שי לשבת

פעם זה מגיע מימין, פעם משמאל, פעם אלה שונאי חרדים ופעם אלה החרדים עצמם שמקימים קול זעקה בדיצבלים מיותרים. אין כמעט יום שהחברה הישראלית אינה מייצרת בינה לבין עצמה מלחמות ומאבקים שמגיעים לטונים מכוערים, עם כמות מסחרית של רפש וגועל שגורמים לצחנה בסביבה שלנו.

קחו לדוגמא את פרשת ח"כ אורן חזן. עוד לפני שהנושא שלו בכלל עלה לוועדת האתיקה של הכנסת, שלא לדבר שהפרשה רחוקה מאוד מחקירה משטרתית, כבר תלו את ח"כ חזן על העץ הכי גבוה הסמוך למשכן הכנסת. אני ממש לא נכנס לטענות שעלו נגדו בעקבות התחקיר בארץ 2, ואני לא נמנה על חוג מעריציו של אורן חזן, אולם הלינץ' התקשורתי שנעשה בו במשך 24 שעות, יכול לגרום גם לאדם השקול והרגוע ביותר, לבצע צעדים קיצוניים. הרי יש לו משפחה שנחשפת יחד איתו לגל הצונאמי העכור, שהציף אותו ואת סביבתו בן לילה, ואיים להטביע אותו עוד לפני שגרסתו נבדקה לעומק. תארו לכם תמונה שנראית כרגע כמופרכת, שמחר מגלים כי גורם מסוים שילם לאותה נערת ליווי ואותם דילרים בולגריים, סכום של כסף, כדי לצייר את חזן בצבעים שחורים, בלתי ניתנים להסרה. מה נאמר אז? אז נכון, ככל הנראה חזן הוא לא הרווק המנומס שישב בבית וקרא את "אנציקלופדיית אביב" לאורכה ולרוחבה, והוא גם לא אחד שלמד בבית הספר לנימוסים והליכות ע"ש חנה בבלי, אך באותה נשימה אי אפשר להפיץ רוע ושנאה ברמה כזו, בעיקר כאשר מדובר בטענות ראשוניות שלא נבדקו ונחקרו ע"י הגורמים המוסמכים.

עוד לא נרגענו מפרשת ח"כ חזן, וכבר נחתה עלינו פרשה מסעירה נוספת, "נאום הבהמות" של עודד קוטלר. במקרה הזה עולה לבמה איש רוח, ותיק מאוד עם הרבה מאוד ניסיון, ובפרובוקציה מתכוננת מכנה את כל מצביעי הימין "עדר של בהמות מלחכות קש וגבב". קוטלר, איש קטן שמדבר במילים גדולות וגבוהות, נפל למלכודת המתוכננת שהכינה לו מבעוד מועד שרת התרבות מירי רגב, אלופת הארץ בפרובוקציות ובאמירות שזוכות לכותרות בן רגע. במקום שכולם יעסקו בהחלטות מעוררות המחלוקת של השרה רגב לעצור תקציבים למי שאינו מיישר קו עם אידיאולוגיית הימין, כל הזרקורים הופנו לעברו של קוטלר, ובעיקר לכל אנשי התרבות שישבו באולם ולא פצו פה מול האמירה החשוכה של קוטלר. ההתנהגות המתנשאת של קוטלר היא אות קין על האמנים הישראלים, אשר שתקו ולא גינו את ההתבטאות המכוערת שלו, כאילו היה שם קשר של שתיקה, כיצד מצליחים אנשי הרוח מהצד השמאלי של המפה הפוליטית לגמד ולפגוע באנשי הימין.

אלה רק שתי דוגמאות אקטואליות למה שקורה סביבנו על בסיס יומי, על שנאת חינם המופצת במרחב הווירטואלי כאילו סוף העולם הגיע. כל אחד מרשה לעצמו לירות לכל הכיוונים לא עם אקדחי דמה, אלא עם תתי מקלעים, מרגמות וטילי לאו.
כולנו צריכים לעצור רגע, ולנסות לבלום ממש בגופנו את שנאת החינם, שבעבר כבר החריבה את בית המקדש, ועכשיו עלולה להחריב את החברה הישראלית, שגם כך מעורערת מאוד ולא יציבה.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך