מיזם "מחשב לכל ילד" הגיע ל-2500 מחשבים שחולקו

מישל ביטון יו"ר ועד התפעול בנמל אשדוד וחברו למיזם יעקב מלול פועלים כבר 4 שנים במיזם שבו לוקחים מחשבים משומשים או חלקי מחשבים, מתקנים, הופכים אותם לשמישים ומחלקים לילדים ולמשפחות שידם לא משגת לקנות מחשב חדש * ביטון: "הגענו למצב שיש אנשים שמבקשים עבור אחרים שאין להם. המיזם הפך להיות מוכר בכל הארץ"

ככה "מבלי" שנרגיש המיזם חוגג כבר 2500. לא מעט ב-4 שנים. אפילו הרבה, בחישוב קצר מדובר על מעל 600 מחשבים בשנה. המיזם עליו אנחנו הוא מדברים הוא המיזם של "מחשב לכל ילד" אותנו מנהלים מישל ביטון, יו"ר ועד התפעול של הנמל וחברו שהצטרף מההתחלה, יעקב מלול. השניים, עם מתנדבים נוספים, כבר חילקו 2500 מחשבים שהם הפכו לשמישים עבור ילדים שאין ידם משגת לקנות מחשב.

השיטה של השניים היא מאוד פשוטה. מישל ביטון ויעקב מלול אוספים חלקי מחשבים שהם תרומה, והופכים אותם למחשב פעיל ומעבירים ללא תשלום במתנה למי שזקוק. יש גם כאלה שתורמים מחשבים חדשים. יש למיזם גם קשר ושיתוף פעולה עם בתי הספר בעיר. השניים התחילו באשדוד והגיעו כבר לכל הארץ, צפונה ודרומה.

מישל ביטון מספר בגאווה: "הגענו למצב שיש אנשים שמבקשים עבור אחרים שאין להם. המיזם הפך להיות מוכר בכל הארץ. הכרתי במיזם הזה הרבה אנשים טובים בדרך".

מאיפה הכח כבר 4 שנים?

"שאתה יודע לנהל מיזם כזה בו אתה מחבר בין אנשים, זה קל יותר. אם צריך אנחנו נוסעים לכל הארץ . אם יש רצון אז יש כוח. אם יש רצון אז אין כבר שום מכשול בדרכינו, במיוחד שזה עושה טוב לאנשים".

לביטון יש בקשה לפני סיום: "אם יש אנשים או חברות שמחליפים ציוד, נשמח שיתרמו את הישן. זה יגיע לאנשים הנכונים שצריכים את זה. אנחנו נגיע ולכל מקום ונאסוף הכל. נסענו לחיפה בכדי לקחת מחברה שרצתה לתרום. אנשים לפעמים זורקים דברים ולא מבינים עד כמה הדברים האלה יכולים לעזור ולשמח ילדים ומשפחות".

אגב נושא אחר, הקשור לביטון, הוא נמל אשדוד. בימים אלה של המבצע בצפון הארץ בלבנון, מתחילים להעביר ספינות שמיודעות לפרקה בנמל חיפה, אל נמל אשדוד. מישל ביטון כיו"ר ועד התפעול התייחס לכך: "אנחנו עובדי נמל אשדוד נעשה כל מה שצריך למען מדינת ישראל. עשינו את זה גם כשהדרום היה מטווח. עבדנו תחת טילים לא פעם, בכדי שהכל ימשיך לעבוד כרגיל. אנחנו נעשה זאת גם הפעם אם נצטרך".

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך