מעורר דאגה: בעשור האחרון נפגעו באשדוד קרוב ל-500 ילדים בתאונות דרכים

בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים באשדוד כ-482 ילדים, כך עולה מהנתונים שפורסמו על ידי עמותת אור ירוק לרגל שבוע הילד הבינלאומי. בזירה הארצית הנתונים מעוררי דאגה ומהם עולה שיותר מ-30 אלף ילדים נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון

לרגל יום הילד הבינלאומי שהתקיים השבוע, מפרסמת עמותת אור ירוק את מספר הילדים שנפצעו בתאונות דרכים בעשור האחרון באשדוד וברחבי הארץ.
הנתונים שמתפרסמים על ידם מציגים תמונה דיי עגומה וכואבת על הנעשה בכבישי אשדוד. מהנתונים עולה כי באשדוד נפגעו בתאונות דרכים במהלך העשור האחרון כ-482 ילדים (עד גיל 14), מתוכם 35 נפצעו באורח קשה. אשתקד, בשנת 2018 נפגעו 47 ילדים בתאונות דרכים, מהם ילד אחד נפצע באורח קשה.

אחוז הילדים הנפגעים בכל כבישי ישראל בעשור האחרון עומד על מעל 30 אלף ילדים, 313 מהם נהרגו ו-2,308 נפצעו באורח קשה. בשנת 2018 נהרגו 32 ילדים בתאונות, מספר הילדים ההרוגים הגבוה ביותר מאז שנת 2014.
דו"ח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק מעלה כי תאונות דרכים הן הסיבה המרכזית לתמותת ילדים בישראל ואחת הסיבות העיקריות להיפגעות ילדים בעולם. בחינת נתוני הילדים ההרוגים בישראל בתאונות דרכים לעומת המדינות המתקדמות בעולם חושפת כי ישראל נמצאת במקום השני הגרוע בשיעור מותם של ילדים בתאונות דרכים, רק איסלנד הציגה נתונים גרועים יותר. ממוצע הילדים ההרוגים בתאונות דרכים במדינות המתקדמות נאמד ב-3% ואילו בישראל חלקם של הילדים ההרוגים מתאונות דרכים הוא 7.5% – פי שנים וחצי יותר מהממוצע.
מהדוח, המבוסס על נתוני הלמ"ס, עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 31 ילדים (עד גיל 14) בתאונות דרכים, מגמה שנשמרת בשנים האחרונות. נתון נוסף נוסף המחזק את העובדה שלא נרשם שיפור אמיתי בבטיחות הילדים הוא העובדה שהילדים ההרוגים מהווים כ- 8%-10% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בכל שנה.

מרבית הילדים נפגעים כנוסעים ברכב
בחינה של הילדים שנפגעו בתאונות דרכים לפי סוג הנפגע מעלה כי בעשור החולף מרבית הילדים נפגעו כנוסעים ברכב, כ- 2,300 ילדים מדי שנה בממוצע.

מרבית הילדים נהרגים כהולכי רגל
בעוד ילדים נפגעים בעיקר ברכב, הפגיעות הקטלניות שכיחות בקרב ילדים כהולכי רגל. לאורך העשור החולף מרבית הילדים נהרגו כהולכי רגל והם היוו כ- 75% בממוצע מכלל הילדים ההרוגים.

המלצות הדוח
– שיפור הבטיחות בפן התשתיתי באזורי ריכוז של ילדים כגון בתי ספר, גני ילדים ומגרשי משחקים. יש לפעול ביתר שאת למיתון וריסון מהירויות הנסיעה באזורים הללו באמצעות פסי האטה, אזורי מיתון תנועה וכו'.
– יש לקדם וכן לפעול לקידום "מסלול בטוח" לבתי הספר.
– יש לקדם סלילת שבילי אופניים ייעודיים להקטנת החיכוך בין הרוכבים לכלי הרכב.
– יש לעודד התקנת מערכות טכנולוגיות לזיהוי הולכי רגל.
– יש לחייב התקנת חיישני נסיעה לאחור ולקדם התקנת מצלמות "רוורס" היכולות לצמצם את תאונות החצר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך