״עַל אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה עֵינִי עֵינִי יֹרְדָה מַּיִם״: העיר אשדוד זוכרת את הנופלים

ראש העיר ד''ר לסרי: "מתוך העצב הגדול, נקום כולנו יחד, נזכור ונזכיר, לעולם לא נשכח, ונעשה הכל כדי שאירוע כמו השבעה באוקטובר לא יחזור על עצמו לעולם".

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי

"היום יום ראשון כה׳ בתשרי תשפ״ה, נקבע כיום אבל לאומי, לזכר הנופלים והנספים, חיילים ואזרחים באסון ה-7 באוקטובר 2023, שחל ביום שמחת תורה.

אירועי היום הארור ההוא חרוטים בלבבות כולנו, יום יום, שעה שעה, בבכי המשפחות השכולות, בקרב אלפי הפצועים ומשפחות 101 החטופות והחטופים, שעדיין נמקים במנהרות עזה.

898 חיילי וחיילות צה"ל נפלו במערכה הכבדה, 894 אזרחים ואזרחיות נרצחו, 48 מתוכם תושבי ותושבי אשדוד, מספרים בלתי נתפשים בכל קנה מידה, בתולדות מדינת ישראל.

blank

ביום שלישי הקרוב נחנוך את "מקום בלב", אתר ההנצחה שלנו שיספר את סיפורם של הגיבורים והגיבורות, שלכל אחד מהם הוקדש מקום מיוחד עם ספסל ישיבה, פרטי מידע וקול, וזיכרון שלא ימוש מלבנו לעולם. כך נוכל כולנו להכיר מקרוב את האנשים שלא ישובו עוד, שמסלול חייהם נגדע רק בשל היותם תושבי המדינה הזו שנקנתה בייסורים.

מתוך העצב הגדול, נקום כולנו יחד, נזכור ונזכיר, לעולם לא נשכח, ונעשה הכל כדי שאירוע כמו השבעה באוקטובר לא יחזור על עצמו לעולם. נעשה זאת בשמירה על האחדות בינינו, בדאגה אחד לשני ובעוצמות של עם שלא מפחד מדרך ארוכה וירים את דגלו לראש התורן כדי שכולם יראו את התקומה. רק כך נהיה ראויים לכולם.

blank

יהי זכר אהובינו נצור בדברי הימים לעד. לבנו עם המשפחות השכולות, ואנחנו מאמצים אותן אל לבנו תמיד".

צילום: לירון מולדובן

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך