חוק הגנת הפרטיות בישראל – דברים שכדאי לדעת

למרות שאנחנו חיים בעידן שבו מידע רב אודות כל אדם בעולם נגיש עבורנו אונליין, עדיין כמעט בכל מדינה קיים גם חוק הגנת הפרטיות

חוק הגנת הפרטיות בישראל – דברים שכדאי לדעת
למרות שאנחנו חיים בעידן שבו מידע רב אודות כל אדם בעולם נגיש עבורנו אונליין, עדיין כמעט בכל מדינה קיים גם חוק הגנת הפרטיות. בישראל החוק להגנת הפרטיות חשוב במיוחד וקיים כבר משנת 1981 והוא מגדיר בצורה מפורשת מה נחשב לפגיעה בפרטיות של אדם. מתי הפגיעה מוצדקת ומתי לא? מה עושים במידה והפרטיות של אדם מסוים נפגעה? ישנן אינספור דוגמאות למקרים שבהם הפרטיות של האדם נפגעת, כמו לדוגמא: אם מישהו מחליט לעקוב אחריו ככה סתם, בלי שום סיבה. התחקות אחר אדם אחר אשר עלולה להטריד אותו נחשבת לפגיעה חמורה בפרטיותו ולכן כדאי לדעת: אם זה קרה גם לכם יש מה לעשות בנידון.

עורכי דין שיעזרו לכם בנושא חוק הגנת הפרטיות
מישהו פגע בפרטיות שלכם? עקב אחריכם? צילם אתכם? האין לכם בסתר מבלי שהיה לו אישור לכך? אם כך, כדאי שתדעו שמעבר לעובדה שנפגעתם, אתם גם יכולים לעשות משהו ברמה המשפטית. החוק להגנת הפרטיות קובע איזה עונש יקבל הפוגע בכל אחד מהמקרים האפשריים, ומבחינתכם זה אומר שאתם פשוט צריכים עו"ד. עו"ד מקצועי שמכיר את החוק להגנה על הפרטיות בישראל יוכל לעזור לכם להבין מה מגיע לכם, מה אומר החוק ועד כמה הפיצוי שתוכלו לדרוש יכול להיות גבוה. זה לא משנה אם מישהו השתמש בשם שלכם שלא בהסכמתכם, בכינוי שלכם או בתמונות שלכם למטרות רווח, כי מה שבטוח זה שעם עו"ד מקצועי תוכלו לתבוע ולקבל פיצויים. חוק הגנת הפרטיות בא לשמור על כל אחד ואחד מאתנו ולכן, אם החוק קיים ואם יש עורכי דין שיוכלו לעזור לכם בנושא, למה לוותר? ממש כפי שקיים חוק איסור לשון הרע ומאפשר לנו להגיש תביעות בנושא, גם חוק הגנת הפרטיות יכול להיות הבסיס לתביעה שתגישו.

בחרו את עורך הדין הנכון שבאמת ילחם למענכם
הקושי האמיתי הרבה פעמים הוא לא רק להחליט האם רוצים להגיש תביעה או לא והאם רוצים לבקש פיצויים. לעיתים הבעיה היא לבחור את עוה"ד שיוכל ללוות אותנו לכל אורך הדרך. לכן, אם גם אתם מרגישים מעט מבולבלים ולא יודעים אל מי להתקשר, חשוב שתדעו שיש לא מעט מומחים בתחום הזה. כדי להבטיח שהסיכוי לקבל פיצויים באמת יגדל רצוי לברר האם עוה"ד שלכם מקצוען אמיתי? האם הוא עוסק בתחום הזה מזה עשרות שנים? והאם כל מי שיצא לו לקבל ממנו שירות בתחום הזה באמת יצא מרוצה? האם, כאשר אתם עושים חיפוש אודות שמו של עוה"ד המיועד אתם מגלים רק חוות דעת חיוביות? לתבוע מישהו שפגע בפרטיות שלכם זו זכותכם המלאה אך כמובן שלא כל עו"ד יצליח להוביל לאותן התוצאות. לכן רצוי להשקיע בבחירת איש המקצוע שעתיד לייצג אתכם כי הוא איש מפתח בתהליך כולו.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך