3 שיטות לדרבון מוטיבציה בקרב עובדי החברה

לא משנה עד כמה נגייס ונגבש צוות עובדים חדורי מטרה ושלהוטים להוכיח עצמם, הרי שבמבחן הזמן אנו נראה שחיקה הדרגתית שמתבטאת בתפוקה נמוכה יותר והיענות פחותה לביצוע משימות וקידום יעדים עסקיים שנתיים. כמנהלים ובעלי עסק, אנו עלולים לפרש זאת מידית כזלזול, דבר שרק יוביל לחיכוכים ואף יעכיר על כלל האווירה במשרד. בפועל אין מדובר אלא פשוט בתגובה טבעית לפעילות מתמשכת אשר חוזרת על עצמה. מחקרים מראים כי עובדים שחשים מתוגמלים על עבודתם, מציגים תפוקה הגדולה ב-12 אחוזים לעומת חבריהם למשרד. אם כן, הסוד טמון בשימור האנרגיה של העובדים ולא בניסיון לטפח מוסר עבודה גבוה על אף כל המכשולים.
3 שיטות לדרבון

ימי גיבוש – חילוץ עצמות לצד לקחים ומסרים סמויים

אחד מן הפתרונות הנפוצים בקרב חברות ובתי עסק הוא יום גיבוש עובדים. לרוב מומלץ לקיים יום שכזה מחוץ למשרד, וזאת כדי לשנות אווירה ולשבור את השגרה.

ימי גיבוש יכולים להתקיים במגוון רחב של מתכונות: טיולי טבע מאתגרים, סדנאות יצירה כאלו וימי ספורט עם שלל הפעלות. מומלץ לרתום את יום הגיבוש למספר מטרות:

מסרים סמויים – הקפידו לשלב ביום הגיבוש מסרים שנוגעים לאחווה בקרב העובדים. מומלץ תמיד לשלב מוטיבים תחרותיים שמפרידים בין עובדי החברה לשתי קבוצות מעורבות ממחלקות שונות. בדרך זו גם תסייעו ביצירת קשרים חדשים וגם תקנו לעובדים ערכים תחרותיים.

היכרות עם דרג הניהול – לא אחת ישנה הפרדה טבעית בין הדרגים הבכירים לפשוטים. מומלץ לרתום את יום הגיבוש לשבירת הקרח בין העובדים לדרג הניהולי, דבר שרק יגביר את האווירה החיובית שבמשרד ואת הקשר הישיר.

גאוות יחידה – בסופו של יום, כל עובד היה שמח להתגאות במקום עבודתו. ימי גיבוש מאפשרים להוקיר תודה לעובדים על תרומתם הגדולה, ובכך הם מעניקים זריקת אנרגיה מחודשת.

צ'ופרים לעובדים מצטיינים

ישנו מספר מצומצם של עובדים שניכר כי הם עושים מאמצים כבירים להגיע למטרות והיעדים העסקיים? אל תיקחו את עבודתם הקשה כמובנית מאליה, והקפידו להראות כי מאמציהם אינם חומקים מעיניכם.

מתן מתנות ובונוסים לעובדים מצטיינים היא דרך מצוינת להשאיר את הבעירה הפנימית דולקת, ובו בזמן גם לאותת ליתר העובדים כי עבודתם הקשה איננה לשווא ואיננה רק מניבה פירות למנהלים הבכירים.

שובר מתנה – ניתן לערוך אירוע שנתי שבו עובדים שהגיעו להישגים, יקבלו גיפט קארד עם מגוון אפשרויות לבחירה.

תוספת משכורת – משכורת 13 היא שיטה שנהוגה בעיקר בארגונים גדולים. חשוב לקחת בחשבון דבר אחד והוא ענייני מיסוי. הקפידו להפעיל שיקול דעת אם ניתן להגדיל את הסכום משמעותית, או שמא ההגדלה רק תמעיט בהכנסתו של העובד.

ימי כיף – בדיוק כפי שניתן לתכנן יום גיבוש לכלל העובדים, הרי שניתן להביא צ'ופר קטן בדמות יום כיף לעובדים בודדים. אין זה אומר שצריך למלא יום שלם, וניתן גם לשלם על מסעדה או הפעלה מצומצמת אחרת.

יצירת אווירה פרודקטיבית וקלילה

עם זאת, חשוב לציין כי התפוקה של המשרד לא יכולה להשתפר אך ורק כתוצאה מהוקרת תודה נקודתית על פני שנה שלמה.

על כן, מומלץ לבחון כיצד לשפר את סביבת העבודה עצמה. הקפידו לשאול את עצמכם אם משרדכם כולל מוטיבים שונים אשר יכולים לסייע בשיפור האווירה:

עיצוב חם – הקפידו להתנער מן האווירה המשרדית הקלאסית שהתקבעה בתודעה. ניתן לשלב מוטיבים עיצוביים ביתיים יותר דוגמת ספה להתרווחות העובדים בשעות ההפסקה, משחקי ווידאו, תמונות קלילות שמעניקות אווירה ופינות ישיבה מעוצבות.

צמחייה – שילובם של עציצים שונים ברחבי המשרד יכול לתרום באופן משמעותי לאווירה הכוללת ולדרבן תחושה חמימה של ביתיות ורוגע. נסו רק לדמיין את ההבדל שבין קליניקה סטרילית של רופא שיניים, לבין זו של פסיכולוג ישוב על כורסה ולידו עציצים ותחושה חמימה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך