חכם סידי אומר..

אני לא כועס על הנבחרת ששוב כשלה. פשוט צריך להודות בעובדה פשוטה. היכולות שלנו הן להגיע כמעט, ליד, בדרך. ליעד לא נגיע. לא כי היריבות טובות קצת יותר, הן טובות הרבה יותר. נכון, הגענו פעם אחת בשנת 1970 למונדיאל במכסיקו… ומאז לקחנו את הראש על ההישג ההוא וכל הזמן משווים ל-1970. אבל זה לא יכול להיות דומה. כי הנבחרת של 1970, הייתה צריכה לעבור את ההגרלה של אסיה ואוקיאניה (יענו ניו זילנד, אוסטרליה… מי שזוכר בניכם כמוני, נחשב לחטייאר עכשיו באופן רשמי), הנבחרת הזאת לא הייתה צריכה לעבור את אירופה. אם היתה צריכה, לא היתה עוברת. כנראה.

הפדיחה הפעם היא, שהגדילו את כמות המשתתפות, שתיים עולות והשלישית למבחנים. כמו כל פעם אנחנו מתכננים בהתחלה על מקום שני ואחרי ניצחון על עכברי אירופה, ליכטנשטיין, אנדורה וקבוצות דייגים מים הקרח, אנחנו מגדילים ציפיות, מפנטזים על הראשון בסוף מתרסקים למקום על המבחנים… וגם לשם אנחנו לא מגיעים…

די. מישהו צריך להיות מספיק ישר וחכם… נו אז חכם סידי זה מספיק טוב, ולהגיד את האמת… אנחנו פחות טובים. אפשר להביא לפה את מאמן נבחרת ספרד, עדיין השחקנים פה, משחקים אותה שחקנים, אבל על המגרש, פחות טובים. לא מתרגז, לא כועס, לא צועק (לא, אני מדבר פה בשקט, זה רק נדמה לכם). אנחנו לא מספיק טובים ואם נפנים את זה, יש סיכוי אפילו שנהנה מידי פעם בטורנירים המוקדמים. רגע שאני חושב על זה, זהו ההישג… עצם ההשתתפות..

אגב, במהלך המשחק אוהדי בוסניה, כמעט כולם ללא יוצא מן הכלל , שרקו בוז בזמן ההמנון הישראלי. אמן, אמן, רק בגלל זה, לא תעלו אפילו למבחנים. מצידי שקפריסין תעבור אותנו ואתכם. רק לא אתם, אנטישמים קטנים…יודעים מה, גם אני שונא אתכם.

אלי "תחזיקו אותי" טביב
אני גם לא פופוליסט. לא אוהב לרקוד על "דם" של אחרים. לא יודע לרקוד וגם אם הייתי יודע, לא הייתי עושה זאת. למה? כי אני יפואי. כבוד (מילה גסה עבור לא מעט מאנשי הכדורגל שלנו). אבל אלי טביב הביא לי את הסעיף. אני בניגוד לפרשנים אחרים (תנו כבוד לפרשן שלכם…), פחות מבין את מה שעשה האיש.

מצד אחד הוא בא ובפה מלא אומר: "אני עוזב את הכדורגל". את זה אני יכול לכבד. אנשים המאיסו עליו את התפקיד, גם בכפר סבא (למי ששכח ואני לא…), גם בהפועל ת"א וגם בבית"ר ירושלים. הוא מודיע שיעזוב כי משפחתו לא מסכימה… אבל בינתיים ממשיך!
הלו? להתעורר שם. או שאתה עוזב, או שאתה ממשיך. "בית"ר על המדף", הוא מודיע. מה זה על המדף? בית"ר ירושלים זה חסה? זה טי שירט? מה זה על המדף?. אתה רוצה לעזוב? אהלן וסהלן עזוב. אבל תדאג למצוא מחליף. אמיתי, לא אחד שהבאת מהמדף בסופר. אתה מזכיר לי מישהו שרוצה להיות עם ולהרגיש בלי (וסליחה על הדמיון הפרוע שלכם…).

אם המשפחה היקרה שלך, ואני לא ציני עכשיו, רוצה שתעזוב. קום עזוב. אבל אתה יושב עם שחקנים, עם מאמן. נכון, חלק יגידו מה חכם סידי, מה אתה מתלונן? אתה רוצה שישאיר בור? לא יקיריי, שיתחיל במקביל לחפש. לחפש מחליף. למה לא נראה לי (וגם לכם לדעתי) שטביב יעזוב כל כך מהר? אולי הרגשה שלי? אולי. לי זה מזכיר את הילד בשכונה שאומר: "תחזיקו אותי…", כשהוא לא מתכוון לעשות כלום. אגב, יש פתגם ידוע בעניין וממליץ לכם ולאלי לדלג רגע לסוף הטור הזה ולקרוא אותו… אולי ילמד משהו…

מירי רגב, סכנין לפנייך
אני בעד דו קיום. לא רק בפה, בפה מלא. אני חושב שזו מדינת היהודים, אבל יש מיעוט שצריך לדאוג לו. קוראים להם ערבים. הם אזרחי המדינה ומגיע להם במדינה דמוקרטית את הזכויות שמגיעות גם לי (זה לב הדמוקרטיה אנשים).
אבל ויש כאן אבל גדול.

במהלך העונה העניקה קבוצת בני סכנין מגן הוקרה לעזמי בשארה, על מאמציו בקטאר (עוד מדינה "אוהבת" ישראל…), לתת לה כסף למען אצטדיון דוחא (עיר הבירה של קטאר חחח… מתי בקטאר יקימו נניח את איצטדיון תל אביב?) הכל בשידור חי. אותו עזמי בשארה שכידוע ריגל במלחמת לבנון השנייה למען חיזבאללה. הבנתם? חיזבאללה!!!

אף אחד לא צייץ. ההתאחדות עשתה קולות של שטיח והכל בסדר. זה עבר בשקט. אותי זה הטריף. זה היה אז… היום יש לנו את שרת התרבות והספורט מירי "אל תתעסקו איתי" רגב. היא בצורה הפשוטה ביותר טוענת טענה בסיסית: מגיע לכולם. אבל מי שיפגע במדינת ישראל או באזרחיה, היהודים, הישראלים, הדרוזים, הצ'רקסים… לא יקבל אגורה. שקל, חצי שקל, 10 אגורות. הוגן.

אותו דין צריך להיות עם סכנין (ואני בעד, בעד, בעד קבוצה ערבית במדינת היהודים זה טוב לכולם, לספורט, לדמוקרטיה, למוסר). סכנין לא צריכה לקבל מענקים בגלל המקרה זה. נקודה. נכון, אולי זה קיצוני מידי, אבל לא יעלה על הדעת שקבוצה שמשחקת בישראל, מקבלת מענקים מישראל וממשלת ישראל וכספי מיסי אזרחיה, תעניק מגן הוקרה למחבל, מרגל שפוגע בכולם… (טיל של חיזבאללה פוגע לצערנו בכולם ללא הבדל דת, גזע ומין).

אז מירי, לטיפולך. נסתפק גם באזהרה בשלב זה… אבל אם יקרה שוב… לעצור הקצבות. שבשארה יממן להם תקציב לכל העונה. אותו הדין אגב לקבוצה ישראלית שתעניק מגן הוקרה למי שיפגע במיעוט כלשהו!
ברור לי שיש מי שיתנגד. נניח האיש והבהמה עודד קוטלר לדוגמא, שנאום "הבהמות" שלו מעיד עליו יותר מאשר על אחרים… אז המשפט המסורתי בסוף הטור של חכם סידי… מיועד גם לך.

וחכם סידי אומר: אם אחד אומר לך שאתה חמור תתעלם.. אם שניים תקנה אוכף….

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך