תלמידי אשדוד לא מפחדים ממתמטיקה ופיזיקה

אשדוד רושמת אחוז הצלחה גבוה ב-6.8% מהממוצע הארצי סביב מקצועות המתמטיקה והפיזיקה, הממוצע הארצי עומד על כ-10%, באשדוד נרשמו 16.8% הצלחה בבחינות הבגרות ל-5 יחידות במתמטיקה ופיזיקה. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "מערכת החינוך כיום הינה מתקדמת ומובילה וזוכה להישגים רבים בכל התחומים, וגם סביב נושא חשוב זה אנו גאים מאוד בהישגי התלמידים"

זה לא סוד שלימודי הפיזיקה והמתמטיקה, הם האיכותיים ביותר ולמידת המקצועות הללו הפכו ל"מקצועות הדגל" בכל אוניברסיטה ומכללה בארץ. במילים אחרות, מי שמגיע עם הישגים במבחני הבגרות בשני המקצועות הללו, כמובן בהיקף של 5 יחידות, זוכה לעדיפות משמעותית על פני אחרים שמתקשים במקצועות המורכבים הללו, עם כרטיס כניסה למקצועות הלימוד המבוקשים ביותר (לימודי הרפואה, הנדסה, ביוטכנולוגיה ועוד).

אשדוד רושמת הישג מרשים באחוזי ההצלחה בפיזיקה ובמתמטיקה 5 יחידות, והיא בין הערים המובילות בארץ. הממוצע הארצי עומד על כ-10% הצלחה בבחינות הללו ב-5 יחידות, באשדוד מדובר בהצלחה מרשימה עם 16.8% בשני המקצועות החשובים האלה. נשאלת השאלה מה ההסבר לכך? במינהל החינוך מונים כמה סיבות. ראשית, החלטה עירונית השואפת להביא את המערכת העל יסודית לאחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. מכאן בעצם נגזרת תכנית העבודה אשר מתחילה בחטיבת הביניים, בכיתות מופת ומדעית טכנולוגית. לכך נוספים גם תלמידים מכיתות עיוניות רגילות, תוך שימת דגש על בנות. שנית, כל הקבוצה מטופלת ומתוגברת באמצעות המרכז העירוני לפיסיקה, שתפקידו "לחבב" את המקצוע על תלמידי העיר, מתוך התנסות חיובית במרכז או מחוצה לו, באמצעות ניידות מדע מקומיות. כל התוכניות מפותחות ע"י המרכז. שלישית, לתלמידי חטיבות הביניים יש ליווי וכן אפשרויות רבות לפגוש את קדמת המדע כגון מרכז גרעיני שורק, מכון ויצמן, מוזיאון רקנטי חיפה ועוד.

חשוב לציין כי קהילת המורים מופעלת בשיתוף מפמ"ר פיסיקה ומורים מובילים. כמו כן מעודדים תלמידים להשתתף בכל תחרות או אולימפיאדה והזכיות מעודדות תלמידים נוספים. יש להוסיף לכך הצטרפותם למערכת של אוכלוסיית מורים צעירים ודינמיים, וכמובן בקרת איכות שנתית על ההישגים בשיתוף מלא של המנהלים ומשרד החינוך. המערכת העירונית מפעילה תוכנית מגוונת הכוללת את מרכז מרו"ם (מרכז למחוננים ולמצטיינים), המפעיל תכניות העשרה לפיתוח חשיבה בינתחומית ולוגית.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, קיבל בסיפוק רב את הנתון לפיו אשדוד נמצאת באופן משמעותי מעל הממוצע הארצי, ראש העיר ציין: "תכנית עקבית לתגבור המצוינות, תוך מתן תקציבים ומשאבים למערכת החינוך לממש את פוטנציאל התלמידים, ממשיכים לשאת פירות, אני גאה במערכת החינוך העירונית על עמידה ביעדים גם בתחום זה".

בעיריית אשדוד אומרים כי "מערכת החינוך באשדוד הינה מערכת פורצת דרך, אשר שמה דגש מרכזי ומשקיעה תקציבים רבים למען קידום המצוינות וההצטיינות, שוויוניות, הישגיות וערכיות, בהתאם לחזון ראש העיר. במערכת החינוך באשדוד מופעלות תכניות רבות, וניכרת השקעה מרובה לקידום המצוינות ומיצוי היכולות של התלמידים בתחומים השונים ובכל שכבות הגיל. כחלק מכך, נבנתה תכנית מיוחדת המעודדת, מסייעת ותומכת בתלמידים אשר ניגשים למקצועות מתוגברים, במטרה להכשיר ולהכין אותם להשתלבות במקצועות הטכנולוגיה והביוטכנולוגיה בשירות הצבאי".

הממונה על החינוך יהודה פרנקל, אמר כי "אנו מאמינים בטכניקת המדידה והבקרה ככלי ניהולי מן המדרגה הראשונה, היכול להציב מולנו מראה בכל זמן נתון ולומר לנו באופן אובייקטיבי שאנחנו בדרך הנכונה. לימודי הפיזיקה והמתמטיקה הינם חשובים מאוד להשתלבות עתידית גם בתעשייה המתקדמת".

ראש מנהל החינוך אריה מימון, סיכם ואמר: "אנחנו מזהים את המהפכה בשדה החינוך וציוני הבגרות על פי הנתונים שמספקת המחלקה למידע, מחקר והערכה. זו יודעת להצביע על מגמה ברורה של צמיחה ושיפור מתמיד בנתוני הבגרות ואחוזי ההצלחה בכל מקצוע, והנתונים כיום מוכיחים שהתוכניות והעבודה של צוותי החינוך בבתי הספר מביאים לתוצאות והישגים בכל תחומי הלימוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך