מנווטי התנועה עתידים להתחיל בעוד כשבועיים לערך בהכוונת התנועה בצירים המרכזיים בשעות העומס וכן בהתאמה למצב התנועה במהלך שעות היום במטרה לשמר את זרימת התנועה ולסייע בויסות התנועה בשעות העומס ובכך מנווטי התנועה יצטרפו לשוטרי התנועה הפועלים כבר מתחילת הפרוייקט.
עומסי התנועה נוצרים בעיקר בשעות של יציאה וחזרה מהעבודה, מחלקת תכנון התנועה של פרויקט התחבורה הירוקה, ביצעה שינויים והתאמות להורדת העומסים בתוספת שוטרי תנועה שמסייעים בהכוונה מקצועית באמצעות שליטה על פעימות הרמזורים.
בישיבה שקיימו ראש העיר ומנכ"ל העירייה לקראת תחילת העבודות הוחלט על הוצאת 18 פקחים של עיריית אשדוד לקורס ייעודי של מנווטי תנועה.
בעיריית אשדוד למדו מפרויקט התחבורה של ירושלים ותל אביב , הפיקו לקחים בעקבות עומסי התנועה שנוצרו באותן ערים בעקבות עבודות התחבורה הירוקה.
בעקבות העבודות להקמת תשתית תחבורה ירוקה באשדוד לצד שדרוג תשתיות הרובאים הוותיקים ועיצוב אורבני חדשני בדומה לערים בעולם צומצמו נתיבים ושדרות הרצל נחסמו לתנועה. כתוצאה מכך , נוצרו עומסי תנועה לאורך אותם צירי העבודה. מיד בתחילת הפרויקט בוצעו מספר פעולות מרכזיות לצמצום עומסי התנועה, הוצבו שוטרי תנועה ונערכו התאמות הרמזורים בצירי התנועה המרכזיים.