האטרקציה החדשה של אשדוד: הפלמינגו בנחל לכיש

פלמינגו צעיר שאיבד את דרכו מצא בית באשדוד והשתקע בימים האחרונים בנחל לכיש * בינתיים, הספיק הפלמינגו להתרגל לחברת בני האדם במקום ולהפוך לאטרקציה תיירותית לתושבי אשדוד והסביבה, הוטרינר העירוני ורשות הטבע והגנים עוקבים אחרי התפתחותו
צילום: נתנאל פריאנטי

בימים האחרונים הפך נחל לכיש למוקד עלייה לרגל לצלמים, צפרים וסתם מטיילים, וזאת בעקבות הגעתו של פלמינגו צעיר שככל הנראה איבד את דרכו במהלך עונת הנדידה ובינתיים הפך את נחל לכיש לביתו החדש.

ציפורי הפלמינגו, הם עופות מים גדולים. אורך הגוף שלהם כ-1.40 מטר, הם נוהגים לעבור בעונת הנדידה לאורך החוף ונוהגים לעצור בשני אתרים עיקריים – בבריכות המלח בעתלית ובבריכות המלח באילת. המאפיין הבולט ביותר של הפלמינגו הוא צבעו הוורוד. ושמו לקוח מפורטוגלית ומשמעו "הלהבה היוקדת".

האטרקציה האשדודית החדשה לא נעלמה מעיניהם של העירייה, והוטרינר העירוני של עיריית אשדוד, דוקטור משה דהן הגיע לבדוק מקרוב את מצבו של הפלמינגו החביב.

"הוא לא אמור להיות באשדוד" מסביר דוקטור דהן, "מסלול הנדידה שלו הוא מצפונה עד דרומה. יתכן וטעה במסלול בשל גילו הצעיר, או שהרוחות המזרחיות שנשבו בשבוע שעבר הסיטו אותו מערבה אלינו לכיוון נחל לכיש", מגלה דוקטור דהן.

צילום: נתנאל פריאנטי

לגבי צבעו האפור של הפלמינגו, דוקטור דהן מסביר: "הוא עדיין צעיר, נוצות הפלמינגו משתנות בתקופת חייו הראשונה מאפור לבנבן לוורוד המוכר, בדרך כלל תוך ארבע שנים. זה בדרך כלל קשור לתזונה שלהם, הם נוהגים לאכול סרטנים שיש בהם אחוז גבוה של פיגמנט אדום".

גם ברשות הטבע והגנים עוקבים בדריכות אחר ביקורו של הפלמינגו בעיר אשדוד, ואף עלתה המחשבה ללכוד אותו ולהוציאו משם אך האפשרות ירדה מהפרק בכדי לא לפגוע בו. העדיפות היא שישאר בנחל, ינוח, יתחזק וימשיך במסע הנדידה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך