החל מהבוקר: אכיפת משטרה נגד רוכבי האופנועים שנוסעים על השוליים

במשטרת התנועה החליטו ליישם את התקנה האוסרת על רוכבי האופנועים והקטנועים לנסוע בשוליי הכבישים בטענה לסיכון חיים, הקנס 250 שקלים
נוער מאשדוד אל שר התחבורה: "שמור על חייהם של רוכבי האופנועים הצעירים"
צילום: אור ירוק

בשורה קשה לרוכבי הקטנועים והאופנועים בישראל שהורגלו לרכוב בשעות העומס בשוליהם הימניים של כבישים בינעירוניים, כשהם מסתמכים על החלטה של המשטרה מסוף העשור הקודם שלא לאכוף את התקנה האוסרת זאת ובתנאי שהרכיבה שם מתבצעת במהירות סבירה ואינה מסכנת איש.

ההחלטה הזו שהתקבעה בציבוריות הישראלית מגיעה מתוך הנחה כי רכיבה בשוליים הימניים בזמן פקק, מקלה על העומסים בכבישים ובעיקר מפחיתה את הסיכון לרוכבים המוותרים על השתחלות בין מכוניות המסכנת את חייהם.

מסמך פנימי של המשטרה שפורסם ברשתות החברתיות בסופ"ש האחרון, מעיד כי ראש אגף תנועה החליט לשנות את הנוהל. במסמך שכותרתו "מיקוד אכיפה ארצי כנגד דו-גלגלי, אופניים וקורקינט" נכתב כי המשטרה תתחיל לאכוף את התקנה האוסרת לרכוב בשולי הכביש עם אופנוע וקטנוע גם בשעות העומס.

במשטרה הסבירו שבעקבות תאונות קשות בהן היו מעורבים רוכבי אופנועים שנסעו בשוליים, הוחלט לאחרונה להתחיל לאכוף את העבירה של נסיעה בשוליים גם על רוכבי אופנועים וקטנועים ולא רק על רכבים. באגף התנועה הודיעו כי זו עבירה שהקנס עליה עומד על 250 שקלים, ללא נקודות.

באגף התנועה הבהירו כי האכיפה לא תהיה גורפת ותתמקד ברוכבים שייסעו בצורה פרועה ומסכנת חיים, כלפי נהגים שיבצעו עקיפות מסוכנות בשוליים ושיזגזגו או ייסעו במהירות גבוהה. כמו כן רוכבים שייסעו בשוליים בזמן שהתנועה בנתיבים זורמת ללא עומסים מיוחדים יהיו חשופים למתן קנס מהמשטרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך