"אני לא נלחץ ולוקח דברים בפרופורציה"

אלי לוי, מאמן מ.ס אשדוד מדבר בראיון מיוחד על תקופת ההכנה, על הליגה הקרבה וגם על עצמו. ראיון לקראת עונה חדשה שבקבוצה מקווים תראה שונה לגמרי מהקודמת. לוי: "אני יודע שתמיד ניתן לשנות ולתקן, ובעיקר שאני אחראי לפעולות ולתגובות שלי ולא של אחרים".
"מתכוננים באופן הכי מיטיבי שאפשר לעונה שבפתח". אלי לוי. (צילומים: דוברות מ.ס אשדוד, משה סידי).

אלי לוי צבר במהלך העונה שעברה כל כך הרבה ניסיון, שאולי יש מאמנים מנוסים יותר ממנו שלא צברו את זה ברוב שנותיהם כמאמנים. לוי התמודד עם כל הלחץ נגד הירידה, כשכולם סימנו את הקבוצה שלו, מועדון ספורט אשדוד כיורדת ודאית. אבל לוי, מאמן אשדוד, בעונתו הראשונה כמאמן בליגת העל, אמר, כולל לכותב שורות אלה, כי כל עוד הדברים תלויים בו ובשחקנים שלו, אשדוד לא תרד. זה גם מה שקרה. לאחר פלייאוף תחתון מדהים בלי הפסד אחד. עם צבירת נקודות הכי טובה בליגה כולה.

אבל דווקא זה גורם לו לא לרצות לחזור על העונה הזו. בהכנה לעונה הקרובה, השנייה של לוי כמאמן בליגה, כשבר לא בודקים את ניסיונו, בוודאי לאחר ההישרדות המופלאה של הקבוצה, אשדוד ערכה ארבעה משחקי גביע הטוטו, בשלושה נוצחה ובאחד ניצחה. היא ספגה 14 שערים, כבשה 6 וסיימה חמישית ואחרונה בבית שלה. מבחינת לוי הוא יכול ללמוד מזה ולתקן את מה שניתן עד פתיחת העונה ב-24 באוגוסט, כולל חיזוק. בריאיון מיוחד לעיתון 'המגזין' אשדוד, מדבר אלי לוי בפתיחות גדולה, על מה שהיה, מה שהוא מאמין שיהיה, על הקבוצה המוכשרת שיש פה שיכולה להגיע עם החיזוק הנכון רחוק מהעונה הקודמת, וגם על עצמו. בעיקר על הלמידה האינסופית שלו.

blank
"אני מתפתח יותר בכל יום ויום". עם הקפטן בן זקן.

אלי מה שלומך בימים אלו?

"שלומי מצוין, עובדים קשה ומתכוננים באופן הכי מיטיבי שאפשר לעונה שממש בפתח. אני תמיד אומר ששלבי ההכנה זה החלק הכי קל בעונה, אבל יודע שברגע שתישרק בעיטת הפתיחה לעונה, הכל ייראה אחרת".

גביע הטוטו לא תמיד קריטריון, ובכל זאת מה למדת מהמשחקים?

"אני לומד מכל אימון וכל משחק. לא יודע מה זה אומר שגביע הטוטו זה לא קריטריון. אלו משחקי הכנה ברמה ובעצימות שמאוד מזכירים את הליגה בחלקים מסוימים, ממש כמו במשחק מול בית״ר ירושלים. יש משחקים בהם עושים התאמות וניסיונות. אנחנו מתייחסים ברצינות לכל משחק ומנסים להפיק ממנו, על פי הצרכים שלנו. אם זה בדיקת שחקנים, החזרה לכושר משחק או דברים טאקטיים".

מה עוד חסר לקבוצה?

"לקבוצה חסרים כמה שחקנים בעמדות חשובות שיוסיפו לחומר המוכשר הקיים, כדי להתחזק ולא להיקלע לתסריטי הישרדות עד לרגע האחרון, כפי שקרה בעונה שחלפה".

blank
עוד מוקדם לקבוע ולנעוץ מטרות". שחקני מ.ס אשדוד באימון הכנה לעונה.

הרבה צעירים משולבים בקבוצה. מצד אחד זה מצוין מצד שני יש בזה סיכון מסוים.

"כמו שציינתי, יש קבוצה מוכשרת מאוד, עם שחקני בית שמתבססים עליהם, ועם זאת, לבד הם לא יוכלו למשוך את הקבוצה. סביבם יש צורך הכרחי לעבות את הסגל".

. אתה מאמין שעם הקבוצה הזו והשינויים שיקרו בחיזוק אפשר לעשות עונה אחרת מהקודמת?

"אני מאמין שעם החיזוק הנכון, ובהנחה שהחיבור יהיה מהיר כפי שאני מצפה, אני בהחלט מאמין שהעונה הזו תהיה טובה יותר. כרגע, כשאנחנו בונים את הדברים באופן אחראי וחכם, לטעמי, עוד מוקדם לקבוע ולנעוץ מטרות".

blank
במחנה האימונים בהולנד.

שאלה אישית. אתה פותח עונה שניה בליגת העל כמאמן , עד כמה זה שונה? עד כמה אתה עושה את הדברים שונה?

"בכל יום אני מתפתח יותר ויותר. בכל יום אני לומד על עצמי ועל המקצוע הזה יותר. אני מאמין שאם למדת מהפעולות שלך, תמיד אתה תהיה חכם יותר היום מאשר אתמול, וזה תקף בהחלט גם למצב שלי העונה. אני יודע מה עשינו נכון ומה לא, מקווה לעשות את הדברים הרבה יותר נכון בכדי להיות טוב יותר. אני לא נלחץ ולוקח דברים בפרופורציה, יודע שתמיד ניתן לשנות ולתקן, ובעיקר שאני אחראי לפעולות ולתגובות שלי ולא של אחרים. אני תלוי בעצמי ומעביר את אותו המסר לשחקנים שלי – לקיחת אחריות אישית ולמידה בהסתכלות לאחור על כל פעולה – רק כך ניתן להתקדם".

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך