"הבושה רצחה אותן"

במסגרת יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, עיריית אשדוד המשיכה לקיים פעילות חשובה למגר את הנגע הבלתי אפשרי הזה מהחברה הישראלית. יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה אהובה עמרם, שמקיימת פעילות סביב השעון לאורך כל ימות השנה נגד אלימות נגד נשים, אמרה: "13 נשים נרצחו ע"י טרור גברי איום ונורא בשנת 2019, ביניהן נשים שהתביישו להתלונן. אף אחת לא שותקת יותר, כולנו זועקות את הזעקה של הנשים היקרות הללו שלמרבה הצער כבר אינן איתנו"

ביום שני האחרון ציינו ברחבי העולם את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. גם באשדוד קיימו כמה וכמה אירועים סביב הנושא החשוב הזה, כאשר יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה אהובה עמרם, הא זו שמקיימת בפועל את הפעילות בשטח, תחת המדיניות הברורה של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ובתיאום עם הממונה על התיק אורית אלמוזנינו-רייז.

אהובה עמרם אמרה בעניין זה: "13 נשים נרצחו ע"י טרור גברי איום ונורא בשנת 2019, ביניהן נשים שהתביישו להתלונן. אף אחת לא שותקת יותר, כולנו זועקות את הזעקה של הנשים היקרות הללו שלמרבה הצער כבר אינן איתנו. השבוע ציינו את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, ולצד כל הפעילות החשובה שאנחנו מקיימים לאורך כל ימות השנה, ברור שצריך שוב לציין בקול גדול ומעל כל פלטפורמה את 13 הנשים שהצטרפו השנה למעגל המזעזע של מאות נשים שנרצחו בעשור האחרון ע"י גברים שראו בהן רכוש שלהם, שזיהו את החולשה, הפחד, חוסר הביטחון, את הבושה להתלונן. אני פונה לכולם אישה וגבר, אם אתם מכירים אישה במצוקה, אישה מוכה, אל תתנו לבושה להרוג אף אישה. הושיטו עזרה, שתפו פעולה, דווחו כפי שהחוק מחייב, סייעו בעצה בחיזוק ובכל דרך. לרשויות השונות ולמשטרה אני פונה – אכפו את החוק, עצרו גברים מכים עוד מרחוק, מהממשלה שחררי תקציבים ותוכניות מניעה וחשוב ביותר חינוך מהגיל הרך ועד בכלל לשוויון בין המינים וכבוד האדם".

כזכור, באשדוד מקיימים זו השנה השנייה עצרת מחאה העוסקת באלימות נגד נשים, תחת השם "אמנת אשדוד למניעת אלימות כלפי נשים", כאשר ראשון החותמים עליה היה ראש העיר ד"ר לסרי ורעייתו עירית, אהובה עמרם ואח"כ ציבור גדול של נשים וגברים, נוער וטף, שהתחייבו לעשות ולפעול נחרצות למניעה ולמיגור אלימות נגד נשים ורצח נשים שהפך למכת מדינה. בשנה שעברה עשרות נשים התקבצו בכניסה לבניין עיריית אשדוד, החזיקו בלונים אדומים ועל הרצפה היו כתובים שמות הנשים שנרצחו בשנה הקודמת על ידי בני זוגן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך