מסתבר שיש הרגלים שאי אפשרת לשנות. 14% מתושבי אשדוד עדיין רושמים במכולת הקרובה לביתם, ומדובר בעיקר בתושבים המתגוררים ברובעים הוותיקים באשדוד. בעבר הרחוק המספרים היו גבוהים משמעותית, אולם לאחר פתיחת מרכזי הקניות הגדולים והידלדלות במכולות הנוסטלגיות, חל פיחות משמעותי באחוזי הלקוחות שממשיכים במסורת של הרישום והתשלום אחת לחודש.
מהסקר שנערך לא מכבר עולה עוד נתונים מעניינים: 75% מתושבי אשדוד עורכים את הקניות שלהם בסופר בכרטיס אשראי, וכ-50% אומרים כי הם משלמים על הקניות שלהם במזומן. כפי שהבנתם חלק מהתושבים משלבים בין התשלום במזומן לבין תשלום בכרטיס אשראי, וזו שיטה שהפכה למוכרת אצל הרבה מאוד קונים. עיקר הרכישות בכרטיס אשראי מתבצעות בתחילת החודש, בזמן שהאשראי בכרטיס עדיין פנוי, ולקראת סוף החודש, שכרטיס האשראי "חנוק", הלקוחות עוברים לרכוש במזומן.
בנוסף, 12% מתושבי אשדוד משלמים באמצעות רכישות מהאינטרנט. מדובר במגמה שהולכת ומתפתחת, ובעבר הרחוק היו אחוזים בודדים של תושבי העיר שביצעו את הקניות שלהם דרך האינטרנט, ועתה המספרים הופכים להיות משמעותיים מאוד. ההערכה היא שתוך מספר שנים המספרים של רכישות דרך האינטרנט יכפילו את עצמם.