סגירת מעגל: אחיו של בן וענונו מתגייס לגולני "בטוח שאחי היה גאה בי"

ביום ראשון הקרוב, כחמש שנים לאחר שאחיו בן וענונו ז"ל נהרג באסון הנגמ"ש בשג'אעיה במהלך מבצע צוק איתן, יתייצב מושיקו וענונו בשערי הבקו"ם, יעטה מדי זית ומשם ייסע לבסיס הטירונים של גולני - החטיבה שבה שירת בן אחיו
פרוייקט מיוחד: 3 שנים ל"צוק איתן"
בן וענונו ז"ל

חמש שנים לאחר שבן וענונו ז"ל נפל באסון הנגמ"ש בשג'אעיה במבצע צוק איתן: אחיו מושיקו מתגייס בעקבותיו לחטיבת גולני. הראיון המלא שערכה עימו טל אריאל אמיר, יפורסם מחר (ו') במוסף "שישבת" של עיתון "ישראל היום".

ביום ראשון הקרוב, כחמש שנים לאחר שאחיו בן וענונו ז"ל נהרג באסון הנגמ"ש בשג'אעיה במהלך מבצע צוק איתן, יתייצב מושיקו בשערי הבקו"ם, יעטה מדי זית ומשם ייסע לבסיס הטירונים של גולני – החטיבה שבה שירת בן.

הוא יהיה האח הראשון ממשפחות שבעת הרוגי הנגמ"ש שמתגייס לתפקיד קרבי, ולאחר שמונת חודשי מסלול הוא יהפוך ללוחם בחטיבה עם הכומתה החומה.

בראיון ראשון ל'ישראל היום' אומר מושיקו: "אין לי ספק שבן היה גאה, וביום הגיוס הוא מאוד יחסר לי. היו לי התלבטויות האם ללכת לקרבי, כי אמא התנגדה, אבל אני עושה את זה עבורי ועבורו. על הכתפיים שלי תהיה מעמסה כי מדובר בהורים שכולים שאיבדו כבר ילד, וגם כי יהיה קשה לעמוד בסטנדרטים שבן הציב, כשסיים את המסלול כחניך למופת. למרות זאת אעשה הכל כדי להוכיח שאני יכול".

האם, שרית: "כשמושיקו אמר שהוא רוצה גולני, עניתי 'תמשיך לחלום'. מושיקו לא הפסיק לנדנד וראיתי מולי עוד ילד שהולך להילחם בעזה. התרציתי רק אחרי שהבנתי שכאח שכול אפשר לבקש שלא יצטרף לשדה הקרב, אם תפרוץ מלחמה".

מושיקו אמר "זה לקח זמן, אבל אני מבין את הפחדים שלה. לא יהיה לי קל לראות את החברים שלי יוצאים לחזית בלעדיי, ומחרפים את נפשם בשביל המדינה. מצד שני, אפשר להיות רגישים להורים שכבר איבדו בן ולא רוצים לאבד עוד אחד".

התקרית בעזה הפכה לאחד הסמלים הכואבים והשנויים במחלוקת במהלך המבצע שפרץ בקיץ ‭ .2014 ‬בשעות הבוקר המוקדמות ב-20 ביולי, נכנסו לוחמי גדוד ‭ 13‬של גולני לשג'אעיה, כשהם מובלים בתוך נגמ"שים מיושנים. אחד מהמשוריינים נתקע, וכעבור שניות ספורות נורה לעברו טיל נ"ט. הנגמ"ש הפך למלכודת אש. בסיום האירוע התברר כי גופתו של סמ"ר אורון שאול נחטפה על ידי חמאס. בן, שהיה צעיר הלוחמים וחגג חודש לפני כן את יום הולדתו ה-‭,19‬ הועלה לדרגת סמל לאחר מותו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך