שיעור בדמוקרטיה: תלמידי שובו עילית אשדוד בחרו את הנציג שלהם במועצת תלמידים

לאחר סדרה של פעילות לימודית במסגרת לימודי אזרחות, נערכו בבית הספר עילית שובו אשדוד בחירות למועצת התלמידים, התלמידים ניצלו את זכותם הדמוקרטית ובחרו את המועמד שלהם לתפקיד הנכסף. אפילו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הגיע להצביע

במסגרת שעורי אקטואליה ואזרחות שמקיים בית ספר עלית שובו אשדוד, יכלו התלמידים ללמוד על זכויות אזרח במדינה דמוקרטית ולחוות מקרוב את המסלול הדמוקרטי שעושים האזרחים, בוחרים ונבחרים, בבואם לקבוע מי יהיו הנבחרים שירכיבו את הממשלה ומי יהיו המנהיגים אשר יעצבו את חיינו בתקופה הקרובה.

"בחרנו ללמד את ילדינו מהי דמוקרטיה בדרך ישירה ובלתי אמצעית ובתוך כך להטמיע בהם מודעות לאזרחות טובה ולמעורבות חברתית פעילה" אמרה מנהלת בית הספר מלכי שיינין, ומציינת כי "בתוך סדרת הפעולות החינוכיות, התלמידים ביקרו בכנסת, נפגשו עם חברי כנסת, למדו מעט על דיפלומטיה וממשל וראו כיצד פועל בית המחוקקים הישראלי".

אבל לא רק. בין כותלי בית הספר התקיימו בחירות למועצת תלמידים, כאשר מספר תלמידים הציגו את המועמדות שלהם לתפקיד הנכסף. הליך הבחירות כלל קלפי ופתקי הצבעה ותלמידים אף שימשו כחברי ועדת הקלפי. במשך השבוע הוזמנו נבחרי ציבור לפגוש את התלמידים ולספר להם על ערכים ועל תהליך הבחירה הדמוקרטית, הסבירו מה תפקידו של איש הציבור וכיצד הוא פועל למען החברה, הציגו את הפעילות הנערכת בוועדות העירוניות ואת הדיונים וההחלטות במועצת העיר ואפשר כמובן לנהל דיאלוג עם התלמידים בנושאים שונים.

בין אישי הציבור שביקרו בבית הספר ונפגשו עם התלמידים, היה גם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שהפתיע את התלמידים, שוחח איתם על תפקידו החשוב ועל הפעילות שעושה העירייה עבור התושבים, ולאחר מכן התכבד למלא את חובתו האזרחית ולשלשל פתק הצבעה לקלפי – בבחירות למועצת התלמידים. גם סגן ראש העיר שמעון כצנלסון וחברת מועצת העיר סטלה ויינשטיין ביקרו בבית הספר והשתתפו בבחירות, כמו גם המורות והצוות החינוכי.

על היוזמה החינוכית חתומה מנהלת בית הספר מלכי שיינין וצוות המורות המלוות, מתוך רצון ללמד את הדור הצעיר מהי הדרך הנכונה להשפיע על תהליכי ההחלטות, לעודד אותם ליטול חלק פעיל בקהילה ולגבש בהם יכולות אישיות כך שירצו להיות גם מובילי דעה ואולי גם מנהיגים בעתיד. תוצאות הבחירות יפורסמו רק לאחר שתושלם סדרת המפגשים ולאחר שיתר האורחים ימלאו את חובתם.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך