מאוסטרליה לאשדוד: תוכנית לחינוך ובטיחות בחוף הים

אשדוד תהיה העיר הראשונה בארץ שתפעיל תוכנית ייחודית מאוסטרליה, שתחנך ותסייע לדור הצעיר באשדוד להתנהג בצורה נכונה בחופי הים

העיר אשדוד נבחרה וזכתה להיות הראשונה, שבה תיערך ותופעל תוכנית מיוחדת במינה, המתמקדת בבטיחות וחינוך למודעות והתנהגות נכונה בשפת הים. נשיא הארגון באוסטרליה סטיב רבנר,שהה לאחרונה בישראל ובאשדוד, נפגש עם נציגי עיריית אשדוד וגיבש את התוכנית שהציג בפני מארחיו ותצא לדרך בעוד כ-3 שבועות. הארגון באוסטרליה, המוקפת באלפי ק"מ של חוף, קיים למעלה מ-100 שנים, כתוצאה מצורך בסיסי קיומי ביבשת זאת. מזה כ-50 שנים, מקיים הארגון תוכניות ומפעיל קורסים, בהם הוא מכשיר ילדים ובני נוער הנוטלים חלק בחוגים וסדנאות, למודעות לבטיחות וחינוך ימי למניעת טביעות.

סטיב רבנר נפגש באשדוד עם מנכ"ל העירייה אילן בן עדי, והציג בפניו את עקרונות התוכנית, יתרונותיה ומשמעויותיה. מנכ"ל העירייה התרשם באופן חיובי ביותר והעניק רוח גבית ליוזמה. תמיכתו הבלתי מסוייגת בחשיבות התוכנית, העניקה לעיר את הבכורה. אשדוד תהיה הראשונה שבה יתקיים הפרויקט, כפיילוט ראשוני בישראל.

בעקבות הנחיותיו של מנכ"ל העירייה, עבר הטיפול והביצוע בפועל, לידיהם המיומנות של מנהל אגף החופים אריה תורג'מן, שפועל רבות לקידום הפרויקט, ושל מיקי רוזנברג מנכ"ל רשות הספורט העירונית, שקיבלו על עצמם את יישום התוכנית וארגונה.
העמותה הישראלית שהוקמה לקידום הנושא, מינתה את רועי לוי תושב העיר בעל השכלה אקדמית פרא-רפואית, לרכז את תהליך ההכשרה. למעשה, התוכנית החלה כבר לפני כחודשיים. לעיר הגיע צוות הדרכה מקצועי מאוסטרליה, והכשיר באופן אינטנסיבי, סגל מקומי בן 9 מדריכים, שיהוו עתה את צוות ההדרכה המקומי. הצוות יעביר את התורה למשתתפי הקורס הראשון שיחל בתחילת חודש אוגוסט. לאחר שכל ציוד ההדרכה ואמצעי העזר הנחוצים יגיעו לאשדוד ויעמדו לרשות המארגנים, תיפתח הפעילות בפועל.

מה היא התוכנית? מה עומד בבסיס הרעיון? המטרות המרכזיות של התוכנית כפי שהוגדרו ע"י נשיא הארגון (שהקים עמותה ישראלית-מקומית שתפקח על אופן ההפעלה ועל הנחלת רוח התוכנית כפי שהגו מייסדיה) הינם חינוך למניעת טביעות והצלה בים, הגברת המודעות לבטיחות בים והבנת הסכנות.

התוכנית מועברת ומוקנה לילדים בגילאי 8-13 ונקראת: "ניפרס" (NIPPERS) בישראל, זכתה התוכנית לתמיכתו המלאה של שגריר אוסטרליה בישראל דייב שרמה, שאף יגיע לאשדוד לטקס הפתיחה החגיגי. התוכנית תיערך באשדוד במתכונת של קורס בן שני שלבים. בשלב הראשון יתקיים קורס מרוכז בן יומיים,כבר ב-6-7 ליולי בחוף באר שבע שברובע ט"ו, שם תוכן תשתית מתאימה. בשלב השני ייערכו 10 מפגשים בני שעתיים להשלמת הידע הדרוש.

בקורס ילמדו החניכים נושאים שונים החיוניים לתחום זה וביניהם: משטר הים והרוחות, מיומנויות ימיות כגון שחייה הצלתית, צלילה וגלישה, וכן טכניקות הצלה, עזרה ראשונה, החייאה ועוד. בימים אלה מפרסמת רשות הספורט בערוצים שונים את דבר קיומו של הקורס הייחודי, במטרה לגייס משתתפים מתאימים.

משה בוטרשוילי, המשנה לראש העיר והממונה על הספורט, תייחס לפרויקט: "אני רואה בכך חשיבות גדולה לעיר שלנו השוכנת על שפת ים. אני משוכנע כי רשות הספורט תכשיר באמצעותו, דורות של בני נוער המודעים לסכנות והיתרונות של הים מכל ההיבטים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך