צינורות מים ותיקים מאוד המותאמים למאה הקודמת בקוטר 16 צול ובזכות פרויקט התחבורה הוחלפו התשתיות הישנות לצינורות פלדה עם נפח גדול יותר של 20 צול וצנרת הביוב שודרגה מ-12 צול ל-20 צול. תשתיות המאושרת ע"פ התקנים המחמירים של משרד הבריאות.בנוסף,התשתיות כבר מותאמת להתרחבות וצמיחה עתידית של האזורים לאור הצפי והגשת הבקשות לתמ"א 38 ופינוי בינוי.
ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי התייחס לעניין ואמר: "פרויקט התחבורה היווה הזדמנות מצוינת לחידוש תשתיות ולראשונה הוחלפה תשתית ישנה של 35 שנה בצנרת חדישה ומתקדמת העומדת בכל התקנים. ציר הרצל הינו מוביל המים המרכזי של מים וביוב בעיקר לתושבי הרובאים הוותיקים.שדרוג משמעותי בשיפור איכות חיי התושבים ובקרוב נתעד פרויקטים משמעותיים נוספים שיסתיימו ויהוו בשורה לעיר אשדוד."
ציר הרצל-מתחת לאדמה שכנו צינורות מים וביוב שהונחו לראשונה לפני כ- 35 שנה ועד היום לא טופלו או הוחלפו. ע"פ הערכת אנשי המקצוע ציר המים והביוב המרכזי של העיר של אשדוד עתיד היה לקרוס בכל יום והנזק היה עצום כולל פגיעה רחבה מאוד בתושבים. בנוסף המערכות ישנות ואינן מותאמות לגודל האוכלוסייה שישנה כיום וזאת הצפויה לגדול בעתיד.
לפני כחודשיים החלו העבודות במסגרת פרויקט RE-WAY, יצירת נתיבי תחבורה לאורך שדרות הרצל ומנחם בגין. העבודות המרכזיות כוללות יצירת נת"צ תוך ריבוד באספלט באיכות הגבוהה ביותר (ישנם מספר דרגות באיכות האספלט) שבילי אופניים ושבילי הליכה חדשים. כחלק מכך הוחלט שהתשתיות הישנות יוחלפו במטרה למנוע נזק עתידי וחפירה נוספת וסגירת נתיבי התחבורה, תרחיש שהיה להיווצר בוודאות לאור מצב התשתיות הישנות.
עוד לפני תחילת העבודות עמדה בפני המתכננים דילמות רבות,הוצאת התשתית הישנה הפרוסה לאורך הציר תיצור מספר בעיות מורכבות ובראשם פגיעה ארוכת זמן באספקת המים לתושבי הרובעים הסמוכים לציר ובנוסף, לפגיעה בזרימת הביוב שעתידה לגרום למפגע תברואתי גדול מאוד תוך סיכון בריאות התושבים. לאחר סימולציות רבות שהתקיימו הוחלט להניח את התשתית החדשה לצד התשתית הישנה ובכך העבודות יהיו מהירות יותר ללא פגיעה באיכות חיי התושבים . חברת יובלים, נכנסה לאחד הפרויקטים הגדולים והחשובים שבוצעו עד היום בתחום התשתיות ובהשקעה של 20 מיליון ₪ הצליחה לסיים את העבודות בפרק זמן קצר יחסית ללא תקלות משמעותיות. התשתיות החדשות כבר פועלות ואוכלוסייה גדולה של העיר שותה מים ברמת איכות גבוהה