראות.
כאשר הראות לקויה, יש להאט את מהירות הנסיעה בהתאם לתנאי הדרך.
לדאוג לניקיון פנסים, מראות ושמשה קדמית וכמו כן לתקינות המגבים.
נהיגה בתנאים מכבידים (חשיכה ומזג אוויר חורפי):
כאשר הראות מוגבלת – חייבים להאט את מהירות הנסיעה ובמידת הצורך אף לעצור את הרכב. אין לעקוף כשהראות לקויה. עקיפה בערפל אסורה בהחלט.
את פנסי הערפל מאחור ומלפנים, מותר להדליק רק בערפל או בתנאי ראות מוגבלים. נסיעה עם פנסי ערפל שלא לצורך, תגרום לרישום דו"ח על עבירת תנועה.
נהיגה בתנאים מכבידים ובדרכים קשות:
שליטה ברכב – הנוהג חייב שתהיה לו שליטה מוחלטת ברכב. על כן, בכל הנסיבות ובתנאי הדרך והתנועה עליו לנהוג במהירות סבירה ובזהירות.
תנאי הדרך – בכניסה לעקומה חדה, בהתקרבות לפסגה, בירידה תלולה, בהתקרבות לגשר ובכל מקום שבו שדה הראייה מוגבל יש להאט את מהירות הנסיעה ובמידת הצורך אף לעצור את הרכב.
שלולית מים – אין להיכנס לשלולית במהירות מחשש להחלקה ואיבוד שליטה. אם נכנסים, יש לעשות זאת במשנה זהירות ובעת יציאה משלולית ללחוץ לסירוגין על דוושת הבלם כדי לחמם את רפידות הבלם שיתייבשו ויאפשרו בלימה בעת הצורך.
כניסה לשלולית גדולה עלולה לגרום לנזק למנוע. על כן יש לנהוג במשנה זהירות בעת מעבר מכשול מסוג זה בכביש. בכל מקרה, במידה והרכב כבה בתוך שלולית אין להניע את הרכב אלא לנסות לדחוף אותו בהילוך סרק מתוך השלולית.
בדרך כלל המים מצטברים בכבישים בין-עירוניים הם בצד ימין, עקב מבנה הכביש לניקוז המים. על כן, סביר להניח שבנתיב האמצעי לא יהיו שלוליות. בנסיעה קרובה לשולי הדרך או המדרכה בה עוברים אנשים, קיים סיכוי שיותז עליהם מים. יש להימנע מכך ככל האפשר ולהתחשב בהולכי הרגל.
שלושה דברים נוספים לסיום:
חגירת חגורות גם ליושבים מאחור ככתוב: "וחגרת את ילדיך לחיים".
בשנים האחרונות חלה תופעה של הימנעות מאיתות. נהגים פונים ימינה ושמאלה, עוברים בין נתיבים ומבצעים עקיפות ללא הפעלת ידית האיתות. אנא מכם, סמנו ואותתו בכל פניה וסטייה מהנתיב.
נסיעה בימין הדרך: כולנו מתרגזים מנהג "זומבי" שנוסע בנתיב השמאלי או האמצעי במהירות איטית ואינו מחובר לסביבה. בואו לא נהיה מאלה. ברירת המחדל, נסיעה בנתיב הימני. הנתיבים משמאל לעקיפה בלבד.