נתפס על חם: תושב העיר נלכד במצלמות 'רואה' משליך פסולת בניין בצפון העיר

מוקד רואה של עיריית אשדוד מצליח פעם אחר פעם למנוע מהתושבים לעבור על החוק, כך קרה גם השבוע בזמן שתושב העיר ניסה להיפטר מפסולת שיפוצים. וגם הפיתרון היעיל שמציעה העירייה למשפצי הבתים

השבוע במהלך סיור שגרתי הבחין אוהד לוי, מפקח אכיפת הסביבה בפסולת בנייה אשר הושלכה בסמוך לפארק אתגרים. באשדוד פרוסות 400 מצלמות במקומות שונים בעיר המשדרים למוקד רואה 106 במטרה לפקח ולשמור על הסדר הציבורי, להגיב מהר וכן לגלות מעשי ונדאליזם. היתרון הנוסף של המצלמות שהם מתריעות בזמן אמת, מקפיצות את המסך והמוקדנים במוקד רואה, מיד מקפיצים את הגורמים המקצועיים למקום.

שלמה רוטנברג, ראש מנהל תפעול בעיריית אשדוד אמר כי "בתקופה האחרונה אני רואים ירידה בכמות השלכת פסולת הבניה כתוצאה מהרתעה באמצעות פיקוח רציף על המרחב הציבורי. בנוסף, באשדוד נבנה פרוייקט מיוחד במינו המנגיש מסייע ומהווה פיתרון מקסימלי לתושב ואנשי המקצוע בפינוי פסולת הבניין בתיאום עם עיריית אשדוד כולל קבלת שקי פינוי".

וכך היה השבוע, המצלמות הבחינו באדם שזורק פסולת בצידי הכביש ומיד נוסע, הפקחים הגיעו למקום וראו שמדובר בפסולת בנייה. הדיווח הועבר למוקד שזיהה את מספר הרכב. לאחר אישור הדיווח החלה המחלקה המשפטית בהכנת כתב אישום ובקשה לפתיחת הליך פלילי נגד אותו גורם מזהם.

אהוד מויאל סגן מנהל האגף לאיכות הסביבה אמר כי "המרחב הציבורי ברובו מפוקח באמצעות מצלמות המהוות עבורנו אמצעי נוסף לשמירה וכן לאיתור מפגעים במרחב הציבורי".

פתרון לתושבים -משפצים והעירייה מפנה !

כבר לפני שנה עיריית אשדוד חנכה פרוייקט סביבתי חשוב, והייתה הראשונה מבין הרשויות בישראל שעושה זאת. מחלקת האכיפה הסביבתית בנתה נוהל משפצים ושומרים על הסביבה, משמעות הנוהל הוא שתושב אשר משפץ את ביתו (שיפוץ קטן) ניגש למנהלת הרובע הקרובה לביתו רוכש עד 4 שקי פנוי (בלות) ב- 200 ש"ח, תוך תיאום יום הפינוי לבקשת התושב, היחידה לאכיפה סביבתית מפנה את הבלות על בסיס שבועי בתיאום מראש מול התושב.

בעירייה הוסיפו כי בעתיד הקרוב תורחב הפעילות למכולות של 6 קוב לשיפוצים גדולים. מדובר בהנגשת מחירי מכרז היחידה לכלל תושבי העיר והעלאת המודעות בנושא קליטה ומחזור פסולת בניין ואי השלכתה במרחבים הציבוריים, השירות מסובסד ע"י עיריית אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך