מאות השתתפו באזכרה במלאת 11 חודש לפטירתה של הרבנית מזל טוב מדלן פינטו ז"ל

עם כלות 11 חודש לרבנית הדגולה אמא של מלכות, מרת מזל טוב מדלן פינטו ע"ה רעייתו של הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצ"ל התקיים עצרת התעוררות בבית הכנסת המרכזי "ישמח משה" במעמד רבנים חשובים ובהשתתפות המונים רבים שצבאו ומילאו את בית הכנסת והרחבה הסמוכה

לאחר תפילת מנחה נשאו דברי התעוררות הרבנים: רבי יוסף שיינין הרב הראשי לאשדוד, בני הרבנית המנוחה ע"ה, רבי חיים שמעון פינטו הרב הראשי לאשדוד – קריית מלאכי, רבי דוד חנניה פינטו ראש מוסדות "אורות חיים ומשה", רבי יעקב ישועה פינטו ראש מוסדות "נתיבי חיים ומשה" והרב דניאל פינטו.

הרב שיינין, ציין בראשית דבריו, על האחדות עם עמיתו בנה הרב הראשי רבי חיים פינטו שעובדים יחד ברבנות ללא נגיעות אישיות וללא אינטרסים. הזכיר את המידות הטובות של בניה הרבנים שכולם תורה וחסד, אהבת הבריות. כל אחד בתפקידו בקירוב עם ישראל, שמה של הרבנית מתפאר בצדקותה בכל השטחים, בכל מעשה ומעשה ואשריה שזכתה להקים משפחה קדושה זו בילדיה ובנכדיה ובמידות אלו ימשיכו הלאה גם הדורות הבאים.

הרבנים ציינו את מעלותיה הגדולים של המנוחה על צדקותה, פשטותה, צניעותה ומעשי החסד הרבים שעשתה כאשר רובם נעשו בסתר, את הארת פנים לכל באי ביתה במשך עשרות בשנים. במיוחד הדגישו את האמונה התמימה בהקב"ה שהייתה לה ולא סתם זכתה פעמים רבות לניסים ונפלאות שלא מדרך הטבע כשהתפללה מקירות ליבה.

הרבנית קיבלה על עצמה את ניהול הבית היום יומי, לצד ניהול כל כלכלת הבית, עם חינוך הילדים מתחילה ועד סופו. היא ידעה לקראת מה היא הולכת, היא הבינה היטב את התפקיד שנטלה על עצמה, ובכל אופן הסכימה! ובגלל גדלות הנפש הזאת, זכתה שבעלה הצדיק: "בטח בה לב בעלה" וסמך עליה ללא עוררין, הפקיד בידיה את כל התפקידים, וקיבל את כל החלטותיה ודבריה.

דאגה בכל מאודה ונאבקה במסירות נפש למען חינוך ילדיה שיתחנכו בדרכה של תורה. באותם ימים באזור מגוריהם עדיין לא היו ישיבות קטנות, לכן עם כל הקושי והגעגועים לילדיה הצעירים בגילם, שלחה אותם לישיבות קדושות בצרפת ובאנגליה למשך שנים שיגדלו בתורה.

לאחר דרשות הרבנים, הציבור השתתף בסעודת מצווה לעילוי נשמת המנוחה באולם בית הכנסת. לקראת ערב הגיע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ונפגש עם הרב הראשי רבי חיים פינטו בביתו והעלו על נס משבחיה של הרבנית ע"ה ועל החיסרון הגדול שהותירה מאז פטירתה.

ביום ראשון בבוקר עלו הרבנים ובני המשפחה לתפילה על קברה והדלקת נרות ולאחר מכן נשאו דברי תורה באוהל הרה"ק רבי משה אהרן פינטו זצ"ל בסמוך לקברה של הרבנית המנוחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך