לאחר בדיקה של אנשי אגף הנדסת נייד, יעלו הקטרים על המסילה ויגררו למרכז התפעולי החשמלי החדש בלוד, שם יעברו סדרת בדיקות מקיפה לצד התקנות שונות, לפני השתלבותם בצי הקטרים.
במסגרת מהפכת החשמול, הצטיידה רכבת ישראל ב-63 קטרים חשמליים שצפויים להגיע בפעימות שונות עד לסוף שנת 2024. לצד זאת, הוזמנו גם עשרות קרונועים חשמליים (רכבות ללא קטר), ואלה מופעלים בקווים השונים שכבר עברו הסבה לחשמול, ובעתיד ישולבו גם בקווים נוספים. בנוסף, הסבה רכבת ישראל כ-300 קרונות דו קומתיים אדומים (Double Deck) לחשמל.
פרויקט החשמול, אשר מעל ל-70 אחוזים ממנו כבר הושלמו, אפשר לרכבת ישראל לשפר את השירות באופן משמעותי עבור ציבור הנוסעים באמצעות מעבר להנעה חשמלית בקווים רבים כמו קו ירושלים-הרצליה, קו אשקלון-הרצליה שעובר בכל תחנות טבעת השרון, קו מודיעין-ירושלים וקו בנימינה-רחובות.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "הגעת הקטרים החשמליים ועלייתם על המסילה מסמלת את המשך הפיתוח הנרחב של רכבת ישראל, אשר מבוצע בהובלה של משרד התחבורה במיוחד בימים אלה. הקטרים החדשים הינם חלק מתכנית רכש משמעותית ורחבת היקף של קטרים וקרונות חשמליים מהמתקדמים ביותר בעולם, אשר אושרה לאחרונה על ידי הדירקטוריון בראשותי, וצפויה לשפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים בכל רחבי הארץ."
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "קטרי ה-TRAXX החדשים שמצטרפים לצי הרכבות המשודרג שלנו מהווים שלב נוסף במהפכת החשמול והטכנולוגיה שמתבצעת ברכבת ישראל. אלו יאפשר לנו להמשיך לשפר ולייעל את השירות המגיע לנוסעים שלנו ולספק להם נסיעה נוחה ובטוחה יותר, זאת לצד המשך פיתוח תשתיות, הצטיידות ברכבות חדשות ומתקדמות והטמעה של טכנולוגיות חדשניות."
צילום: דוברות רכבת ישראל