"חסרות לנו שעות אימונים יחד עם השחקנים החדשים בשביל להיות הרבה יותר טובים"

אלי לוי, מאמן מ.ס אשדוד, לאחר משחק ההפסד 3:2 לבית"ר ירושלים במחזור הפתיחה. אשדוד שיחקה בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-17, ספגה 3 פעמים אבל גם כבשה פעמיים. בקבוצה שיחקו 4 שחקנים שלהם זו הייתה הדקה הראשונה יחד. בשבת תשחק הקבוצה מול קריית-שמונה העולה החדשה (אצטדיון הי"א, 19.00) ואח"כ תצא הליגה לפגרה בת שבועיים - פגרת הנבחרת. הרצון הוא לצאת לפגרה עם ניצחון.

מהמשחק הזה יצאנו מבולבלים. לא יודעים אם להחזיק את הראש על ההפסד, או להרים אותו על התוצאה. אבל ככה זה במשחק ראשון בפתיחת עונה, אין עוד וודאות. במשחק הזה של מ.ס אשדוד מול בית"ר ירושלים, יש הרבה פרמטרים שעוד ייבחנו בעתיד. בוודאי בגלל היותו המשחק הראשון, עוד יותר בגלל הייחודיות שלו.

בואו נעשה סדר. מ.ס אשדוד פתחה את העונה ביום ראשון מול בית"ר ירושלים בבלומפילד. הקבוצה נוצחה 3:2. אבל ויש אבל גדול. אשדוד שיחקה בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-17, ספגה שער שבירה מיותר (טעות של אריאל הרוש, בבעיטה שחמקה מידיו פנימה. ספג שער דומה בגביע הטוטו) ממש עם השריקה למחצית, וחזרה פעמיים למשחק כשהיא כובשת שני שערים. בנוסף היא שיחקה עם ארבעה שחקנים שלהם זו הייתה הדקה הראשונה העונה בקבוצה. אז נכון, אשדוד רוב הזמן שיחקה הגנתי ויצאה למתפרצות בגלל המצב שנוצר, אבל בסוף יצאנו עם הרגשה שיכול להיות יותר טוב. כמו שאמר המאמן אלי לוי: "יש לנו חצי כוס מלאה טובה להמשך". עכשיו נראה את ההמשך…

אגב לפני שנמשיך. את ההמשך למה שכתבנו, אפשר יהיה לראות כבר בשבת הקרובה (אצטדיון הי"א, 19.00) במשחק הבית מול העולה החדשה מקרית-שמונה. יהיה מעניין לראות איזו חצי כוס נראה…

blank
אלי לוי לאחר המשחק מול בית"ר. "בחרנו שחקנים טובים בקפידה".

באשדוד שיחקו ארבעה שחקנים שכאמור שלא שיחקו כלל העונה עם הקבוצה. המדובר בטימותי אוואני שהיה פצוע כל ההכנה (שיחק מחצית לבסוף), שחר רוזן המגן השמאלי שהגיע ממכבי ת"א (הוא שהורחק), הבלם לואי דה לוקאס עם משחק מצוין והקשר החדש, שהראה שיש לו כדורגל, עמונאל אג'יי. לכן קשה מאוד לשפוט את המשחק הקבוצתי.

גם המאמן אלי לוי, התייחס לכך ולמה שקרה במשחק מול בית"ר, וגם להמשך: "גם בעשרה שחקנים, המשכנו להאמין וזה מה שעשה את כל המשחק. הכי קל זה להתפרק. בחרנו לא להתפרק. גאה בשחקנים, זה שלהם. חבל שנגמר ככה"

לוי התייחס גם לשחקנים ששיחקו לראשונה העונה: "אם תשאל אותי מה היה חסר לנו, אלה שעות אימונים עם השחקנים החדשים. הם באו, השתדלו, עשו. בחרנו שחקנים טובים בקפידה. חסרות לנו שעות אימונים יחד בשביל להיות הרבה יותר טובים, מאורגנים ומוכנים. נרצה להתחזק בהמשך"

המאמן התייחס לכיבוש ולספיגה: "כבשנו הרבה שערים, מה שלא עשינו בשנה שעברה.  התחזקנו מבחינת ההגנה, היום זה לא צלח כי נשארנו בעשרה שחקנים כבר אחרי כרבע שעה. בעתיד זה יראה הרבה יותר טוב.  חסרים לנו שעות אימון יחד. משחק ההגנה מתחיל מההתקפה".

blank
ה-11 של אשדוד במחזור הפתיחה, כולל הרכש החדש, הבלם לואי דה לוקאס שבתמונה.

אם כבר התקפה, הרי שההתקפה של הקבוצה עם חמודי כנעאן אדיר לוי וסתיו נחמני (החמצה גדולה בפתיחה), עסקה גם בירידה להגנה בגלל המצב שנוצר בהרחקה. אבל בהחלט אפשר לצפות משחקנים כמו חמודי ונחמני ליותר. כשזה יקרה, זה באמת יראה הרבה יותר טוב. שלומי אזולאי החלוץ, לא פתח ולא שיחק. יהיה מעניין לראות אם ואיך ישתמשו בו בעתיד, כי הוא הגיע על תקן החלוץ המוביל.

דבר נוסף שבלט היה המרחק בין הקישור להתקפה  נראה היה לא פעם שהמרחק גדול מידי ואפשר למגני ירושלים לצאת למעלה, ולבית"ר ללחוץ. אשדוד חיכתה יותר מיד למטה והזמינה התקפות. כשהיא שינתה את זה, היא כבשה פעמיים. כמות ההתקפות ליד שער ירושלים הייתה נמוכה, ועדיין השערים נכבשו. זה מלמד להעז יותר. אולי מלמד גם על חיסרון של שחקן קישור קדמי שיידע לחבר את ההתקפה להגנה ויקצר את המרחק במגרש. אשדוד נראתה לא פעם גם רכה מידי, וירושלים כבשה בקלות, אבל כשאשדוד החליטה לנסות, הרכות הזו נעלמה. לכן המשחק הזה מביא איתו הרבה דברים לכאן ולכאן. אבל בהחלט יש מה לקחת ממנו.

אחרי כל הניתוח המלומד הזה, חשוב להזכיר שזה היה המשחק הראשון. אסור להסיק מסקנות מכאן והלאה. יהיה זמן בדיוק בפגרת הנבחרת לחבר הכל יחד. ויחד מנצחים.

 

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך