גם מחוץ לאשדוד מתגייסים למבצע "תחפושות לכולם" של שולחן עגול

ארגון שולחן עגול אשדוד וקניון סימול יצאו במבצע למען ילדי העיר והסביבה, שאין באפשרותם לרכוש תחפושת חדשה לחג הפורים, אל יו"ר "שולחן עגול אשדוד" דוד קקון, נרתמו לגיוס התחפושות הן חברים מהארגון והן פעילי מפלגה מערים אחרות. "כל התחפושות מגיעות לאשדוד, וממוינות על ידי מתנדבים", אומר קקון, "זו השנה הראשונה למבצע שיהפוך למסורת, וההיענות עצומה"

מבצע איסוף התחפושות של "שולחן עגול אשדוד" וקניון סימול כבר מזמן חצה את גבולות אשדוד. תיבה דומה הוקמה גם במודיעין, נקודת איסוף הוקמה בחולון בחברת Mer ומועצת הנשים של "יש עתיד" בניהולה של ליהיא לפיד, פרסה חסות על הקמפיין. כל התחפושות יגיעו לאשדוד, וימוינו בשיתוף "בית ידידים" ומתנדבים נוספים. הקשר בין "שולחן עגול אשדוד" לבין "בית ידידים" קיים זה מספר שנים. "בית ידידים" הוא בית חם לילדים ולנוער בסיכון, העוזר ומטפל בכ-200 ילדים ונוער, וממוקם ברובע א'. חברי "שולחן עגול אשדוד" אימצו את המקום. ב"יום המעשים הטובים" הם שיפצו ביחד עם עובדי "אגן" את הבית, הם מפנקים את הילדים בהפעלות ובמסיבות, לקחו ילדים למשחקי הכדורסל בחצי הגמר ובגמר של מכבי אשדוד/באר טוביה, ומשתפים את בני המצווה בחגיגת בר מצווה הנערכת בתרומה פעם בשנה. "יש לנו אוזן קשובה לצרכים שלהם", אומר קקון, "זה מקום שנמצא איתנו בקשר ישיר".

מבצע "תחפושות לכולם" התחיל בשיחה ובתיבה תמימה, תיבה שבחודשי הקיץ ניצבת בקניון סימול ומיועדת לאיסוף ילקוטי בית ספר, שנתרמים לילדים ממשפחות נזקקות. כאשר דוד קקון יו"ר שולחן עגול אשדוד, שמע שיש ילדים שלא יוצאים מהבית בפורים כי אין להם תחפושת, עלה בראשו הרעיון לגייס את התיבה לאיסוף תחפושות. "בעקבות שיחה עם מיטל אליאס, מי שהיתה מנהלת בית 'ידידים', וכיום עובדת בחינוך בעירייה, נודע לי שיש ביקוש גדול לתחפושות ילדים", הוא אומר. "דיברתי עם מנהלת השיווק של הקניון, הכנתי גרפיקה וציפיתי את התיבה, והתחלנו להריץ את המבצע בפייסבוק".

בין החברים שקראו על היוזמה בפייסבוק היו חבר ארגון, שהוא גם חבר מועצה במודיעין, ליהיא לפיד שמובילה את מועצת הנשים של "יש עתיד", ופעיל מפלגה שעובד בחברת הייטק. "החבר ממודיעין נדלק על הרעיון, וביקש להציב תיבה גם אצלו", מספר קקון, "ליהיא לפיד התקשרה ואמרה שיש לה אנשים בכל הארץ, ואפשר להפוך את זה למבצע ארצי. הוצאתי הודעה לכולם, והתחלתי לקבל טלפונים מכל הארץ. הקימו נקודות איסוף במפלגה, פעיל שעובד בחולון בקבוצת MER, הקים נקודת איסוף במשרדים. כל יום אני ממלא את הבגאז' בתחפושות, וממאחסן אותם בבית ובמשרד. ההיענות היא עצומה. אנשים תרמו תחפושות ואביזרים מושקעים. אמנם התחלתי את האיסוף מוקדם, אבל להערכתי הבלגן הגדול עוד לפנינו. בכל יום נאספות תחפושות רבות, אנשים מתעניינים ותורמים. זה עשה רעש".

איך משתלטים על הכמות ודואגים שהתחפושות יגיעו לילד המתאים?
"יש סטודנטים שאת מסגרת המחויבות האישית שלהם עושים ב'בית ידידים'. כל התחפושות מגיעות לאשדוד, והם ממיינים את התחפושות לפי גילאים ולפי מצב התחפושת, כי לא ניתן לילד תחפושת קרועה. לאחר מכן הם אורזים את התחפושות, ושולחים אותן למוסדות שאנו תורמים להם, בין אם זה מקום שיש בו ילדים או הוסטלים שיש בהם נוער. כשדבר המבצע התפרסם, התחלנו לקבל בקשות מעוד פנימיות ומוסדות רווחה. לא תיארתי לעצמי שיש צורך כזה לתחפושות. נכון שהמותגים יקרים, אבל היום אפשר למצוא תחפושות גם בחנויות מוזלות, ועדיין יש רבים שידם אינה משגת לקנות תחפושת".

מה תעשו אם לאחר החלוקה בכל זאת יישארו לכם תחפושות?
"אם נישאר עם תחפושות, אני מאמין שנעשה יריד בשקל או בחמישה שקלים. בכל אופן, נוצרה כאן מסורת חדשה, שתפסה כבר בשנה הראשונה, והיא תתבצע בכל שנה. כמו שבתיבה נאספים ילקוטים באוגוסט, כך ייאספו בה תחפושות לקראת פורים. התיבה עושה חייל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך