מתכננים יום כיף בת"א? כמה טיפים ששווה להכיר

אחת לתקופה, תמיד נחמד לשנות קצת את האווירה, ומספיק שנצפין כ-30 קילומטרים כדי שלפתע נגלה חוויה אורבנית במלוא תפארתה. בעשור האחרון עברה תל אביב מתיחת פנים נהדרת עם תהליכי שימור למבנים עתיקים ומרשימים, כמו גם שדרוגם ושיפוצם של מוקדי בילוי מרכזיים. כיום, מספיק להלך מספר דקות ברחובותיה של העיר העברית הראשונה, כדי להיווכח כי השפה העברית סובלת ממיעוט אל מול שצף התיירים שפוקדים את אתריה השונים. אם כך הדבר, מדוע שגם אנו לא נהיה תיירים ולו ליום בודד אחד? להלן מספר טיפים מרכזיים שיעזרו לכם להפוך יום בילוי סטנדרטי לכדי חוויה תיירותית שאיננה פוחתת מן הערים המרכזיות בעולם. המלצה קטנה שלנו: הכינו את שרירי הרגליים לקראת ההרפתקה.

נכנסים לאווירת הנופש

אם ישנו דבר מה שכה מאפיין את העיר העברית הראשונה, הרי שזוהי רצועת החוף שלפתע מסיימת את הקו האורבני ומעניקה תחושת חופש נפלאה. את יום הבילוי שלכם נסו לפצוח בארוחת בוקר דשנה אל מול חופי הים השזורים לכל אורכה. לאלו מכם שמבקשים לשלב בין נופש לבילוי זוגי, ניתן למצוא לאורך קו החוף, שפע של מתחמי ספא בתל אביב הממוקמים בבתי מלון מרכזיים ועד אלו השוכנים בבתיה ההיסטוריים העתיקים.

וממשיכים אל עבר העיר הגדולה

כאן זה כבר ממש עניין של מיקום; אם אתם על אזור חוף צ'אלרס קלור, הרי שתוכלו להתחיל ולחוות את החוויה האורבנית במיטבה עם פסיעה אל עבר שכונת נווה צדק הפסטורלית ומיד אחריה לשדרות רוטשילד הסואנות. לאורכו של הרחוב תמצאו שפע של בתי קפה אופנתיים, מסעדות וברים מזמינים וגדושים בסועדים.

אם אתם בחופיה הצפוניים יותר של העיר, הרי שתוכלו ללכת לאורך רחובות פרישמן, בוגרשוב או גורדון ומשם להגיע לרחוב דיזנגוף המרכזי. לצד ברים ומסעדות, מדובר במרכז הידוע כמוקד קניות. החל מחנויות אופנתיות קטנות ועד למרכזי בילוי העמוסים במבקרים, היו סמוכים ובטוחים שתמצאו אטרקציות שיתאימו לכל המשתתפים.

ואיך אפשר בלי טעימה עתיקה

בין שאתם באזור רוטשילד ובין שאתם מגיעים מאזור דיזנגוף, מומלץ בחום לגשת אל השכונות המתחבאות בין אלנבי לרוטשילד ובין הרצל לשדרה המפורסמת. באזורים אלו ניתן למצוא שפע של מבנים עתיקים אשר עברו תהליכי שימור מרשימים. כיום נראות המבנים איננה מביישת ערים אירופיות מוכרות, ואתם מצדכם תרגישו ממש כמו תיירים שרואים לראשונה פינות נסתרות ומרהיבות.

כדאי לחפש בגוגל מפות אחר בית הפגודה ומלון דה נורמן הסמוך אליו. על אלנבי תמצאו גם את רחוב מאז"ה ובו מבנים עתיקים ואף מבנה שלא מזמן הפך למתחם עבודה עבור תושביה הצעירים של תל אביב.

וטעימה של אוכל רחוב מוצלח ומובחר

אם ישנו סממן מובהק שמאפיין את תל אביב לצד חופיה הזהובים, הרי שאלו הפנינים הקולינריות שמתחבאות בשלל רחובות מרכזיים וסמטאות פינתיות.

מומלץ שלא לוותר על ביקור בשווקים הידועים: שוק הכרמל המעניק אווירה מחוספסת של אוכל רחוב ושלל מציאות ומזכרות במחירים מצחיקים, נחלת בנימין מציגה קונטרה לשוק הסמוך עם שלל חפצי אמנות מלאכת יד ובתי קפה אופנתיים. שוק הפשפשים אשר יכול להשתלב כסיום של טיול מוצלח יאפשר לכם לטעום אוכל רחוב מרענן לצד מציאות וינטרג' עתיקות.

לאלו מכם שעוד נותרו בהם כוחות, אל תוותרו על ביקור קצר בסמטאות יפו העתיקה כשבסיומן תגיעו למזח הגדוש בדוכנים, אמני רחוב ואווירת חופש נפלאה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך