לזכרו של מאור מאיר ז"ל: "חושבים לפני שרוכבים"

המיזם והפרויקט החדש להצלת חיים בדרכים בקרב בני הנוער בבתי הספר ובמקיפים השונים באשדוד בחסות גמ"ח חסדי "מאור" מאיר יצא לדרך. גמ"ח 'חסדי מאור מאיר', אותו מנהל שמעון בן שמעון פתח מיזם חדש בתחום הבטיחות והזהירות בדרכים. הרעיון שכולל כתב אמנה הכולל חתימת התלמידים על התחייבותם לנהוג על פי הכללים לרכיבה נכונה וזהירה, עלה במיוחד לאור הטרגדיה האישית שפקדה אותו ואת משפחתו לאחר שאיבד את בנו מאור מאיר ז"ל בתאונה, וכן לאור כל התאונות הרבות שהתרחשו לאחרונה ובהם היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים שקיפחו את חייהם.

לפני 8 שנים משפחת בן שמעון איבדה את בנה היקר מאור מאיר בתאונת דרכים ערב קריאת המגילה. אז עשה מאור מאיר בן שמעון ז"ל את דרכו כשליח פיצה לאחת מהכתובות בעיר. במהלך הנסיעה מאור התנגש באוטובוס שעבר במקום. כתוצאה מהתאונה מאור מאיר ז"ל קיפח את חייו. כל העיר אשדוד רעשה עקב האירוע הקשה והמזעזע. משפחת בן שמעון, ההורים פלורה ושמעון וכן האחיות ליאת ונופר הוכו בתדהמה ובצער רב על מותו של מאור מאיר ז"ל והוא רק בן 16.

לאחר שהסתיימו ימי השבעה משפחת בן שמעון קמה והתחילה לאסוף את השברים למרות הקשיים הרבים והעצב הרב כדי להמשיך בחיים, אך כמובן עם המחשבה איך וכיצד להנציח את בנם האהוב והיקר מאור מאיר ז"ל . רעיונות רבים עלו ואף זכו להגיע לכדי מעשה כשהרשימה היא ארוכה: קיום שעורי תורה מידי שבוע במהלך כל השנה לזיכוי הרבים בבית ההורים ובבית המדרש לצעירים ע"ש ילדי שגיא ויעקב ז"ל, הכנסת ספר תורה, קביעת מזוזה והקמת ספריית קודש בבית הספר היסודי הממ"ד "חזון –יעקב", בו למד והתחנך בצעירותו מאור, הקמת מרכולי מצוות כמעט בכל בתי הספר בעיר המעודדים להקניית מידות וערכים בקרב בני הנוער . קיום עצרת זיכרון רבת משתתפים במקיף ד' גם שם למד והתחנך בבגרותו , הקמת גמ"ח לשבתות ומועדים למשפחות נזקקות, גמ"ח ציוד בית-ספר בתחילת שנת הלימודים הכולל תיק מכשירי כתיבה ותלבושת אחידה, אירועים בחגים וכמובן עלון שבועי היוצא מידי שבת בשבתו הנקרא "מאור מאיר התורה" ומחולק ברחבי אשדוד . בעלון שזורים סיפורים רבים על מעשיו הרבים והאצילים שמאור מאיר ז"ל הספיק לעשות בחייו הקצרים מעשים שהשפיעו רבות על תושבי אשדוד בעיקר בקרב הצעירים שבזכות העשייה המרובה ברחבי העיר לעילוי נשמתו ולזכרו של מאור מאיר ז"ל זכו להתחזק במעשים טובים ובמצוות בכך מאור מאיר ז"ל זכה להאיר וממשיך להאיר את העיר אשדוד.

מאור מאיר ז"ל.

עכשיו יש להם פרויקט נוסף. שמעון בן שמעון: "לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר תאונות דרכים בהם מעורבים רוכבי אופניים ובעיקר רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים . התאונות הללו מקפחות חיים וקורעות משפחות רבות ולאור זאת לא יכולתי לעמוד מנגד ולהישאר אדיש, כי אני בעצמי עברתי חוויה קשה דומה וקשה לא מאחל לאף אחד מעם ישראל . האמת שמאז התאונה בה איבדנו את ילדנו היקר מאור מאיר ז"ל היה לי חלום לעשות דבר מיוחד ובגדול כדי לעצור את "המגפה" הזאת שנקראת תאונת דרכים" .

בן שמעון מוסיף: "הטרגדיה הזו שפקדה את משפחתי הותירה פצעים פתוחים שלא הגלידו למעשה עד עכשיו ולא העזתי לפתוח ולנגוע בה, עד היום אבל לנוכח ריבוי התאונות שפוקדות אותנו לאחרונה ולאחר ששמעתי על התאונה הקשה שקיפחה את חייו של הנער ניסים יונתנוב ז"ל בן ה- 15, לפני כשבועיים כשרכב פגע בו בזמן שרכב על הקורקינט החשמלי שלו, החזירה אותי 8 שנים לאחור כבר לא יכולתי להישאר אדיש אז קיבלתי את ההחלטה כי רק אני והמשפחה שלי יודעים מה זה לאבד ילד בדמי ימיו, ומה המשפחה שלו עוברת ועם מה היא הולכת להתמודד בשנים הקרובות ומכאן אני ומשפחתי שולחים אליהם את תנחומנו הרבים תהיו חזקים ליבנו אתכם".

כדי לעורר את החשיבות והמודעות לנהוג במשנה זהירות הכינו בגמ"ח 'חסדי מאור מאיר ז"ל, כתב אמנה הכולל חתימת התלמידים על התחייבותם לנהוג על פי הכללים לרכיבה נכונה וזהירה . כל תלמיד החותם על כתב האמנה מזכה אותו בכרטיס הרגלה להשתתפות בהגרלה גדולה לזכייה בשוברי קנייה על סה"כ של 500 ₪ לקניית אביזרי בטיחות ועוד. זאת בשיתוף ובתרומתו האדיבה של רשת החנויות "אוגוסט מטורס" שנענו בחפץ לב לקחת חלק במיזם מציל חיים הזה וכאן  ההזדמנות להודות להם על כך .

בן שמעון מסיים: "אני תקווה שנצליח להציל כמה שיותר נפשות מעם ישראל ונמנע טרגדיות קשות ממשפחות נוספות והלוואי שמיזם זה ישמש למודל לחיקוי בכל הארץ כי כל המטרה שלנו זה לשמור על הילדים שלנו ועל כל אחד ואחת מישראל .

עוד מעשה למען הקהילה מבית היוצר של שמעון בן שמעון ו'גמ"ח חסדי מאור מאיר'.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך