חותרות לחיים

בכל יום שני בשש וחצי בבוקר בחוף הקשתות, מתאספות 13 נשים שפשוט "חותרות לחיים" ואולי תרתי משמע. המדובר בפרויקט שהחל באוגוסט בו נשים שהחלימו ממחלת הסרטן חותרות על 'סאפ', גם עבור החיזוק הפיזי ובעיקר עבור הנפשי. חלי אלקיים שיזמה את הפרויקט באשדוד שנקרא 'לביאות ורודות' אשדוד, והחלימה בעצמה: " כולנו התביישנו לצאת מהבית. אתה מאוד עצוב כואב, כאילו העולם חרב. כאן במים אחת עוזרת לשנייה". מנהלת מחלקת הבריאות בעירייה והמשרד לקידום מעמד האישה בעיריית אשדוד נרתמו ותמכו בנשים. חברת המועצה עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז שעומדת בראש המשרד: "אני מברכת על כך, ומזמינה נשים נוספות". מנהלת מחלקת הבריאות, מירי בן דוד: "לאחר שחקרנו והבנו את הייחודיות בקבוצה ותרומתה להחלמת הנשים הן מבחינת פיזית ונפשית החלטנו שעושים זאת באשדוד".
לא מוותרות על אימון.

בבוקר בבוקר, מוקדם מאוד, בימי שני, בזמן שחלק אולי רק מתלבט אם לצאת מהמיטה, הן כבר שם, בחוף הקשתות. לא מוותרות על הרגע הזה שלהן. על האימון הזה יחד. 13 נשים, והמספר עולה בכל פעם, שעברו לא מעט בחייהן. 13 נשים שהחלימו ממחלת הסרטן וחותרות יחד על 'סאפ'. אימון שעוזר להן להתחזק פיזית, אבל בעיקר נפשית. אחת עוזרת לשנייה להתמודד, לא רק עם הים והאימון, אלא עם החיים. איך אומרת חלי אלקיים היוזמת והמקימה של "לביאות וורודות אשדוד", שזה שם הפרויקט הנהדר הזה: "אנחנו חותרות לחיים".

חלי אלקיים, 58, גרה באשדוד,. לכאן היא הגיעה לפני 6 שנים בעקבות בן זוגה. חיים יחד באזור המרינה. עד לפני שנתיים הכל נראה לה רגיל ואחרי הרבה שנים של חיים לא פשוטים בעיקר של חיפוש אחר פרנסה כאם חד הורית, היא חיה את הזוגיות שלה עם בן הזוג ועם ביתה היחידה, ונראה שהחיים סוף סןף מחייכים אליה.

הפרויקט יוצא לדרך. עוזי סרוסי, אהובה עמרם, חלי אלקיים, עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז, מירי בן דוד מנהלת מחלקת בריאות, יוסי ברגר.

הכל עד לפני שנתיים, אז קיבלה את הבשורה שטלטלה את החיים שלה, בשורה שהבהירה לה שהיא נכנסת לסטטיסטיקה. חלי: "הרגשתי לא טוב. לא ידעו מה יש לי .עברתי המון בדיקות ולא ראו כלום בשום מקום. רק כשאשפזתי את עצמי בתל השומר התגלה שיש לי סרטן. עברתי טיפולים והם הביאו לתובנות חדשות בחיים שלי"

איזה תובנות?

"חייתי את החיים ולא הסתכלתי על עצמי. לא עשיתי דברים שאני אוהבת לעשות. חייתי כדי לשרוד. אמרתי שאני אלחם, ואני אנצח, ויש לי הרבה לתת ולעשות בעולם הזה. הבנתי שהחיים רק מתחילים, לא נגמר".

לפני שנה וחצי כשסיימה את הטיפולים והמחלה מאחוריה החליטה שהיא בדרך לטרוף את החיים. למדה צילום, כמו שתמיד רצתה והחליטה שהיא עושה עוד ועוד להגשמה העצמית. בדיוק אז היא נתקלה במודעה של "לביאות ורודות ישראל", שזו קבוצה של נשים שמחלימות ממחלת סרטן השד שחותרות על דרגון, שהוא סוג של קיאק ל-20 בנות, והן עושות את זה בכנרת.

חלי נסעה לכנרת ופגשה את אורית זיו, מקימה ומייסדת הקבוצה בארץ. היא מספרת על הפגישה: "מה שקסם לי זה שפגשתי קבוצה של נשים, ממש מכל הגילאים, שהיא מלאת שמחת חיים, נשים שתומכות אחת בשנייה, כולן מחלימות. אתה פוגש בנות שחלקן קרחות, חלקן כבר חזקות. כולן תומכות ומייעצות ועוזרות וגם חותרות יחד, כשהן שרות ושמחות".

חברת המועצה עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז, נרתמה מיד לרעיון. (צילום: דוד קקון)

חלי רצתה להיות חלק מזה, אבל בגלל המרחק הרב, החליטה שהיא רוצה לעשות את זה באשדוד, ליד הבית. החליטה להקים קבוצת תמיכה שתחתור יחד. היא יצרה קשר עם עורכת הדין אורית אלמוזלינו-רייז, חברת מועצת העיר הממונה על 'המשרד לקידום מעמד האישה' באשדוד ומירי בן דוד ממחלקת הבריאות של עיריית אשדוד, והן ישר נרתמו למיזם החשוב.

מנהלת מחלקת הבריאות, מירי בן דוד: "הלביאות בורוד החלו כשפנתה אליי ולחברת המועצה אורית אלמוזלינו-רייז, תושבת העיר המתמודדת עם מחלת הסרטן וחשפה בפנינו את עמותת הלביאות בורוד. החלנו ללמוד על העמותה והבנו שהעמותה חותרת על דרגון ונועדה לנשים החולות בסרטן השד. לאחר שחקרנו והבנו את הייחודיות בקבוצה ותרומתה להחלמת הנשים הן מבחינת פיזית ונפשית החלטנו שעושים זאת באשדוד. באשדוד החלטנו לפתוח את הקבוצה לכלל מחלות הסרטן ולא רק השד וכן שהנשים יחתרו על סאפ בים.
פנינו לעוזי סרוסי מעמותת "גלשן" אשר מיד נרתם והביא איתו את יוסי ברגר מנכ"ל מועדון הספורט הימי waves.
בזכות כל השותפים הצלחנו להקים קבוצה של נשים אשר חותרות ונלחמות על החיים ובעיקר להגשים לתושבת שלנו חלי חלום.
מחלקת הבריאות במנהל לשירותים חברתיים רואה לנגד עיניה את הבריאות לתושב וכן על פי חזון ראש העיר אנו נמשיך להצעיד את אשדוד לעיר מקדמת בריאות המובילה בישראל".

אורית אלמוזלינו-רייז מספרת על הפגישה: "כמחזיקת תיק קידום מעמד האישה בעיר, מיד כשחלי אלקיים פנתה אליי, ראיתי חובה לקדם מיזם חשוב זה עבור נשות העיר שגם כך מתמודדות עם קושי מנטלי וגופני עקב מחלת הסרטן. קיום פעילות ספורטיבית נשית מעצימה מהווה ערך מוסף לנשים, ומיד עם הפרסום ראינו שיש היענות גדולה לפרויקט מקסים זה ואני מברכת על כך, ומזמינה נשים נוספות ליצור קשר עם חלי שמרכזת את הרישום. אני רוצה לומר תודה גדולה למנהלת מחלקת הבריאות שקידמה את המיזם, מירי בן דוד, ליוסי ברגר ממועדון הגלישה waves, לעוזי סרוסי מהעמותה לקידום הגלישה ולמנהלת המחלקה לקידום מעמד האישה, אהובה עמרם".

 

היוזמת באשדוד, חלי אלקיים. "לגוף ולנפש".

ב-15.8 המיזם יצא אל הפועל ובמקום לחתור על דרגון כמו בכנרת, הן גולשות וחותרות על סאפ, מאחר ותנאי הים לא דומים לתנאי הכנרת. הקבוצה התחילה עם 5 נשים שמחלימות מהסרטן ועכשיו הגיעו כבר בתוך 3 חודשים ל- 13חברות, כשהן פתוחות בברכה לקבל עוד לקבוצה. הן מתאמנות על בסיסי קבוע אחת לשבוע, כאמור ביום שני, בשעה 6 וחצי בבוקר בחוף הקשתות ומתאמנות בהדרכתו של יוסי ברגר. צריך לראות בשביל להבין כמה שמחת חיים יש באימון שלהן, או כמו שאומרת חלי: "בעצם זה שאנחנו גולשות וחותרות, זה גם לספורט, לגוף וגם לנפש. כולנו התביישנו לצאת מהבית. אתה מאוד עצוב כואב, כאילו העולם חרב. כאן אחת עוזרת לשנייה פיזית ונפשית. החתירה הזו היא גם חתירה לחיים".

למעוניינות להירשם חלי אלקיים – 0544890310

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך