האסון במרוקו: "אשתו של רבי דוד בוכה: הילד עוד לא בן שבע – מי יגיד קדיש"?

הרב פינטו סיפר אמש בשיעורו ששוחח עם האלמנה הטרייה שהתקשתה לקבל את האובדן הקשה, הרב יאשיהו ספד לתלמידו בקושי רב, גם מ"מ ראש העיר אבי אמסלם ספד לחברו "איש החסד שאהב לעזור לאחרים"

הטרגדיה הקשה ביום שישי האחרון בעיר קזבלנקה שבמרוקו ממשיכה להכות בתושבי העיר אשדוד שהכירו את הרב דוד לוי מביתו וישיבתו של הרב יאשיהו פינטו ברובע יב' שם היה מהאחראים על התפקוד והסדר.

אמש בשעת ערב מאוחרת, נשא הרב יאשיהו פינטו דברים כואבים לזכרו של תלמידו ואמר "אנחנו אחרי שבת לא פשוטה. הארי שבחבורה, תלמידי אהוב עלי כנפשי, מי יתן נפשי כפרתו, קשה לי מאוד, אנחנו יודעים שזה מלחמת הס"מ לעצור את הדבקות בהקב״ה, וזו מלחמת היצר הרע. נעמוד יחד עם בני המשפחה היקרים, ונעמוד איתנים וחזקים בעבודת ה׳, והשבר הקשה הזה. נתחזק ממנו לעבודת המידות ולדבקות בקב"ה".

הרב פינטו קרא לחשבון נפש: "אנחנו במחשבות עמוקות וקשות על מה עשה לנו אלוקים כך, בן עליה של הקהילה, תלמיד חכם עצום, ירא שמיים עצום, בעל מידות נעלות, משפחה מיוחדת. על מה ולמה אדם שנלחם על הבית מדרש, גידל דור של בעלי תשובה, דאג לעניים בבית התמחוי. וכך המחשבות עוברות משבח לשבח, על האור הגדול קדוש ישראל, רבי דוד לוי.

"מכל הסערה הפוקדת אותנו היום, דבר אחד שמשאיר רושם חזק בנפש שלנו, אשתו הצדקת של רבי דוד. בדמעות בוכה ואומרת לנו, הילד קטן פחות מגיל שבע, מי יגיד קדיש. רבי דוד עצמו היה מבקש רשות ממור אביו שיח׳, והיה הוא עצמו אומר קדיש על כל אדם שידע שאין מי שיאמר עליו קדיש".

"רבי דוד היית אחד יחיד ומיוחד, ומסרת את נשמתך בכניסת שבת, ובזמן שכל הקהילה הקדושה בהתעלות הנפש עצומה, בדבקות גדולה בהקב״ה, כואב לנו כאב גדול, מי יתן נפשי כפרתך, אהבתי את רבי דוד כבן ממש, מהמיוחדים בישיבה ומיושבי המזרח".

גם ממלא מקום ראש עיריית אשדוד אבי אמסלם היה מחבריו הקרובים של הרב דוד לוי ז"ל, ואמש בשעת ערב מאוחרת ספד לו וכתב בדף הפייסבוק שלו "ערב עצוב וקשה, עם השמע הבשורה הקשה שהגיע בצאת השבת על לכתו של ר' דוד לוי מיקירי העיר ומעמודי החסד של אשדוד".

אמסלם הוסיף "בלתי נתפס גודל האסון, גם לי ברמה האישית על חבר יקר שזכיתי להכיר שנים רבות ובפרט בשנים האחרונות התחזק הקשר והידידות, רק לפני מספר שעות עם צאת השבת האחרונה זכיתי לקבל טלפון מחבר משותף שר' דוד שוחח איתו ביום שישי לגבי חסד נתינה ועזרה לזולת שביקש עבור משפחות מוחלשות תושבי העיר, זה לא נתפס שאני כותב עליך בלשון עבר, תקצר היריעה מלהכיל בשבחך ועוצמת הנתינה שהייתה טמונה בך, יכלה הזמן והמה לא יכלו".

לסיום הוסיף "אין ספק שזו בשורה קשה לעיר אשדוד לקהילת שובה ישראל, לחברים, למשפחה, ולכלל עם ישראל, היית ראשון לכל דבר שבקדושה, אנחנו נשתדל להמשיך להגשים ולהנציח את דרכך, את החסדים ואת הדברים הטובים שהשארת לכל מי שהכיר אותך וגם למי שלא, נתפלל לבורא עולם שיאמר לצרותינו די יתן כוחות למשפחה לרעייתך והיתומים להתמודד עם האובדן הגדול .‏ברוך דיין האמת – צר לי עליך אחי דוד נעמת לי מאוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך