כוכבת הילדים מאשדוד

מיטל ברכה מאשדוד הפכה לכוכבת ילדים גדולה בלוס אנג'לס, עכשיו היא רוצה להיות גם בישראל...

"טולי הוא הכינוי שלי, ואני אוהבת ספורט, וביחד זה התחבר ונולד השם ספורטולי", אומרת מיטל ברכה (35), שהפכה לכוכבת ילדים בבתי הקהילה הישראלית בארה"ב, וחזרה לגור בארץ לפני כשלושה חודשים. הילדים בארה"ב מכירים את ספורטולי בזכות תכנית הטלוויזיה שלה, המשודרת בערוץ הישראלי. מי שגר בלוס אנג'לס, והגיע לאירועים של הקהילה המתקיימים בחגים וביום העצמאות למדינת ישראל, ראה את ספורטולי מופיעה על הבמה עם צוות הרקדניות שלה. מיטל, אימא לשניים, נולדה באשדוד, למדה במקיף ו', ומגיל ארבע הריקוד והתנועה מלווים את חייה. "למדתי ריקוד מודרני ובלט קלאסי", היא מספרת. "רקדתי אצל ז'אן קנדיוטי ואצל חיליק זינו ב'שלום ישראל'. בגיל 15 התחלתי ללמד קבוצות ריקוד אצל חיליק. לימדתי אצלו ילדים בני 6-7, וככל שגדלתי ממוצע הגילאים שלימדתי הלך וקטן".
בצבא שירתה מיטל כקצינת כושר קרבי בחיל האוויר. לאחר שירות של ארבע שנים, היא למדה יעוץ חינוכי באוניברסיטת חיפה, אבל את האהבה לריקוד ולילדים היא לא זנחה.

"תוך כדי לימודים עבדתי כשכירה בחברה שעושה הפעלות בגנים ובימי הולדת. בנוסף למדתי בווינגייט תנועה לגיל הרך, ופתחתי עסק משלי. כשסיימתי ללמוד, חזרתי לאשדוד, והתחלתי לעשות הפעלות ימי הולדת, חוגים, שיעורים לאימהות ולתינוקות. אני מאוד אוהבת ילדים, וזה היה טבעי לשלב ילדים ותנועה כדרך חיים. זה הייעוד שלי, וברור לי שזה המסלול שלי".

המוטו של מיטל הוא שתנועה זו דרך חיים, ושחשוב להנחיל את זה לילדים עוד כשהם קטנים ורכים. את המסר הזה מקבלים כבר מתחילת שיר הנושא: "היי חברים, אני ספורטולי. אבוא לבקר, אם תקראו לי. נשקשק ונזיז את כל הגוף, ועד לשמיים נרחף ונעוף".
מאחורי המותג "ספורטולי" יש תורה שלמה לגבי המודעות שיוצר הילד עם הגוף שלו, ופיתוח יכולות מוטוריות, קואורדינציה ודרכי חשיבה. תוכניות הפעולה של ספורטולי, הן למעשה סיפור בתנועה לגיל הרך. "ספורט עושים בכל צורה. אנרגיה של חום ואהבה הם לכל דבר תמיד התשובה", שרה ספורטולי. "אני רוצה להפוך את העולם לטוב יותר, והקטנים זה המקום להתחיל", היא אומרת. "גם כאנשים, וגם כי כל היום הם שבויים בטכנולוגיה, במחשבים. מה שהיה טבעי מבחינתנו, כאשר שיחקנו בשכונה – נעלם, והילדים מזניחים את התנועה".

מחברת בין תנועה לאהבת הארץ
בגיל 26 עברה מיטל לארה"ב, ללוס אנג'לס. "שם התחלתי לעבוד בקרב הקהילה היהודית", היא מספרת. "עבדתי בגנים, עשיתי הפעלות, גם במוסדות יהודים שלא בהכרח מדברים עברית. המטרה שלי הייתה, מעבר לילדים ולתנועה, היא לחבר את הילדים לישראל, לחגים, למשמעות של יום שישי, לדברים מיוחדים. אפשר לעצב את הקטנים, כך שימשיכו לשמור על הזיקה לישראל גם כשהם שם. יש באמריקה גוף שנקרא 'ספריית הפיג'מה', שמעודד קריאה בשפה העברית. צילמתי לאתר הרשמי שלהם קליפים שבהם אני מקריאה סיפורים לילדים, הכול סבב סביב ילדים, תנועה וארץ ישראל. מתוך הגעגועים לארץ והפעילות שלי, נולד מופע שאבי דור כתב וביים".

אבי דור, משלישיית "הופה היי" המיתולוגית, נחשב לבמאי מוערך בתחום. הוא לא עובד עם כל אחד, אבל במיטל הוא מאמין. השניים אף הופיעו לפני כחודש בתכנית "חיסכון כלכלי" בערוץ השני, כאשר מנחם הורוביץ ראיין אותם באולפן ההקלטות והצטרף לשירה. אפרופו שירה, מיטל אמנם למדה לרקוד, אבל תמיד אהבה לשיר. אל אולפן ההקלטות היא נכנסה לראשונה לפני כשנתיים. "עבדתי עם אנשים סופר מקצועיים", היא אומרת, "גור מורד, חגי אלקיים, ניצן קייקוב הם מעבדים מוזיקליים, וכל אחד במהלך ההקלטות נתן לי טיפים. למדתי מהם, וכמובן מאבי דור שהוא בית ספר מהלך".

איך נפגשת עם אבי דור?
"את אבי דור הכרתי דרך אבי לוי מלהקת 'אביבים', שאמר לי שאני חייבת לעבוד איתו. מאחר שהגעתי כל שלושה חודשים לארץ, יכולתי לפגוש אותו ולעבוד איתו. דור פתח לי את הדלת, כתב לי מופע על הגעגוע לארץ ישראל, וגם ביים אותו. המופע לוקח את הילדים לטיול בארץ ישראל, ומשלב שירים ישראלים. זה מופע מקסים, שרצתי איתו בארה"ב. הופעתי בווגאס, בלוס אנג'לס, בכל הפסטיבלים, בכל החגים מול קהל של עשרות אלפי יהודים. החלום הגדול היה להפיק די.וי.די. ושוב חברתי לאבי דור. בחודש שעבר התחלנו לשווק אותו. מדובר בעצם בתכנית בת שבעה פרקים, שכל פרק הוא טיול למקום אחר בארץ ישראל. בכל פרק יש שילוב של ישראל, ספורט ואורח חיים בריא. התכנית משודרת בערוץ הישראלי בארה"ב, ובחודש הבא היא תיכנס לשידורים ב'הוט' וב'יס'. השאיפה שלי לצלם עונה שנייה".

איך משלבים עבודה מול אלפי ילדים עם הילדים הפרטיים שלך?
"כמו שמשלבים כל עבודה. אני לא מגדירה את זה 'עובדת'. אני קמה, ואומרת תודה לאלוהים, שנתן לי את המתנה והאפשרות לשמח ילדים. הם ממלאים אותי, הם נותנים לי אנרגיה".

"המקצוע בחר בי וזו שליחות"
בארה"ב ספורטולי כבר מוכרת. כעת מיטל ממקדת את פעילותה בישראל, ומקווה להגיע עם האהבה שלה והמסרים שלה לכל הילדים, דרך הפעלות ימי הולדת ואירועים, מופעים והפקות שונות בהן היא משתתפת, כמו למשל בקייטנה של עמותת "גדולים מהחיים" לילדים חולי סרטן או בגיוס תרומות ל'צער בעלי חיים'. "אני מתקדמת לאט לאט ומהר מהר", היא אומרת בחיוך.

יש בארץ המון כוכבי ילדים, ועוד הרבה שרוצים להצליח בתחום. את לא חוששת מהתחרות?
"אני מאמינה שיש כל כך הרבה ילדים, ויש מקום לכל אחד. כל ילד מתחבר לדמות אחרת, וגם יכול לאהוב כמה בו זמנית. אני מאמינה שאם אתה טוב במה שאתה עושה, אז לא משנה כמה יש ממנו. המקצוע בחר בי, וזו שליחות. אני גם לא משווה את עצמי לאף אחד. לשמח ילד שווה לי את הכול, את העולם".

אולי כדאי לחפש קשרים כדי להצליח?
"אני פחות אוהבת קשרים, אולי כי אני טרייה… אני מחפשת מישהו שייצג אותי, אבל כל ההתקדמות שלי היא תוך כדי המון פגישות עם אנשים, אני ממש מכתתת רגליים. אני באמת מאמינה במוצר הזה, מקבלת תגובות טובות מהילדים, וזה המדד".
כאמור, מיטל חזרה במעמד תושב חוזר לארץ לפני כשלושה חודשים. "אימא שלי, אחי והאחיינים גרים באשדוד".

בזמן הקצר הזה היא ביצעה גיחה ללוס אנג'לס. היא השתתפה בהופעה לציון יום העצמאות של ישראל. גם באוגוסט היא מוזמנת להופעות בארה"ב. "בחודש יולי יש לי הופעות בארץ, וגם הפעלות ימי הולדת. אחר כך אופיע בארה"ב. אני רוצה להיות בכל מקום שיש בו ילדים, אני נטענת באנרגיה מחיוך של ילד שאני מגשימה לו יום הולדת כמו שהוא רצה, זה עושה לי טוב וכיף לי, ובשורה התחתונה – אני פשוט רוצה לשמח".

mital2

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך