הסיבה לגירושין: הורי האישה השפילו את הבעל לעיני ילדיהם

הבעל התנה את המשך הנישואין בכך שלא יצטרך להיפגש יותר עם הוריה של אשתו, לטענתו, הוריה נהגו להשפילו בארוחות המשפחתיות, לעגו להופעתו החיצונית, לעדינותו ולהכנסתו לעיני ילדיו

כמה פעמים נולדים ריבים בין בני זוג בגלל יחס החמות, או בשל הערה לא במקום על הורי הבעל או האישה? אך בסיפור הגירושין הזה, נראה כי הסכסוך עתיק היומין בין ההורים לבני הזוג חרג בהרבה מגבולות הנורמה. לדברי עו"ד עינבר לב, המייצגת את הבעל, מהתקופה שבה החלו לצאת יחד, נהגו הוריה של האישה לדבר עליו רעות מאחורי גבו ובפניו, ובכל הזדמנות ניסו לחבל ביחסיהם.

לדברי הבעל, התנהגותם המזלזלת של הורי אשתו התבטאה בעקיצות בלתי פוסקות, על כך שהבעל נשי מדי, עדין ולא גברי, ועל כך שאינו מרוויח מספיק בעבודתו. כמו כן, נהגה אמה של האישה להעיר לו הערות מביישות על הופעתו וריחו, וזאת בארוחת השבת מול אורחים נוספים, ובעיקר מול ילדי הזוג, אשר היו נוהגים לשאול את אביהם מדוע סבא וסבתא לא אוהבים אותו. האב, מצידו, נהג לומר לילדים כי הם לא הבינו נכון, וכי כולם אוהבים את כולם. בנוסף להתנהגותם המזלזלת, נהגו הורי האישה להתערב בחייהם של בני הזוג, לרבות בעניינים כלכליים.

כתוצאה מהמתחים והלעג להם זכה בכינוסים המשפחתיים השבועיים, פיתח הגבר חרדות קשות, ולקה באי אונות. בשלב מסוים, שקצה רוחו במצב הסבוך אליו נקלע, הודיע לאשתו, שאם תמשיך ללחוץ עליו לפגוש בהוריה, הוא מעדיף להתגרש ממנה. על מנת להדגיש את דבריו, ארז הבעל את חפציו, ועבר להתגורר עם אמו הקשישה.

משהודיע הבעל על כוונתו להתגרש, שינתה האישה את יחסה אליו מן הקצה אל הקצה, התנצלה בפניו והבטיחה כי הוריה לא יהוו עוד צלע שלישית בחיי נישואיהם. בנוסף, נוכח הידיעה כי הורי האישה לא ישנו את יחסם כלפי הבעל, הגיעו בני הזוג להסכמה, כי הבעל לא יגיע יותר לבית הוריה. כך, לאחר שיחה ארוכה התפייסו בני הזוג, וחייהם חזרו למסלולם.

אלא שעל פי התביעה, "גן העדן לא החזיק מעמד זמן רב". כך, כעבור יומיים מהפיוס, אמורה הייתה המשפחה להגיע לארוחה חגיגית בבית אמו של הבעל. בדרך אליה, החלה האישה לדבר על הוריה ועל יחסם הטוב אל הבעל, תוך שהיא טוענת כי שאין להם טיפת טינה כלפי הבעל. הבעל הזכיר לה כי סיכמו ביניהם, שלא לדבר על הנושא עוד, אך האישה המשיכה בשלה, ואמרה כי בשבת בצהריים מתקיימת ארוחה בבית הוריה, וכי היא מעוניינת שהבעל יגיע אליה. הגבר, שחפץ להשאיר את יחסיו עם אשתו על מי מנוחות ונועם, הסביר בעדינות לאישה, כי מה שהיא מבקשת ממנה אינו אפשרי מבחינתו, אך מוטב לדבר על כך לאחר מכן, שלא בנוכחות הילדים.

"מרגע זה ואילך, לא הכיר הגבר את אשתו יותר", אומרת עו"ד עינבר לב. לדבריה, האישה החל לצרוח על הגבר בקולי קולות בתוך המכונית, לעיני שני בניהם שהחלו לבכות. כשהמשפחה הגיעה לבית אמו של הגבר, בפאתי ירושלים, צעקה עליו האישה: "עוף מהאוטו, או שאני אתלונן עליך למשטרה", מול עיניהם הפעורות מאימה של הילדים.

הגבר ההמום שאל את האישה אם היא לא מתכוונת לעלות עימו לבית אמו, אך האישה ענתה לו בגערה מהדהדת: "כל עוד לא תהיה בקשר עם ההורים שלי, אני לא אהיה בקשר עם אמך". הבעל, שהבין כי אין עם מי לדבר, וכי אשתו לא מתכוונת להפסיק את הסצנות המחרידות מול ילדיהם, יצא מהרכב.

עו"ד עינבר לב הגישה תביעה לגט לבית הדין הרבני תוך כריכתו בחלוקת חלוקת הרכוש בין בני הזוג. במסגרת חלוקת הרכוש, מבקש הבעל לפטור אותו מתשלום הכתובה. כמו כן, הגישה עו"ד עינבר לב בשם הגבר תביעה למשמורת על הילדים לבית המשפט לענייני משפחה, במסגרתה היא מבקשת את העברת הילדים למשמורת מלאה של הבעל, תוך הסדרי ראייה של אמם במרכז קשר תחת פיקוח רשויות הרווחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך