כ-600 אלף ש"ח פיצוי למכונאי רכב שנהג ללא רישיון על קטנוע והתנגש במכונית באשקלון

אירוע דרמטי שהתרחש באשקלון, בצומת הרחובות נח"ל וברל כצנלסון, משקף כיצד אירוע בודד בכביש יכול לשנות חיים מהקצה אל הקצה. באותו יום, בשעות הבוקר המוקדמות, נפגע מכונאי רכב, שהיה אז בן 27 בלבד, בתאונת דרכים קשה בעת שרכב על קטנוע.

המצב המיוחד שבו מצא את עצמו התובע טרם התאונה מוסיף נופך של טרגדיה אישית, שכן חודשיים קודם לכן הוא הוצא לחל"ת מטעמי מגפת הקורונה.

לדברי בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג שמשרדו מתמחה בתביעות נזקי גוף ובכללן תאונות דרכים, התאונה נגרמה כאשר נהג רכב פרטי מסוג דאצ'יה ביצע פניית פרסה מסוכנת בצומת, למרות תמרור האוסר זאת, וחוסם את נתיב נסיעתו של האופנוע. טענות אלה נתמכו במצלמת דרך שהיתה מותקנת על הקטנוע.

כתוצאה מעוצמת התנגשות, נזרק מכונאי הרכב  למרחק של מספר מטרים לפני שהוטח בקרקע. עקב התאונה הוא ספג  פגיעות קשות בברכיים ובקרסול שמאל. הוא פונה במהירות באמצעות ניידת מד"א לבית חולים ברזילי באשקלון, שם אובחן שבר בקרסול שמאל והוא עבר אשפוז וניתוחים מורכבים.

חברת הביטוח הראל, המבטחת את נהג המכונית הפרטית, הציגה גרסה שונה לחלוטין. בכתב ההגנה, היא טענה כי התאונה אירעה באשמתו המכרעת של נהג הקטנוע. לטענתה, הוא נהג ללא ביטוח תקף, בחוסר זהירות, בפזיזות ובניגוד לחוקי התעבורה. עוד טענה הראל כי נהג הקטנוע לא היה ערני מספיק ולא עשה כל שביכולתו כדי למנוע את התאונה, וכי במעשיו ומחדליו נטל על עצמו סיכון מרצון.

בא כוחו עורך דין דותן לינדנברג טען בתביעה, כי לפני התאונה, נהג הקטנוע  עבד כמכונאי רכב, עבודה שדרשה ממנו כוח פיזי רב, עמידה ממושכת והרמת משאות. כתוצאה מהתאונה, מצבו השתנה באופן קיצוני. הוא נזקק לעזרת בני משפחתו, עבר ניתוחים חוזרים וסבל מכאבים וממגבלות תנועה משמעותיות. מצבו הרפואי הוערך על ידי מומחים שונים, שקבעו לו אחוזי נכות גבוהים, הן זמניים והן לצמיתות, וציינו כי הוא סובל בין היתר מנפיחות וכאבים בקרסול, ממגבלות תנועה בברכיים, ומצלקת רגישה וכואבת. הפגיעות הותירו בו נכות תפקודית שמשפיעה באופן ניכר על יכולתו להמשיך ולעבוד במקצועו כמכונאי רכב ולהשתכר בעתיד.

הביטוח הלאומי שילם במהלך 4 השנים הראשונות מיום התאונה, פיצויים לנהג הקטנוע בשל הנכויות זמניות מהן סבל. חברת ביטוח הראל ביקשה בתחילה לדחות את התביעה על הסף, ואילו  בא כוחו של נהג הקטנוע, עו"ד דותן לינדנברג טען כי בגלל שהמשטרה קבעה כי נהג המכונית הפרטית נמצא אשם בתאונה ואף הוגש נגדו כתב אישום, על חברת הביטוח שבטחה את נהג המכונית, לפצות את נהג הקטנוע.

במסגרת הסכם פשרה שאושר על ידי בית המשפט, נקבע כי חברת הביטוח של נהג המכונית תשלם לנהג הקטנוע פיצוי של כ-600 אלף ש"ח, זאת מעבר לפיצויים שקיבל משך 4 שנים מהביטוח הלאומי.

יצויין כי במקרים בהם אין לנהג כיסוי ביטוחי לא חל חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים- שם כדי לקבל פיצוי עבור נזק גוף אין חשיבות לשאלה מי אשם בתאונה. אלא חלה פקודת הנזיקין במסגרתה כדי לקבל פיצוי על הנהג להוכיח כי הוא לא אשם בתאונה אלא הנהג הנוסף הוא שגרם לתאונה ולכן המבטחת של אותו נהג נוסף היא זו שחבה לפצות. כפי שאכן ארע במקרה זה בו הנפגע קיבל את מלא הפיצוי על נזקיו ממבטחת נהג הרכב שפגע בקטנוע.

 


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

עוד כתבות שיעניינו אותך

Back to top button

תפריט נגישות